کدخبر: ۷۹۵۵۴
۰۴ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۵
چاپ

با حضور یادگاران دفاع مقدس برگزار شد؛

همایش جهاد و مقاومت در گچساران+ تصاویر

همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت با عنوان «از دیروز تا امروز» با هدف قدردانی از یادگاران و رزمندگان میادین نبرد حق علیه باطل در گچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، همایش پیشکسوتان جهاد و مقاومت در دفاع مقدس با عنوان «از دیروز تا امروز» با حضور فرماندهان نظامی و انتظامی،امام جمعه گچساران،فرماندار گچساران، جمع کثیری از رزمندگان دوران دفاع مقدس، خانواده‌های معزز شهدا و بسیجیان در سالن اجتماعات آزادی نفت و گاز گچساران برگزار شد.

سرهنگ ناصر صالحی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در این آیین ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا گفت:دفاع مقدس یکی از ماندگارترین حماسه های ملت بزرگ ایران اسلامی است چرا که رزمندگان این مرز و بوم با فداکاری و جانفشانی از اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی دفاع کردند.

وی افزود: در 31شهریور 59 تهاجم نظام سلطه با ابزار رژیم بعث به مرزهای کشورمان آغاز شد اما ملت بزرگ ایران اسلامی گوش به فرمان ولایت، ثابت قدم و در مسیر ایستادگی و مقاومت جلوی دشمن قد علم کردند که در صیانت از استقلال،هویت و تمامیت ارضی کشورمان جانفشانی ها صورت گرفت.

سرهنگ صالحی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس رزمندگان با خداوند معامله کردند و این همان رمز موفقیت جبهه اسلام در تقابل با جبهه کفر بود لذا جهاد در دوران دفاع مقدس و در همه لحظات فی سبیل الله انجام شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران اظهار کرد: دوران دفاع مقدس فصل متفاوتی از تاریخ ایران در مقابله با نظام سلطه است درحالی که رشادت های ملت بزرگ ایران در جنگ هشت ساله تحمیلی قابل قیاس با هیچ دوره دیگری از تاریخ نخواهد بود.

وی بیان کرد:اگرچه جنگ تحمیلی خسارت های مادی و زیرساختی بسیاری برای کشورمان به همراه داشت اما دستاوردهای بسیاری نیز در دفاع مقدس به دست آمد و فرهنگ دفاع مقدس همچون مدرسه و دانشگاه انسان سازی بود که امروز شعاعش مرزها را درنوردیده و به عنوان یک الگو برای جوامع آزادی خواه دنیا به شمار می رود.

سرهنگ صالحی با بیان اینکه از دستاوردهای دفاع مقدس می توان به ارائه الگوی جهاد و مقاومت برای آزادی خواهان جهان اشاره کرد افزود:امروز مکتب دفاع مقدس الگویی از جبهه مقاومت را برای مقابله با نظام های استکباری دنیا ارائه داده است که این مبارزه تا پیروزی نهایی در برابر ظالمان ادامه خواهد داشت.

امام‌جمعه گچساران در این همایش هم گفت: برای تبیین دفاع مقدس نیاز به اسطوره‌سازی و افسانه‌سازی‌های کاذب نداریم بلکه سخن از رزمندگانی است که در یک فضای خودسازی معنوی با تکیه‌بر توحید و نصرت الهی کاری کارستان کردند که تا به امروز نیز ثمره این استقامت و جهاد مردانِ مرد را در عالم مشاهده می‌کنیم.

حجت الاسلام هاشمی منش ادامه داد: فرهنگ جهاد و مقاومت در ادبیات شیعی جایگاه والا و مقدسی دارد و قرآن کریم مجاهدانی که در دفاع از اسلام به مبارزه برمی‌خیزند را برتری و فضیلت بخشیده است؛ بنابراین آن‌هایی که درراه خداوند متعال جهاد می‌کنند بالاترين درجات را از پروردگار دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: حقیقتاً رشد و بالندگی جامعه اسلامی در امر جهاد و مقاومت نهفته است و امروز اگر جمهوری اسلامی همچون دوران دفاع مقدس، مقابل جنایتکاران عالم ایستاده است به جهت دستور قرآن است و اگر این تقابل هم نبود فساد تمام عالم را دربر می‌گرفت، پس اساس حکومت جمهوری اسلامی دفع شر استکبار و نظام سلطه است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش بابیان اینکه رمز پیروزی جمهوری اسلامی در تقابل با دشمنان مسئله جهاد و مقاومت است، گفت: البته باید توجه کرد که جهاد امروز ممکن است با جهاد دیروز متفاوت باشد و امروز دشمن با جنگ شناختی به دنبال پیاده کردن اهداف خود است لذا تبیین رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های دوران دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است.

در این همایش که با هدف قدردانی از یادگاران و رزمندگان میادین نبرد حق علیه باطل برگزار شد، پس از سخنرانی چند تن از مسئولین حاضر در همایش از ۱۳ پیشکسوت دفاع مقدس به نمایندگی از هفت هزارو ۵۰۰ نفر از همرزمان‌شان تقدیر به عمل آمد.

این همایش با سرود دانش آموزی شهید محمود فرهنگ ، تئاتر (آن ۲۳نفر)توسط مبینا انصاری ، مداحی توسط محمدرضا محمودی و پخش کلیپ های معرفی شهرستان و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی همراه بود.

در پایان نیز حاضران از سخنرانی مقام معظم رهبری که به صورت زنده در این مکان پخش شد، بهره بردند.

تصاویر تکمیلی:

پربیننده ترین ها