کدخبر: ۷۹۵۲۶
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۲۸
چاپ

مطالبه‌ای که حسرت شد؛

داد گچسارانی‌ها از وضعیت نامناسب آسفالت معابر+ تصاویر

خیابان های گچساران

شهروندان گچسارانی نسبت به وضعیت نامناسب آسفالت معابر اصلی (ورودی و خروجی) شهر و حفره‌های ایجادشده گلایه‌مند و خواستار رسیدگی مسئولان هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ،وضعیت نامناسب آسفالت معابر ورودی و خروجی شهر دوگنبدان به‌گونه‌ای است که رانندگان باید بااحتیاط کامل از چنین مسیری عبور کنند چراکه تعداد حفره‌های ایجادشده به روی آسفالت این نقطه از شهر به حدی است که نمی‌توان این مسیر را بدون دغدغه و نگرانی طی کرد.

داد گچسارانی‌ها از وضعیت نامناسب آسفالت معابر+ تصاویر

یکی از شهروندان در این خصوص گفت: مسیرهای ورودی و خروجی شهر دوگنبدان حدفاصل گلخانه شهرداری (فلاورباکس) تا میدان شهید امیدبخش و همچنین از میدان نرگسی تا ابتدای مسیر روستای چهاربیشه بی‌نصیب از آسفالت مناسب هستند که متأسفانه به‌عنوان معضلی است که گریبان گیر این نقطه از شهر شده که با تردد در این معابر وضعیت ناخوشایندی را در مقابل دیدگانمان قرار می‌دهد.

وی در ادامه به کنایه هم افزود: بااین‌حال سال‌هاست این دغدغه شهروندان همچنان بی‌نتیجه مانده است و مسیر بلوار ورودی شهر دوگنبدان در انتظار کشیده شدن دستی از سوی مسئولین بر سرخود است تا شاید بار سنگین گلایه‌های شهروندان را از روی دوش خود بردارد!

یکی از دیگر شهروندان  در ادامه اظهار کرد: آسفالت بسیاری از خیابان‌های اصلی دوگنبدان مربوط به سنوات گذشته است به همین دلیل بسیاری از معابر دچار خرابی، شکستگی و فرورفتگی آسفالت شده‌اند و چنین شرایطی هم موجب بروز سوانح رانندگی می‌شود؛ لذا کوتاهی شهرداری در رسیدگی به این موضوع به‌هیچ‌عنوان قابل توجیه نخواهد بود.

داد گچسارانی‌ها از وضعیت نامناسب آسفالت معابر+ تصاویر

این شهروند مطالبه گر گفت: گچساران یک معبر ترانزیتی است و در طول سال گردشگران و مسافران زیادی از این شهر تردد می‌کنند بنابراین این وضعیت در شأن مردم این دیار نیست و اگر مسئولان از این موضوع اطلاع دارند! چرا اقدامات لازم برای رفع این مشکل را انجام نمی‌دهند؟ 

دیگری هم تصریح کرد: متأسفانه شهرداری دوگنبدان در این زمینه بسیار ضعیف عمل کرده است، خرابی و فرسودگی آسفالت معابر اصلی شهر باید در اولویت ترمیم و بهسازی قرار بگیرند اگرچه شهرداری دوگنبدان می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح در راستای بهبود وضعیت آسفالت معابر مهم شهر هم گام‌های مؤثری بردارد.

این شهروند بابیان اینکه وضعیت نامناسب آسفالت برخی معابر خود معضلی ریشه‌دار است که متولیان امر باید به شکل جدی به دنبال رفع آن باشند، افزود: زمانی می‌توان به عمق فاجعه پی برد که به‌عنوان نمونه بخواهی از میدان شهید امیدبخش (فرودگاه) به سمت پلیس‌راه حرکت کنی درحالی‌که می‌بینی نقطه‌به‌نقطه آسفالت ابتدای این مسیر فرسوده و دارای چاله‌های فراوانی است.

