کدخبر: ۷۹۵۳۹
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۱۳
چاپ

یادداشت؛

جان انسان‌ها مهم‌تر است یا آزادی سگ‌های ولگرد؟

خودمان را به خواب و بی‌خیالی نزنیم؛ امروزه سگ‌های ولگرد معضل خطرناک و جدی برای جان انسان‌ها، نابودی حیات‌وحش و همچنین تخریب محیط‌زیست شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ،حامد عباس پور، فعال اجتماعی گچساران در یادداشتی نوشت:طبق آمارها، بیش از ۴ میلیون سگ ولگرد، بی‌صاحب، مهاجم و بیمار در سراسر کشور آزادانه به «تردد» مشغول‌اند. هرگاه اراده‌ای برای رها شدن و خلاصی مردم از دست این معضل «شکل می‌گیرد و اقدام به جمع‌آوری» این موجودات وحشی و بیمار می‌کنند، متأسفانه عده‌ای افراد بی‌اطلاع، احساسی و جو گیر و حتی مغرض به اسم «انجمن خودساخته حمایت از حقوق حیوانات» عرصه را برای «ایجاد آسایش مردم» تنگ کرده و نظرات غیرمنطقی و بی‌پایه خود را بر امنیت و سلامت مردم تحمیل کرده و می‌کنند.

این جماعت که متأسفانه همواره هم «زنان و دختران» را پیشرو حرکت خود قرار داده و می‌دهند و حتی اقدام به ضرب و شتم کارکنان محترم شهرداری‌ها کرده و می‌کنند و همزمان دم از حقوق انسان‌ها می‌زنند؛ بدون شک خواسته و ناخواسته دستشان به خون انسان‌های بی‌گناه کشته‌شده توسط سگ‌های ولگرد آغشته است.

به این جماعت «کم‌اطلاع و مغرض» توصیه می‌کنم: اولاً آمارهای رسمی از حملات این درندگان به مردم ایران و شهرمان گچساران را مطالعه کنند، ثانیاً سری به خانواده قربانیان و کشته‌شده‌ها به دست سگ‌های ولگرد بزنند تا ببینند به خاطر لجاجت و خودخواهی شما «اقلیت» چه مصیبتی می‌کشند و قطعاً این عزیزان آخرین حلقه از «قربانیان» سگ‌های ولگرد نبوده و نیستند.

ثالثاً اگر واقعاً دوستدار و حامی «حقوق حیوانات» هستید قطعاً می دانید که حیوانات فقط شامل «سگ‌های ولگرد» نبوده و نیست و پرندگان و حیوانات دیگری که در طبیعت توسط «سگ‌های ولگرد» کشته و از بین می‌روند، هم می‌شود.

راستی تکلیف کثیف شدن معابر عمومی و کوچه و محل سکونت به خاطر فضولات این حیوانات، حمله به سطل‌های آشغال و هدر دادن زحمات کارکنان محترم شهرداری‌ها توسط این سگ‌ها چیست؟ این چه حمایت از حقوق حیوانات است که اولاً فقط شامل سگ‌های ولگرد می‌شود! ثانیاً آسیب‌های جدی به جان وزندگی انسان‌ها می‌زند؟

صحبت بسیار است و از مردم شریف و آگاه شهرمان و به‌خصوص خانواده‌های محترم و بی‌شمار قربانیان توسط سگ‌های ولگرد تقاضا می‌شود از اقدامات دولتی برای مقابله با این درندگان بی‌خاصیت حمایت کنند و جلوی قربانی شدن انسان‌های بعدی، تخریب محیط‌زیست و نابودی حیات‌وحش را بگیریم. جمعیت این درندگان به‌سرعت در حال گسترش است و امنیت و سلامت همه ما درخطر.

نهادهای مسئول با تکیه‌بر همه ابزارهای لازم و حمایت جدی قانون، در اسرع وقت نسبت به جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد این ابر چالش سلامت همشهریان اقدام کنند و به جوسازی‌ها و مخالفت‌های غیرمنطقی اهمیت ندهند چراکه جان انسان‌ها مهم‌تر از همه مسائل است.

 انتهای خبر/

پربیننده ترین ها