کدخبر: ۷۹۵۸۱
۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۰۴
چاپ

آفتاب گچساران گزارش می دهد؛

شورای اداری گچساران به «دشت مور» رسید+ تصاویر

فرماندار گچساران

نشست شورای اداری گچساران با حضور مسئولان و مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی با دستور کار پیگیری مشکلات منطقه «دشت مور» این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ،نشست شورای اداری گچساران با حضور مسئولان و مدیران ادارات و دستگاه‌های اجرایی با دستور کار پیگیری مشکلات منطقه دشت مور (روستاهای چهار بیشه سفلی، آبچیرک، آب توت، انجیر سیاه) در مسجد امام حسن مجتبی علیه‌السلام روستای آبچیرک این شهرستان برگزار شد.

مشکلات آنتن دهی تلفن همراه، بیکاری جوانان روستاهای منطقه، بحث نبود سالن و چمن ورزشی، کم‌عرض بودن جاده ارتباطی منطقه، مشکل آب شرب روستاهای انجیر سیاه، آب توت و آبچیرک، مشکل جاده بین مزارع باغات روستای آب توت، بحث مشکلات آب‌رسانی از سد کوثر به منطقه دشت مور و... ازجمله مواردی بود که توسط اهالی دشت مور در این نشست مطرح شد.

ولی متولی یکی از اهالی روستای آبچیرک در این نشست گفت: حادترین مشکل روستای آبچیرک همین بحث آب شرب است و در طول فصل گرما با مشقت منبع آبی پر می‌شود، اگرچه پیگیری‌ها شد اما این مشکل چهار دهه است که پابرجاست و کسی هم جوابگو نبوده است.

وی افزود: مردم به امید رفع مشکلات در روستاها مانده‌اند و یک روزی همین روستا پررونق بود و مردمان کشاورزی و دامداری می‌کردند و اهالی تولیدات و محصولات بسیاری داشتند اما پشتیبانی لازم صورت نگرفت و مجبورند به شهر مهاجرت کنند.

متولی تصریح کرد: شرکت پتروشیمی کنار دست این منطقه احداث شد و هزاران هکتار از منابع ملی و طبیعی این منطقه هم از بین رفت و اما متأسفانه معضل بیکاری جوانان منطقه هم مرتفع نشد. طرح‌های هادی این روستا به تعویق افتاده است و این مسئله باعث تأسف است. بحث آنتن دهی موبایل هم دیگر مشکل روستای آبچیرک است و نکته دیگر اینکه هیچ روشنایی در روستا وجود ندارد و شب‌های روستا کاملاً تاریک است.

وی ادامه داد: با توجه ‌به اینکه تغییر و تحولات در سطح مدیران و مسئولان در آینده انجام می‌گیرد لذا امیدواریم که مطالبات اهالی این منطقه توسط مسئولان آینده شهرستان هم پیگیری و دنبال شوند و به فراموشی سپرده نشود.

امام‌جمعه گچساران در ادامه این نشست گفت: کار ارزشمندی است که شورای اداری در مناطق روستایی حضور پیدا می‌کنند و از نزدیک مشکلات مردم را موردبررسی و پیگیری قرار می‌دهند.

حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش افزود: قطعاً حضور مدیران شهرستانی در نشست‌های بعدی و پیگیری‌ها با حضور مدیران کل می‌تواند کره گشای بسیاری از مشکلات منطقه دشت مور باشد.

وی ادامه داد: به‌عنوان زبان گویای مردم تاکنون تلاش کرده‌ایم که پیگیری مسائل و مشکلات مردم باشیم و به حمدالله شاهد اتفاقات خوبی هم بوده‌ایم و امیدواریم این حرکات مبارک نیز تداوم داشته باشد.

مرضیه قنواتیان، رئیس آموزش‌وپرورش گچساران در این نشست نیز قول پیگیری و رفع مشکلات و همچنین بحث تجهیز مدارس منطقه دشت مور این شهرستان را دادند.

وی افزود: مشکلی که در مدارس منطقه دشت مور داریم، بحث برق تک فاز مدارس است که جوابگوی برق کولرهای اسپیلت هم نیست؛ اما انتظار از اداره آبفا گچساران داریم که تا حد امکان مشکل آب شرب مدارس این منطقه را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف کنند.

مرادی مفرد عضو شورای شهر در این نشست هم گفت: امیدواریم این قول را بدهیم که اگر حرفی زده می‌شود عمل کنیم و این جلسات خروجی لازم را داشته باشد.

افضلی، رئیس منابع آب گچساران گفت: خدمات ارزنده‌ای در منطقه شکل‌گرفته است و در بحث تخصیص آب زیرزمینی و آب سطحی قریب به ۶۰ پروانه آبیاری صادر کرده‌ایم که حدود ۸۰ هکتار اراضی کشاورزی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی افزود: احداث ایستگاه باران‌سنجی، دماسنج، رطوبت‌سنج و بادسنج در روستای آبچیرک یکی دیگر از خدمات آب منطقه‌ای بوده است و همچنین احداث بیش از هشت حلقه چاه برای تأمین آب باغات منطقه دشت مور نیز اجرایی شده است.

افضلی ادامه داد: طرح آب‌رسانی از سد کوثر به اراضی دشت مور در سال ۹۵ بااعتباری بالغ‌بر ۱۳ میلیارد تومان کلنگ زنی شد درحالی‌که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت؛ اما مشکلاتی در این طرح به وجود آمد و ادامه کار با پیمانکار جدید پیگیری شد. اعتبار امسال این طرح ۵۰ میلیارد تومان است و هم‌اکنون طرح فعال است و ان‌شاءالله با تأمین اعتبارات لازم که حدود ۲۵۰ میلیارد تومان است، در آینده به بهره‌برداری برسد اگرچه میزان اشتغال‌زایی مستقیم در صورت بهره‌برداری این طرح حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر است.

راغ پور، رئیس بنیاد مسکن گچساران در این نشست هم اظهار کرد: در یک سال گذشته ۴۲۶ میلیارد ریال پروژه از محل‌های مختلف هزینه کردیم که شامل ۴۳ هزار و ۳۹۸ مترمربع زیرسازی، بیس و آسفالت، یک دهانه پل، یک پارک محله‌ای، یک هزار و 200 مترمربع سنگفرش، ۵۲۰ متر طول دیوار حائل، ۴۰۰ متر طول کانال هدایت سیلاب، ۱۴ هزار و ۴۲۰ مترمربع ساماندهی فضا و 10 هزار مترمکعب خاک‌برداری بوده است.

وی افزود: همچنین پروژه ۲۸۸ واحدی اقدام ملی مسکن (فاز اول) به بهره‌برداری رسید و پروژه ۱۳۲ واحدی فاز دوم هم با پیشرفت ۴۵ درصدی در حال اجراست بنابراین در حوزه روستایی هم ۲۶۶ واحد روستایی با تسهیلات سه هزار و 500 میلیون ریالی ساخته شد.

پاسخگویی به مطالبات اهالی منطقه دشت مور توسط فرماندار گچساران پایان‌بخش این نشست در روستای آبچیرک بود.

تصاویر تکمیلی:

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار