کدخبر: ۷۹۵۳۲
۲۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۳
چاپ

وعده‌ای که عملی نشد؛

گلایه متقاضیان «مسکن ملی» در گچساران+ فیلم

اقدام ملی مسکن گچساران

طرح اقدام ملی مسکن باوجود بهره‌برداری با حضور وزیر دولت سیزدهم، گویا به سرمنزل مقصود نرسیده و همچنان گلایه‌های بسیاری در این خصوص از سوی متقاضیان وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، اقدام ملی مسکن یکی از طرح‌هایی بود که برای خانه‌دار شدن افراد در دولت دوازدهم «حسن روحانی»کلید خورد و در دولت سیزدهم هم با تغییراتی پیگیری شد و در نهضت ملی مسکن تجمیع شد.

بااین‌حال کلنگ احداث این طرح در شهرستان گچساران اواسط سال 99بر زمین زده شد که برای طرح اقدام ملی مسکن نیز در دو فاز زمین تحویل داده شد که در فاز اول ۲۸۸ واحد و در فاز دوم نیز ۲۴۰واحد ساخته شود.

بنابراین طرح اقدام ملی مسکن باتدبیر مسئولان و قرار گرفتن زیرپوشش برنامه‌های حمایتی دولت سیزدهم و طرح نهضت ملی مسکن روند پرشتابی گرفت و نهایتاً بهره‌برداری از مجتمع ۲۸۸ واحدی طرح اقدام ملی مسکن در اواخر خردادماه 1403 توسط «احمد وحیدی» وزیر دولت سیزدهم آغاز شد.

بهره‌برداری از فاز اول طرح اقدام ملی مسکن در گچساران موجب شده تا بسیاری از مالکان بعد از پیمودن امورات اداری کلید خانه‌هایشان را تحویل گرفته و رؤیای خانه‌دار شدنشان نیز تحقق یابد؛ اما این روزها طرح اقدام ملی مسکن باوجود بهره‌برداری اما همچنان به سرمنزل مقصود نرسیده و گلایه‌مندی‌های بسیاری در خصوص برخی مشکلات مجتمع 288 از سوی متقاضیان وجود دارد که عمده‌ترین مشکلی که از سوی متقاضیان این طرح مطرح‌شده نیز بحث گازرسانی به این واحدها بوده است.

بااین‌حال هفته گذشته بود که جمعی از متقاضیان اقدام ملی مسکن جهت رفع مشکلاتشان از مسئولین قطع امید و دست به دامن امام‌جمعه گچساران شدند و خواستار پیگیری این موضوع از سوی «حجت‌الاسلام هاشمی منش» بودند.

امام‌جمعه گچساران در نشست شورای فرهنگی عمومی در بخشی از سخنانش به این مسئله اشاره کرد و گفت: امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ عذری به جهت خدمت به مردم وجود ندارد و همه باید پاسخگو باشیم. چرا طرح اقدام مسکن ملی گچساران طرح (288 واحدی) هرروز باید درگیر مشکلات باشد اگر مشکلات این طرح حل نبوده پس چرا با حضور وزیر کشور افتتاح شد؟ بنابراین انتظار از مسئولین این است که وجدانی کار کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرده بود: هیچ معنا ندارد این‌همه مردم را نگران کنیم اگر کار مردم راه بیفتد مردم خوشحال می‌شود و بازهم انتظار می‌رود که مشکلات مردم هرچه زودتر مرتفع شوند. نکته اینکه صرف پیگیری خالی فایده‌ای ندارد و مسئولین باید تلاش داشته باشند. لذا هرجایی کم آوردیم بگوییم نمی‌توانیم تا تکلیف نیز مشخص شود؛ باید طوری که کار مردم راه بیفتد حرکت کنیم و انجام مسیر اداری چندان فایده‌ای ندارند.

وی گفته بود که مردم از حرف‌هایی که هیچ نفعی برای آن‌ها ندارند خسته شده‌اند و امیدواریم مشکلات (گازرسانی) طرح اقدام ملی مسکن در گچساران نیز هرچه زودتر مرتفع شود.

اگرچه هادی زاده، رئیس شرکت گاز گچساران در خصوص مشکل گازرسانی ۲۸۸ واحدی اقدام ملی مسکن هم در نشست اخیر شورای اداری گچساران گفته بود: کار انشعابات، شبکه و جریان گاز این واحدها انجام‌شده است اما مسئله اصلی در خصوص گاز واحدها مربوط به نظام‌مهندسی است که باید تأییدیه دهد و با توجه به مکاتبات مختلفی که با بنیاد مسکن داشتیم مسئله اصلی این است که مطالبات نظام‌مهندسی باید پرداخت شود تا در ادامه مشکل گاز واحدها هم مرتفع شوند.

این در حالی است که مجدداً برخی از متقاضیان این طرح در حاشیه برگزاری «طرح قرآنی بشری» خدمت امام‌جمعه گچساران رسیدند و بازهم مطالباتش را دنبال کردند که امام‌جمعه گچساران نیز در این راستا قول پیگیری بیشتری دادند.

ادامه نیز ویدئویی از بیان مشکلات طرح 288 واحدی اقدام ملی مسکن در گچساران توسط برخی متقاضیان را مشاهده کنید.

پربیننده ترین ها