کدخبر: ۷۹۵۴۷
۰۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵
چاپ

گزارش تصویری؛

زنگ مهر و مقاومت در مدارس گچساران

با نواخته شدن زنگ مهر و مقاومت، بیش از 26 هزار دانش‌آموز در شهرستان گچساران سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ،هم‌زمان با سراسر کشور و با حضور مسئولین، زنگ مهر و مقاومت در مدرسه انقلاب اسلامی روستای آب شیرین گچساران نواخته شد و دانش‌آموزان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

فرماندار گچساران در این آیین ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی و گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: باید دانش‌آموزانی در تراز دوران دفاع مقدس تربیت کنیم، دانش‌آموزان در آن دوران با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و با رشادت‌ها و جان‌فشانی‌ها مقابل دشمن تا بند دندان مسلح ایستادگی کردند و یک وجب از خاک کشورمان را به دشمنان هم ندادند.

دیهیمی خوب افزود: بنابراین دانش‌آموزان در طول تاریخ انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس، فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه خود قراردادند تا امروز شاهد رشد، شکوفایی و بالندگی کشورمان در عرصه‌های مختلف باشیم.

وی اظهار کرد: مدرسه همچون کارگاهی است که در آن باید زندگی کردن را تمرین کرد و باید درس‌های زیادی از مدرسه آموخت. مدرسه به ما یاد می‌دهد که چگونه باشیم و ذاتاً هم انسان دنبال بودن است و این هم فطری است لذا انسان به دنبال این است که چه مسیری را طی کند تا بماند و با تهدیدها مقابله کند.

فرماندار گچساران تصریح کرد: اما رکن دوم مدرسه برای باهم زیستن است چراکه زندگی یک عرصه اجتماعی است و مدرسه به ما می‌آموزد که چگونه کنار هم باشیم امروزه مرزها شکسته شده و فرهنگ‌ها در کنار هم و تمدن‌ها نیز در کنار هم هستند و مدرسه می‌آموزد که چگونه باهم همدل و مهربان باشیم و از هم دستگیری کنیم.

دیهیمی خوب در پایان هم گفت: مدرسه «شهیده کاویانی» روستای آب شیرین با همکاری شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بهسازی و زیباسازی شده است که به‌نوبه خودم تقدیر و تشکر فراوان دارم.

غرس نهال توسط مسئولان در محیط مدرسه انقلاب اسلامی روستای آب شیرین بخش دیگری از این آیین بود.

گفتنی است این آیین نیز با نواختن موسیقی محلی (سازو نقاره) همراه بود.

پربیننده ترین ها