داد گچسارانی‌ها از وضعیت نامناسب آسفالت معابر+ تصاویر

جوان دانشجویی هم اظهار کرد: وجود چنین مشکی برای شهری که در تمام فصول سال میزبان مسافران و گردشگران است جلوه خوبی ندارد و اگر قرار است شهرداری و شورای شهر گامی بردارند باید یک اقدام اساسی انجام شود چراکه معضل خرابی آسفالت صرفاً با اندکی لکه‌گیری و روکش‌های بی‌کیفیت به جهت رفع تکلیف نتیجه ماندگاری در پی نخواهد داشت.

غلامرضا شکوهی، عضو شورای شهر دوگنبدان در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی هم گفت: معابر، بلوارها و خیابان‌های اصلی شهر اولویت نخست شهرداری برای آسفالت به شمار می‌روند درحالی‌که اولویت دیگر ما درزمینهٔ آسفالت، معابر و خیابان‌هایی هستند که آسفالت یا روکش آن‌ها به دلیل قدیمی بودن و یا به دلیل حفاری برخی دستگاه‌ها تخریب‌شده است.

وی افزود: ما هم قبول داریم که بسیاری از معابر و خیابان‌های سطح شهر دوگنبدان به دلیل خرابی و قدمت بالای آسفالت نیازمند ترمیم و بهسازی هستند لذا اقدامات شهرداری درزمینهٔ آسفالت بر اساس اولویت‌بندی‌ها انجام می‌شود و تمام تلاشمان این است در این خصوص حداکثر ظرفیتمان را بکار گیری کنیم.

داد گچسارانی‌ها از وضعیت نامناسب آسفالت معابر+ تصاویر

شکوهی پور اظهار کرد: بنده به‌عنوان عضوی از شورای شهر دوگنبدان معتقدم که وضعیت آسفالت برخی معابر و خیابان‌های شهر نامطلوب است و در شأن مردم عزیز دوگنبدان هم نیست اما همواره سعی کرده‌ایم که بدون وعده‌های پوشالی به آسفالت مناطق مختلف شهرمان بر اساس ضرورت و اولویت رسیدگی کنیم.

عضو شورای شهر دوگنبدان بیان کرد: باید توجه کرد که اقداماتی بسیاری درزمینهٔ آسفالت معابر و خیابان‌ها در این شهر صورت گرفته که شاید به چشم برخی شهروندان هم نیاید اما مجموعه شهرداری و شورای شهر دوگنبدان خواستار تداوم نهضت آسفالت در این شهر هستند و این دغدغه راداریم که در راستای رفاه حال شهروندان در عرصه‌های مختلف و به‌ویژه سهولت در بحث عبور و مرور و تردد تمام تلاشمان را به‌کارگیریم.

وی بابیان اینکه آسفالت معابر و خیابان‌ها ازجمله مسائلی است که از حساسیت بالایی بین شهروندان برخوردار است گفت: آسفالت و بهسازی معابر ورودی شهر هم جز مصوبات شهرداری در جلسات اخیر بوده است لذا تلاش خواهیم کرد که با یک برنامه‌ریزی صحیح و اصولی در روزهای آینده وضعیت آسفالت ورودی شهر را به نحوی مطلوبی سروسامان دهیم.

داد گچسارانی‌ها از وضعیت نامناسب آسفالت معابر+ تصاویر

بر این اساس آسفالت معابر و خیابان‌ها یکی از نیازها و ضرورت‌های عمرانی تمام شهرها به شمار می‌رود که نمی‌توان با هیچ بهانه‌ای از این امر ضروری چشم‌پوشی کرد چراکه شهر به‌مثابه یک موجود زنده است که مدام درحال‌توسعه است و خیابان‌ها نیز در طول روز، هزاران تردد خودرو را در خود جای می‌دهند، پس همین امر می‌طلبد که شهرداری‌ها همواره درصدد بهسازی و رفع مشکلات آسفالت معابر باشند و ازآنجایی‌که کیفیت معابر شهری یکی از عوامل مؤثر بر زندگی شهروندان و یکی از شاخصه‌های اصلی درزمینهٔ رضایت از عملکرد شهرداری‌ها است، شایسته است که شهرداری دوگنبدان فرصت را غنیمت بداند و با رفع چنین مشکلاتی به دنبال کسب رضایت بیشتر شهروندان باشد.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها