کدخبر: ۷۹۵۵۵
۰۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۷:۰۳
چاپ

امام‌جمعه گچساران در گفتگو با آفتاب گچساران:

امروز جبهه مقاومت قوی‌تر از هر زمانی است

امام جمعه گچساران

امام‌جمعه گچساران گفت: امروز جبهه مقاومت با الگو گیری از انقلاب اسلامی و مکتب دفاع مقدس قوی‌تر از هرزمانی دیگری است و نظم نوینی را در تقابل با زورمداران عالم حاکم کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع پیشکسوتان عرصه جهاد و مقاومت گفت: مقام معظم رهبری در بخشی از بیاناتشان به مسئله چرایی جنگ هشت‌ساله و همچنین ضرورت تبیین دوران دفاع مقدس اشاره کردند ازاین‌رو هفته دفاع مقدس بخشی از هویت تاریخی ملت ایران و بخشی از حماسه‌ها و دلاوری‌های ملت قهرمان ایران است، غیور مردانی که در میدان جهاد تلاش و مبارزه کردند و فتوحات بزرگی نیز رقم زدند.

امام‌جمعه گچساران افزود: در دفاع مقدس نیاز به اسطوره‌سازی و افسانه‌سازی‌های کاذب نداریم بلکه سخن از رزمندگانی است که در یک فضای خودسازی معنوی با تکیه‌بر توحید و نصرت الهی کاری کارستان کردند که تا به امروز نیز ثمره این استقامت و جهاد مردانِ مرد را در عالم مشاهده می‌کنیم.

وی ادامه داد: فرهنگ جهاد و مقاومت در ادبیات شیعی جایگاه والا و مقدسی دارد و قرآن کریم مجاهدانی که در دفاع از اسلام به مبارزه برمی‌خیزند را برتری و فضیلت بخشیده است؛ بنابراین آن‌هایی که درراه خداوند متعال جهاد می‌کنند بالاترين درجات را از پروردگار دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش با اشاره به این سخن رهبر انقلاب که سردمداران نظم جهانی آن روز، انگیزه‌های بسیار بیشتری از صدام برای آغاز جنگ تحمیلی داشتند، تصریح کرد: حقیقتاً رشد و بالندگی جامعه اسلامی در امر جهاد و مقاومت نهفته است و امروز اگر جمهوری اسلامی همچون دوران دفاع مقدس، مقابل جنایتکاران عالم ایستاده است به جهت دستور قرآن است و اگر این تقابل هم نبود فساد تمام عالم را دربر می‌گرفت، پس اساس حکومت جمهوری اسلامی دفع شر استکبار و نظام سلطه است.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب شکل‌گیری انقلاب اسلامی برای دشمن غیرقابل‌تحمل بود چراکه ایران اسلامی تفکر نوینی برای اداره جهان ارائه کرده بود لذا هشت سال دفاع مقدس ما به جهت ایستادگی و مقاومت در برابر نظام سلطه و قدرت‌های استکباری بوده است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت: آن روزها تهاجم صدام و رژیم بعث عراق با حمایت همه‌جانبه قدرت‌های شرقی و غربی به ایران اسلامی همراه بود اما در پایان، دنیا هم مشاهده کرد که قدرت‌های استکباری چگونه در مقابل اراده پولادین رزمندگان اسلام خوار و ذلیل و نیست و نابود شدند.

وی افزود: به فرموده قرآن کریم جهاد دری از درهای بهشت است و امام علی علیه‌السلام جهاد را از درهای بهشت برمی‌شمرد که خداوند متعال بهترین بندگانش را از آن در وارد بهشت می‌کند لذا جهاد راه اولیا، انبیا و اوصیای الهی است.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در این دیدار بیان کردند که مسئله جنگ در حقیقت دفاع از اسلام و عمل کردن به دستور قرآن بود و تنها برای دفاع از خاک نبود؛ بنابراین مسیر جهاد فی سبیل الله از آدم تا خاتم و تا به امروز ادامه دارد و فرهنگ جهاد و مقاومت خود اثرات و فواید فراوانی دارد چراکه در سایه همین فرهنگ بود که امروز جمهوری اسلامی به عزت و اقتدار رسیده و جلوی فتنه‌های مختلف دشمن ایستاده‌اید.

حجت‌الاسلام هاشمی منش بابیان اینکه رمز پیروزی جمهوری اسلامی در تقابل با دشمنان مسئله جهاد و مقاومت است، گفت: البته باید توجه کرد که جهاد امروز ممکن است با جهاد دیروز متفاوت باشد و امروز دشمن با جنگ شناختی به دنبال پیاده کردن اهداف خود است لذا تبیین رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های دوران دفاع مقدس بسیار حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در بخش دیگری از سخنانشان به مسئله فلسطین و غزه اشاره کردند لذا جنایت‌هایی که امروز در فلسطین شکل می‌گیرد سازمان‌یافته هستند درحالی‌که قدرت‌های بزرگ که ادعای حقوق بشر دارند همچنان سکوت اختیار کرده‌اند بااین‌حال رژیم صهیونیستی به هر جنایتی که دست می‌زند حامی اصلی‌اش همان آمریکا است.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: امروز جبهه مقاومت با الگو گیری از انقلاب اسلامی و مکتب دفاع مقدس قوی‌تر از هرزمانی دیگری است و نظم نوینی را در تقابل با زورمداران عالم حاکم کرده است بنابراین جمهوری اسلامی ایران با همین روحیه مقاومت و جهادی که برگرفته از دوران دفاع مقدس است به دنبال فتح قله‌هاست اگرچه برخی می‌خواهند این روحیه را در جامعه کمرنگ کنند اما بدانند که پیشرفت و بالندگی جمهوری اسلامی در سایه روحیه مقاومت و جهاد به ثمر خواهد نشست.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در پایان هم تصریح کرد: نسل جوان و نوجوان کشورمان باید بدانند که رزمندگان اسلام در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس برای حفظ و صیانت از کیان نظام اسلامی چگونه جان‌فشانی‌ها کردند لذا امروز با الگو گیری از مکتب دفاع مقدس باید در برابر جنگ نرم دشمن بایستند و از نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها