کدخبر: ۷۹۵۷۰
۱۲ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۵:۴۱
چاپ

در نشست با خبرنگاران مطرح شد؛

چالش بزرگ «بهداشت و درمان» در گچساران+ تصاویر

نشست خبری سرپرست شبكه بهداشت و درمان گچساران همزمان با هفته جهانی قلب با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، نشست خبری سرپرست شبكه بهداشت و درمان گچساران همزمان با هفته جهانی قلب با حضور خبرنگاران و با هدف قدردانی از زحمات اصحاب رسانه در سالن جلسات این شبکه برگزار شد.

سید امین رضایی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران در این نشست گفت: حدود 50 روز است که به عنوان سرپرست بهداشت و درمان گچساران در خدمت مردم هستم که با شروع مسئولیت‌ جدیدم در این شبکه بازدیدهایی از بیمارستان ها، کلنیک ها و دیگر مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان داشتم و از نزدیک هم مشکلات و سایر موارد این مراکز بهداشتی و درمانی مورد بررسی قرار گرفت.

 وی افزود: بیش از 77 میلیارد تومان بدهکاری در بیمارستان شهید رجایی داریم که این رقم روزانه در حال افزایش است، حتی بدهکاری بیمارستان بی بی حکیمه (س) حدود 40 میلیارد است که به طور سرجمع کل بدهکاری بهداشت و درمان به همراه دیگر مراکز بهداشتی و درمانی حدود 133 میلیارد تومان بود که بااختصاص بخشی از اعتبارات این مشکل نیز کمی مرتفع شد.

رضایی اظهار کرد: معتقدم اگر اطلاع رسانی خوبی به مردم در خصوص عملکردها انجام شود، می‌توانیم گام موثری در خصوص اجرای مطلوب دیگر برنامه‌های بهداشت و درمان شهرستان هم داشته باشیم؛ اما در خصوص مشکلات بیمارستان نرگسی گچساران باید توجه کرد که این بیمارستان تنها دارای بخش داخلی است که حتی فاقد آی سی یو است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: بنابراین یا باید کل بخش های بیمارستان شهید رجایی به نرگسی انتقال پیدا کند و نیز بخش های موثرتر راه‌اندازی شوند و یا کاملا هر دو بیمارستان تفکیک شوند لذا سیاست فعلی برمقاوم سازی بیمارستان شهید رجایی و استفاده کامل ازبیمارستان نرگسی است که یک عزم بزرگ می خواهد.

وی ادامه داد: در خصوص وضعیت مرکز «ام آر ای» گچساران باید گفت که مدتی از چرخه خارج بود و متأسفانه حدود ۵ ماه است که این مرکز هم غیرفعال است که خود یک چالش بزرگ برای شبکه بهداشت و درمان گچساران خواهد بود.

رضایی تصریح کرد: ازجمله برنامه‌های شبکه بهداشت و درمان گچساران نیز بحث خرید سی‌تی‌اسکن برای بیمارستان نرگسی است و در نظر داریم که چندین مرکز اختصاصی درمانی‌ در شهرستان نیز راه‌اندازی کنیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه اظهار کرد: اما نکته قابل‌توجه این است که مهم‌ترین عامل مرگ میر در شهرستان همان بحث بیماری‌های قلبی و عروقی است که در سه سطح پیشگیری، بازتوانی و درمان می‌توانیم اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهیم.

وی در ادامه این نشست خبری به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد و گفت: بنده خودم اهل رسانه هستم اگرچه از نقد سازنده هم گریزان نیستم و استقبال می‌کنم لذا برنامه‌های خوبی چه بلندمدت و کوتاه‌مدت درزمینهٔ های آموزش، پژوهش، درمان، عمران و... در بهداشت و درمان شهرستان خواهیم داشت.

رضایی در ادامه تصریح کرد: در خصوص مرکز ام آر آی واقعیت این است که این دستگاه خاص و هزینه‌بردار است و شرکت پشتیبانی هم یک شرکت انحصاری است اگرچه معتقدم سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی هم می‌توانند پای‌کار بیایند و این مشکل مرتفع شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران افزود: نکته دیگر اینکه بحث بیماری‌های قلبی به سنین پایین‌تر رسیده و باید حساسیت ویژه‌ای بر روی این مسئله هم داشته باشیم که در سطح درمان هم به فکر راه‌اندازی بخش آنژیوگرافی در شهرستان هستیم.

وی در خصوص مشکلات بیمارستان شهید رجایی هم گفت: اعتقادم بر این است که در بیمارستان شهید رجایی فرایندها به‌خوبی و درست اجرا نمی‌شود از فضای این بیمارستان در صورت انتقال به نرگسی می‌شود بهترین بهره را برد و یا تبدیل به یک مرکز اورژانس بزرگ شود و یا از فضای فیزیکی خوب آن استفاده کرد اما ابتدا باید تکلیف آن مشخص شود.

رضایی افزود: در خصوص نوبت‌دهی کلینیک شفا که برخی خبرنگاران مطرح کردند قبول داریم که نوبت‌دهی در این مرکز مطلوب نیست و اگر بخواهیم ۱۰۰ درصد روال نوبت‌دهی را اینترنتی کنیم خود مشکلاتی دارند و مراجعه حضوری هم مشکلات خودش را دارد بنابراین در حال برنامه‌ریزی برای بهترشان این وضعیت هستیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه اظهار کرد: اما در بحث بهداشت مدارس معتقدم که کیفیت خدمات بایستی بالاتر برود که با هماهنگی آموزش‌وپرورش و سایر دستگاه‌ها برنامه‌هایی برای این مهم نیز در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: در خصوص سؤالی که چرا پزشکان به عمل‌های زیبای روی آوردند معتقدم که این موضوع باید علت‌یابی و بررسی شود اگرچه در اسرع وقت جلساتی در این خصوص خواهیم داشت و سعی می‌کنیم مصوبات و تصمیماتی خوبی در این زمینه داشته باشیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران تصریح کرد: به دنبال راه‌اندازی یک مرکز ۱۶ ساعته درمانی (مرکز زنده‌یاد شکیبایی) در بحث ارائه خدمات پزشکی به مردم هستیم تا در این خصوص دغدغه‌های شهروندان نیز کمتر شود.

تصاویر تکمیلی:

پربیننده ترین ها