کدخبر: ۷۹۵۳۷
۲۷ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
چاپ

امام‌جمعه گچساران در گفتگو با آفتاب گچساران:

اتحاد جهان اسلام موجب اضمحلال رژیم صهیونیستی می‌شود

امام جمعه گچساران

امام‌جمعه گچساران بر لزوم وحدت هرچه بیش‌تر بین جوامع اسلامی تأکید کرد و گفت: وحدت بین مسلمانان موجب نابودی و اضمحلال رژیم صهیونیستی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به اهمیت و جایگاه هفته وحدت گفت: میلاد پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام جعفر صادق علیه‌السلام را تبریک عرض می‌کنم، حضرت امام خمینی (ره) از 12 ربیع‌الاول تا 17 ربیع‌الاول را به نام هفته وحدت نام‌گذاری کردند و این هفته به‌نوعی هم یادگار ماندگار بنیان‌گذار جمهوری اسلامی است.

وی افزود: وحدت از مهم‌ترین مبانی دین مبین اسلام برشمرده می‌شود چراکه اساس دین اسلام بر پایه وحدت بنانهاده شده است درحالی‌که خود قران کریم بارها امت اسلام را بر امر وحدت دعوت کرده و از تفرقه و نزاع نیز بر حذر داشته است؛ لذا امروز هم وحدت مسلمان و همچنین اثرات و برکات این مهم در سطح جامعه و هم در سطح بین‌الملل بر هیچ‌کسی هم پوشیده نیست.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: اگر جایی می‌بینیم که ظلمی صورت گرفته است مثل جنایت‌های این روزهای رژیم کودک کش اسرائیل بر مردم بی‌دفاع غزه و فلسطین، پس جایی از کار هم ایراد دارد. امام عظیم الشان در اوایل انقلاب فرمودند که اگر همه مسلمانان وحدت و انسجام کافی داشته باشند و هرکدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب خواهد برد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هاشمی منش در ادامه با اشاره به اثرات وحدت در جوامع اسلامی گفت: امروز می‌بینیم که وحدت در زمین‌گیر کردن داعش چقدر مؤثر بوده است لذا امت اسلامی باید برای این شرایطی که امروز در غزه و فلسطین وجود دارد به میدان بیایند و علمای بلاد و آحاد جوامع اسلامی با دعوت به وحدت و اتحاد می‌توانند شرایط را برای صهیونیست‌ها سخت کنند و مردم مظلوم و مسلمان فلسطین را از زیر یوغ استکبار نجات دهند.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: بنابراین هرکجا که وحدت بین جوامع اسلامی شکل گرفت موفقیت‌ها نیز در پی داشته است و هرجایی که تفرقه بین امت اسلام بود درنتیجه جدایی و نگرانی به همراه داشت که همین امر هم سبب شد تا دشمن هم گستاخ‌تر و جلوتر بیاید، پس مهم‌ترین مسئله در باب وحدت در کنار اشتراکاتی که داریم این است که متوجه یک دشمن مشترک هم باشیم.

وی در پایان بابیان اینکه وحدت مسلمانان مشت محکمی بر دهان استکبار خواهد بود گفت: امروز نظام سلطه و در رأس آمریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب، دشمن شماره یک مسلمانان جهان به شمار می‌روند و ان‌شاءالله روزی را شاهد باشیم که وحدت جوامع اسلامی این غده سرطانی اسرائیل از روی زمین محو کند.

مشروح گفتگو را در ویدئوی زیر مشاهده کنید.

پربیننده ترین ها