کدخبر: ۷۹۵۶۸
۱۱ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۷
چاپ

با حضور مسئولان برگزار شد؛

تجلیل از «موسپیدان روسفید» در گچساران+ تصاویر

همایش تجلیل از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد گچساران با عنوان «تکریم بزرگان» با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ،همایش تجلیل از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد گچساران با عنوان «تکریم بزرگان» با حضور مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد، امام‌جمعه گچساران، فرمانده سپاه ناحیه گچساران و جمعی دیگر از مسئولان در سالن اجتماعات تأمین اجتماعی این شهرستان برگزار شد.

قباد مبشری، مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: حقیقتاً عملیات شب گذشته (وعده صادق ۲) هوافضا سپاه پاسداران، دل ملت ایران و همه آزادی خواهان جهان را شاد کرد و ان‌شاءالله به حول و قوه الهی اضمحلال رژیم صهیونیستی نزدیک خواهد بود.

وی در ادامه افزود: برگزاری این همایش در راستای تکریم و تجلیل از سالمندان و به‌نوعی احترام به پیامبر (ص) است چراکه نبی مکرم اسلام (ص) در حدیثی فرمودند که احترام به بزرگ‌سالان و سالمندان احترام به من است.

مبشری در ادامه تصریح کرد: جمعیت تحت پوشش کمیته امداد در استان ۴۸ هزار خانوار است که از این تعداد که حدود 120 هزار نفر می‌شوند نیز ۱۷ هزار نفر سرپرست خانوار سالمند هستند البته افتخارمان این است که در این نهاد مقدس در حال خدمت به این عزیزان هستیم.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در ادامه تصریح کرد: همایش امروز در راستای تجلیل از افراد سالمند است و در کل استان 400 نفر را تجلیل خواهیم کرد که در شهرستان گچساران نیز در این آیین 40 سالمند تجلیل خواهد شد.

مبشری گفت: احترام به پدر و مادر در جامعه بسیار باارزش است و اما آیا خوشبختی داشتن پول یا خانه بزرگ و ...است؟ بنابراین خوشبختی تعاریف زیادی دارد اما از دیدگاه اسلام خوشبختی یعنی رضایت خالق از مخلوق است.

وی افزود: معتقدم که احترام به بزرگ‌سالان باید در جامعه حفظ شود و امروز باید از برخی جوانان گلایه کرد که پدران و مادرانشان را به خانه سالمندان می‌فرستند درحالی‌که وجود سالمند در خانه مثل نور، برکت و پشتوانه است لذا باید به سبک زندگی الهی و تکریم پدران و مادران برگردیم.

امام‌جمعه گچساران در ادامه هم گفت: یکی از مهم‌ترین نیازهای دوران سالمندی، پویایی، نشاط و سلامت جسم و روان سالمندان است و همه باید برای ایجاد و حفظ سلامتی سالمندان تلاش کنیم و از یاد نبریم که پیشرفت‌های امروز جامعه، حاصل زحمات سالمندان در سنوات گذشته است.

حجت‌الاسلام هاشمی منش با اشاره به تأکید اسلام بر سنت پسندیده احترام به سالمندان افزود: سالمندان در جامعه نقش هدایتگری دارند و در میان خانواده‌ها به‌عنوان کانون وحدت به شمار می‌روند سالمندان گنجینه‌های ارزشمند جامعه هستند که از تجارب گران‌قدری برخوردارند و احترام به آن‌ها از آموزه‌های دینی است.

وی ادامه داد: این همایش به‌نوعی تجلیل از مو سپیدان روسفید است چراکه شما سالمندان پیامبران خدا در جامعه و خانه هستید و پیامبر اکرم (ص) در شأن و منزلت انسان‌های بزرگ‌سال فرمودند که وجود سالمند در خانواده مثال پیامبر در میان امت خود است.

گفتنی است در پایان این آیین از 40 سالمند تحت حمایت کمیته امداد گچساران تجلیل شد.

پربیننده ترین ها