کدخبر: ۷۹۵۵۹
۰۶ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۰
چاپ

آنچه در خطبه های نماز جمعه گچساران گذشت؛

مسئولان به داد پتروشیمی گچساران برسند

امام جمعه گچساران

امام‌جمعه گچساران گفت: از استاندار محترم استان انتظار داریم یکی از اولویت‌های کاری خودشان را رسیدگی به وضعیت پتروشیمی گچساران بدانند چراکه پتروشیمی برای یک شهر و استان نعمت است و نباید امروز این دغدغه تبدیل به نگرانی شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنايت هاشمی منش، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: درگذشت تعدادی از هم‌وطنانمان در معدن طبس را تسلیت عرض می‌کنیم و امیدواریم دیگر شاهد چنین حوادثی در کشور نباشیم. هفتم مهرماه روز آتش‌نشانی و ایمنی نام‌گرفته است آن‌هایی که با تکیه‌بر همت و ایثارگری و به شایستگی عهده‌دار چنین مسئولیت پرخطری شده‌اند و مردم عزیزمان قدردان چنین زحماتی نیز هستند.

وی افزود: روز جهانی سالمندان را در پیش داریم و دین مبین اسلام برای سالمندان جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و پیامبر اکرم (ص) فرمودند آن فرد پیر در خانواده مثل آن پیامبر در بین امتش است؛ پس قرآن کریم به‌صراحت احترام به پدر و مادر را سفارش کرده است بنابراین باید نهایت احترام را برای آن‌ها قائل باشیم چراکه مایه برکت هستند و اگر جامعه‌ای سالمندان خود را احترام کند می‌تواند از تجربه و خرد آن‌ها به‌خوبی بهره ببرد.

کشور در حال ورود به پیری جمعیت است

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: متأسفانه کشورمان در حال ورود به مرحله پیری جمعیت است و جامعه آمادگی چنین مشکلی را ندارد از آن‌طرف باید تلاش شود جامعه از این وضعیت بحرانی خارج شود و مسئله جوانی جمعیت و خانواده باید از اولویت‌های دولتمردان کشور باشد چراکه طبق نظریه کارشناسان با این مسئله در سال‌های آینده یک کشور سالخورده هستیم و این خودش یک تهدید جدی به شمار می‌رود.

خطیب جمعه این هفته گچساران اظهار کرد: در میان کشورهای حوزه خلیج‌فارس شرایط سختی را در پیش داریم و انتظار داریم دولت چهاردهم سیاست‌های درست جمعیتی را اجرایی کنند که امنیت، اقتدار و عزت کشور در سایه جوانی جمعیت است.

مسئولان به داد پتروشیمی گچساران برسند

وی افزود: این روز خبرهای خوبی از وضعیت پتروشیمی گچساران به گوش نمی‌رسد ، سرمایه‌ای که با هزاران زحمت و سختی مضاعف و میلیاردها یورو به دست آمد امروز دود می‌شود و به هوا می‌رود پس مسئولین محترم به داد این سرمایه مردم برسید و به داد پتروشیمی گچساران برسید، پتروشیمی گچساران در نوع خودش ایرانی‌ترین است که بعد از دو دهه هم در دولت شهید رئیسی به بهره‌برداری رسید.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: علی‌رغم اینکه مسیر این کار بزرگ در استان و کشور تعریف‌شده بود اما آن چند پتروشیمی که بنا بود خوراکشان را از گچساران بگیرند به تعهداتشان عمل نکردند. بیش از یک‌سوم محصولات پتروشیمی گچساران در فلر دود می‌شود و چیزی حدود دو همت (هزار میلیارد تومان) محصول این شرکت می‌سوزد این یعنی سرمایه سوزی و انتظار داریم در سطح مجلس شورای اسلامی، کمیسیون اصل نود، هلدینگ خلیج‌فارس و ریاست‌جمهوری و دولت به داد این سرمایه عظیم و شرایط بحرانی برسند.

وی تصریح کرد: از استاندار محترم انتظار داریم یکی از اولویت‌های کاری خودشان را رسیدگی به وضعیت پتروشیمی گچساران بدانند چراکه پتروشیمی برای یک شهر و استان نعمت است و نباید امروز این دغدغه تبدیل به نگرانی شود.

اسرائیل نابود خواهد شد

امام‌جمعه گچساران گفت: نکته دیگر اینکه در روزهای گذشته رژیم صهیونیستی عملیات بزرگی علیه لبنان انجام داد و جنایت‌ها نیز انجام داد و امروز به‌صورت رسمی این رژیم در مقابل لبنان و حزب‌الله سرشاخ شده‌اند و در آینده ممکن است جنگ تمام‌عیاری را شاهد باشیم.

وی افزود: در بحث پیجرها و لوازم الکترونیکی باید هوشیار بود چرا دشمن به روش‌های مختلف در حال ضربه زدن است بنابراین جمهوری اسلامی ایران ام القرای جامعه اسلامی است و باید تلاش کنیم به سمت وسایل الکترونیکی ساخت داخل و مطمئن برویم.

هاشمی منش ادامه داد: جنایت‌های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که رو به اضمحلال هستند و با پَستی و ذلت تمام در وسایل ارتباط‌جمعی بمب‌گذاری می‌کند اگرچه به‌زودی شاهد ریشه‌کنی این رژیم سفاک خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: اگرچه باید این غده سرطانی هرچه زودتر از زمین برداشته شود و آن روز هم دیر نیست. البته همیشه این‌گونه بوده که هرگاه ظلم به اوج برسد پایانش هم نزدیک‌تر خواهد بود و این سنت الهی است. سید حسن نصرالله پرورش‌یافته مکتب انقلاب اسلامی است و جبهه مقاومت طومار رژیم صهیونیستی را در هم خواهد پیچید.

هاشمی منش ادامه داد: شرط وعده الهی جهاد و مقاومت است و هراندازه‌ای که اهل توکل به خداوند باشيم و در برابر سختی‌ها صبر پیشه کنیم به‌تبع امت اسلام به پيروزی نزدیک خواهد شد.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها