کدخبر: ۷۹۶۰۶
۲۸ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۰۶:۰۲
چاپ

تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با آفتاب گچساران:

« یحیی سنوار» به نماد مبارزه با استکبار تبدیل شد

یدالله مرادی تحلیل گر مسائل سیاسی

تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: یحیی سنوار 23 سال زندانی شکنجه گران صهیونیستی را متحمل شد و بازهم راست‌قامت در میدان جنگ و جهاد باقی ماند و تا آخرین لحظه در برابر متجاوزین، اشغالگران و غاصبان صهیونیستی دست از قیام و مبارزه برنداشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، یدالله مرادی تحلیل‌گر مسائل سیاسی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به ابعاد شهادت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: برخی‌ها امروز گمان می‌کنند که جنگ فلسطین جنگ اعراب است و با شناسنامه عربی می‌شناسانند؛ اما باید توجه کرد که صهیونیست دیگر یهودی نیست، صهیونیست مسیحی داریم، صهیونیست اسلامی داریم و به عبارتی صهیونیسم یک مکتب جنایت و تجاوز و ضد حقوق انسانی و بشریت به شمار می‌رود.

وی افزود: امروز صهیونیسم عربی هم‌راستا با صهیونیسم یهودی عمل می‌کند و در دنیای سکوت، سکون و خوش‌گذرانی عرب نیز عرض‌اندام می‌کند؛ اما مسئله این است که صهیونیست عربی هم یاری گر اسرائیل است و سران اعراب هم به‌نوعی گاو شیرده آمریکا هستند و اصولاً فاصله‌های قومیتی برداشته‌شده است.

مرادی تصریح کرد: امروز جنگ فلسطین یک جنگ هویتی، سیاسی و تاریخی است و هرکسی هم مقابل استعمار، استکبار جهانی، ظلم و سلطه ایستاده پس طرف فلسطین است و هرکسی هم‌وابستگی و بی‌اختیاری را می‌پسندد طرف اسرائیل جنایتکار این ابر قصاب قرن را گرفته است.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: فلسطین دیگر عربی نیست؛ بلکه فلسطین از جنس آزادگی و مبارزه با دشمن جنایتکار است اگرچه اصلاح‌طلبی و اصولگرایی داخل کشورمان هم در این تراز ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: بنابراین در این رابطه نیز باید شهادت یحیی سنوار را تمام‌قد ارج نهاد و در برابر نامش سر تعظیم فرود آورد، ولی صهیونیسم عربی، عبری، ایرانی خائنانه و منافق، السنوار و فلسطین و لبنان را عربی تلقی کرده و همراه با سران آمریکا و اروپا به شادی پرداختند.

مرادی تصریح کرد: اما امروز چه فاجعه‌ای در دنیای عرب و اسلام به وقوع پیوسته است چراکه شادی عده‌ای از کاربران فضای مجازی در خاورمیانه و ازجمله وطن‌فروشان و مزدوران خائن ایرانی با انتشار خبر شهادت یحیی سنوار را مشاهده می‌کنیم و این در حالی است که یحیی سنوار مایه افتخار و شرف آزادگان و مجاهدان جهان است.

تحلیل‌گر مسائل سیاسی گفت: یحیی سنوار را باید سمبل عزت، مبارزه، شرف و آزادگی در جهان دانست، سنوار چه گوارای خاورمیانه، بولیوار آمریکای لاتین، عمر مختار اعراب، سلیمانی ایران و نلسون ماندلای آفریقا و سردار سرافراز اسلام جهادگر که باید ایستاده تحسین شود.

وی در پایان گفت: یحیی سنوار 23 سال زندانی شکنجه گران صهیونیستی را متحمل شد و بازهم راست‌قامت در میدان جنگ و جهاد باقی ماند و تا آخرین لحظه در برابر متجاوزین، اشغالگران و غاصبان صهیونیستی دست از قیام و مبارزه برنداشت.

انتهای خبر/