کدخبر: ۷۹۵۲۲
۱۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۲
چاپ

رنگ و بوی متفاوت یک «افتتاحیه» در گچساران / وقتی گچساران از «اروپا» هم جلوتر است+ تصاویر

خیرین مدرسه ساز

آیین افتتاحیه مدارس 9 کلاسه روستای «چهاربیشه» و محله «رادک» گچساران با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، مدرسه 9 کلاسه روستای چهار بیشه (اعتبار 25 میلیارد تومان) و همچنین مدرسه 9 کلاسه محله رادک گچساران (اعتبار 18 میلیارد تومان) با حضور مسئولان و خیر مدرسه‌ساز (گروه صنعتی خودرو عظام) به بهره‌برداری رسید.

روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در این آیین گفت: مدرسه مکان مقدسی است چون محل تعلیم و تعلّم است، بنده توفیق داشتم به‌عنوان معلم دو سال در خدمت مردم روستای چهار بیشه باشم و آن موقع کلاس‌ها در کانکس تشکیل می‌شد. امروز چهار بیشه از روستاهای بزرگ شهرستان گچساران است و احداث این مدرسه کمک بسیار خوبی به دانش آموزان مستعد این روستا خواهد کرد.

وی افزود: خیرین عزیز در عرصه‌های مختلف تلاش، فعالیت و ساخت‌وساز دارند اما ساخت در آموزش‌وپرورش خیلی متفاوت است و رنگ و بوی خاصی هم دارد چراکه مدرسه مکان تربیت انسان‌ها است و تا زمانی که در این آموزشگاه‌ها بحث علم‌آموزی دانش آموزان مطرح باشد و تا زمانی که دانش آموزان در جامعه خدمت می‌کنند به‌تبع این خیرین از این ثواب الهی بهره‌مند هستند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: امروز یاری‌رساندن به دانش آموزان مناطق محروم بسیار حائز اهمیت است اگرچه گچساران نفت‌خیز است اما روستاها و مناطق کم برخوردار و محرومی هم دارد نکته دیگر اینکه برخی مدارس در سطح شهرستان قدمت بالایی دارند که نیازمند احداث، بازسازی و بهسازی هستند و هرچقدر هم در این شهرستان آموزشگاه ساخته شود از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در ادامه این آیین هم گفت: امروز خیلی کار زیبا و قشنگی را شاهد هستیم ساخت مدرسه جزء باقیات و صالحات خواهد بود، انسان باید دنبال کار خیر برود و از هر راهی که توانست خودش را در زمره خیرین ثبت کند.

وی افزود: گاهی اوقات ممکن است انسان محتاج هم باشد و اما کار بزرگی را خلق کند، لذا رفع گرفتاری مردم انرژی مثبت به جامعه تزریق می‌کند و مهم نیز کار برای رضای خداوند است و احسن عمل یعنی کار ارزشمند و باکیفیت است که دارای اثرات و از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کارها و احسن اعمال، همین مسئله مدرسه‌سازی است که توشه‌ای برای دنیا و آخرت به شمار می‌رود بنابراین کسی که دیگران را شاد کنند دل خودش هم شاد می‌شود و عمل خیر مثل یک چراغ نورانی در پیش پای انسان در ظلمات است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش بیان کرد: کسی که کار مدرسه‌سازی را انجام می‌دهد اوج احترام به علم را نیت می‌کند و افرادی که چنین اقداماتی انجام می‌دهند در ثواب همه افرادی که در چنین محیط‌های آموزشی شکوفا و رشد می‌کنند نیز شریک هستند چراکه مدرسه‌سازی معامله بزرگی با خداوند بزرگ است.

حسینی نیک، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد در ادامه هم گفت: سرانه فضای آموزشی در کشور 5.3 متر و در گچساران بالای ۱۱ متر است درحالی‌که در اروپا این عدد حدود هشت متراست و این یعنی سرانه فضای آموزشی گچساران از اروپا هم جلوتر است.

وی تصریح کرد: در بحث فضای آموزش ابتدایی همچنان در گچساران کمبود داریم و اما در خصوص فضای آموزشی دبیرستان‌ها نیز فضای بالایی داریم. نکته دیگر اینکه گچساران در دهه ۳۰ نیز مدرسه داشته است مدارس قدیمی و مدارس سنگی زیادی در گچساران وجود دارد که باید نوسازی شوند.

حسینی نیک اظهار کرد: امروز برای احداث مدرسه‌ای که در روستای چهار بیشه به بهره‌برداری رسید اعتباری حدود 25 میلیارد تومان نیاز است بنابراین کار بزرگی به کمک خیرین مدرسه‌ساز در این روستا انجام‌شده و این می‌طلبد که بیشتر از این فضاها صیانت کنیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: 37 پروژه جدید در تهران قرارداد بسته‌ایم که ۲۰ مدارس در حوزه کهگیلویه بزرگ است که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک هم به بهره‌برداری برسند.

تصاویر تکمیلی:

پربیننده ترین ها