کدخبر: ۷۹۵۸۲
۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳
چاپ

مشکلات موروثی در روستاهای گچساران / وقتی فرماندار به یک سند متوسل می‌شود!

فرماندار گچساران

فرماندار گچساران در نشست شورای اداری این شهرستان در خصوص موضوع جذب ۹۰۰ نفر در پتروشیمی این شهر توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ،فرماندار گچساران در نشست شورای اداری این شهرستان که به میزبانی روستای «آبچیرک» برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تسلیت شهادت سید حسن نصرالله گفت: عملیات موشکی سپاه پاسداران موجب عزت و اقتدار ملت بزرگ ایران و جوامع آزادی‌خواه جهان شد و هیمنه پوشالی استکبار را در هم شکست.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اهالی منطقه «دشت مور» هم افزود: مشکلات آب شرب فقط برای روستاها نیست و در سطح شهر هم‌چنین مشکلاتی داریم که بیشتر به خاطر فرسودگی شبکه‌های آب‌رسانی هستند و از متولیان امر در سطح بهداشت تقاضا داریم در راستای جهت سلامت و بهداشت مردم، آب شرب روستاهای منطقه را به جد بررسی کنند و اگر اشکالی هم وجود دارد، مرتفع کنند.

دیهیمی خوب تصریح کرد: امروز روز روستا و عشایر است و نقش روستا در بحث تولیدات دامی، صنایع‌دستی، کشاورزی و حتی در بحث فرهنگ و تمدن بر کسی پوشیده نیست و روستاییان در همه زمینه‌ها نقش‌آفرین هستند، بنابراین معتقدم که باید زیرساخت‌ها در روستاها فراهم شود تا شاهد مهاجرت کمتر روستاییان به شهرها باشیم.

وی ادامه داد: در بحث مشکلات مدارس منطقه دشت مور مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان نکاتی را اشاره کردند و انتظارم این است که مشکلات مدارس چه ازنظر تجهیزات و چه ازنظر نیروی انسانی (معلم) هرچه زودتر مرتفع شود.

فرماندار گچساران بیان کرد: در بحث مشکلات جاده‌ای منطقه نیز متولیان امر موارد را بررسی کنند، نکته اینکه روستاهای شهرستان گچساران نسبت به مابقی روستاهای استان وضعیت بهتری ازنظر زیرساخت‌ها دارند و درنتیجه هم شرایط بهتری دارند اما منکر مشکلات هم نیستیم لذا جا دارد خدمات بیشتری انجام دهیم.

دیهیمی خوب تصریح کرد: واگذاری منابع طبیعی به روستاییان خود محدودیت‌های قانونی دارد اما بااین‌حال چندین بار تأکید شده که در کنار روستاها هرچه قدر بتوانیم به حریم روستا اضافه کنیم، این مسئله ضرری ندارد و یکی اینکه مهاجرت به شهر کمتر می‌شود و بتوانیم اهالی را سکونت بدهیم؛ هرچند در برخی روستاهای شهرستان مهاجرت معکوس داریم.

فرماندار گچساران اظهار کرد: اما در خصوص بحث اشتغال در پتروشیمی گچساران نیز یک آزمون برگزار شد و ۹۰۰ نفر هم جذب شدند و از این تعداد با سند عرض می‌کنم که ۸۰ درصد از پذیرفته‌شدگان کد ملی شهرستان را داشتند.

دیهیمی خوب تصریح کرد: با توجه به ریزش چاه آب باغات منطقه نیز پیگیر تأمین آب باغات از خط انتقال آب پتروشیمی خواهیم بود؛ اما در بحث برق روستاها باید گفت که کل روستاهای شهرستان معابرشان تاریک است و این هم موروثی است که به ما رسیده و از گذشته هم‌چنین بوده است البته معتقدم که بحث روشنایی روستاها هم مرتفع نشد اگرچه مشکلات را اگر بتوان خوب مدیریت کرد زودتر حل خواهند شد.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نشست‌ها رفع مشکلات مردم است و مدیران از نزدیک مشکلات مناطق کم ‌برخوردار را لمس می‌کنند؛ اما مدیران تلاش کنند و تا روزی که هستیم باید پیگیر کارها باشیم و چه باشیم و چه نباشیم کارها باید دنبال شود و هر مدیری که جایگزین شود، در نظام جمهوری اسلامی این رویه‌ خدمت به مردم را دارد.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار