کدخبر: ۷۹۵۲۷
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۱۳
چاپ

فرماندار گچساران توضیح داد:

آخرین وضعیت احداث پتروپالایشگاه در گچساران

دیهیمی خوب فرماندار گچساران

دیهیمی خوب در نشست شورای اداری گچساران توضیحاتی در خصوص آخرین وضعیت طرح پتروپالایشگاه و منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ،روان‌بخش دیهیمی خوب، فرماندار گچساران در نشست شورای اداری که در روستای اسلام‌آباد این شهرستان برگزار شد، گفت: نکته مهمی که باید بیان کنم اینکه بخش شدن منطقه لیشتر گچساران تأییدشده است، برخی می‌گویند این جلسات شاید خروجی نداشته باشد اما خدمت اهالی عرض کنم اینجا هیچ قولی داده نمی‌شود اما خواهشم از مسئولین این است که به‌جای قول دادن و وعده‌های پوشالی، حتماً اقدام عملی شود.

وی افزود: بنابراین همه مدیران و مسئولان تا لحظه‌ای که مسئولیت دارند باید پای‌کار باشند به‌هرحال تغییر و تحول در هر امری طبیعی است و هر آمدنی هم رفتنی دارد و میزان مدت مدیریت مهم نیست بلکه میزان کار و خدمت به مردم است.

دیهیمی خوب تصریح کرد: وزیر نفت در سفر هیأت دولت به شهرستان قول ۳۰۰ میلیارد تومانی دادند که در شهرستان توزیع شود که با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده از این مبلغ ۱۲۰ میلیارد تومان چند ماه پیش تخصیص و به دستگاه‌ها هم ابلاغ شد و مسئولین باید از امروز پیگیر باشند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: در بازدیدی که از سالن وحدت گچساران داشتیم، این سالن یکی از بهترین سالن‌های این شهرستان است که امروز نیازمند تعمیر و داشتن تجهیزاتی ازجمله سرمایشی است که خوشبختانه مبلغ ۵ میلیارد تومان برای رفع مشکلاتش در نظر گرفته‌شده است.

وی افزود: برای احداث یادمان شهید خوش‌نام منطقه لیشتر و همچنین یادمان دهستان امامزاده جعفر نیز اعتبار خوبی اختصاص‌یافته است؛ نکته دیگر اینکه در بحث ورزش و جوانان نیز ۴۱ میلیارد تومان تخصیص داده‌ایم. بااین‌حال کمک به تکمیل مصلای گچساران حدود ۵ میلیارد تومان است لذا مدیران باید پیگیر این موضوعات باشند و کمک به حوزه علمیه نیز یک میلیارد تومان در نظر گرفته‌شده است.

فرماندار گچساران اظهار کرد: در این نشست نیز مشکلاتی از منطقه لیشتر توسط اهالی هم مطرح شد که نمی‌توان انتظار داشت که همه مشکلات باهم مرتفع شوند و در منطقه لیشتر یکی بحث تعریض جاده قدیم بهبهان به گچساران است که در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتبار خوبی در نظر گرفته‌شده و مقررشده که نفت هم پای‌کار بیاید.

دیهیمی خوب یادآور شد: اما مسئله پتروپالایشگاه گچساران قبلاً در مراحل کلنگ زنی قرار گرفت که متأسفانه در بحث محیط زیستی موانعی به وجود آمد که این مهم هم انجام نشود، اما این روزها مراحل استعلامات سرمایه‌گذار جدید در حال انجام است و جهت احداث این پتروپالایشگاه زمین ۲۵۰ هکتاری در نظر گرفته‌شده است و این مسئله جز مواردی است که نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی هم قول پیگیری دادند البته احداث این پروژه می‌تواند تأثیر مستقیمی در برطرف کردن مشکل اشتغال جوانان شهرستان نیز داشته باشد.

وی ادامه داد: اما در بحث منطقه ویژه اقتصادی چند بار مسئولین مختلف از طرح بازدید کردند بنابراین یک سری مشکلات در بحث زیرساخت‌ها وجود دارد و همچنان پی گیر هستیم و باید سرمایه‌گذار بیاید و زیرساخت‌ها را فراهم کند.

دیهیمی خوب بیان کرد: در بحث آب‌رسانی عزیزان فرمودند که مشکل از کمبود برق است و دیگری از مدیران هم گفتند مشکل از بی‌آبی است، اما دوستان تلاش دارند که هر چه زودتر مشکلات در این زمینه برطرف شود درحالی‌که بیش از ۴۰ درصد از شبکه داخلی آب‌رسانی شهر دوگنبدان فرسوده است.

فرماندار گچساران در پایان گفت: بحث قطعی برق امری کشوری است و اما روشنایی داخل شهر و روستاها قابل انجام است و مسئول مربوطه در این راستا هم باید تلاش مضاعف داشته باشد چراکه اعتبارات خوبی جهت انجام این امورات در نظر گرفته‌شده است. سهم آلایندگی از نفت وصول می‌شود اگرچه امسال برای طرح هادی روستایی نیز اعتبارات خوبی در نظر گرفته‌شده است.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها