کدخبر: ۷۷۵۹۵
۱۹ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۲۵
چاپ

بازدید استاندار از تونل دیل گچساران /کلنگ زنی طرح بهینه سازی برق روستای سربیشه+تصاویر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سفر یک روزه خود به شهرستان گچساران ضمن دیدار با عشایر منطقه دریلا و شرکت در جلسه شورای اداری در این منطقه از تونل دیل گچساران بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،احمد زاده درخصوص آخرین وضعیت تونل دیل گفت:تونل بزرگ دیل یکی از محورهای دارای کد ملی است که از استان بوشهر به سمت اصفهان می رود،این تونل به طول ۲۶۰۰متر است که عملیات آن از طرف قرارگاه خاتم الانبیاء اجرایی شده  و باقیمانده پروژه حدود یک کیلومتر است.

استاندارکهگیلویه و بویراحمد افزود:اینکه گفته اند گازدر تونل غیرمتعارف است وکار هم تعطیل شده است که برای مطالعه به مشاورینی داده شد اما وزارت راه بایددراین خصوص نیز تعیین تکلیف می کردکه این مطالعات نتیجه چه بود وباید تعیین تکلیف می شد.
 
احمد زاده گفت : اما این وسط کارهم رها شد یعتی نه شرکت زیرساخت وزارت راه تعیین تکلیف کرده و پیمانکار هم تکلیفی برای انجام مطالعات نداشت که اعلام نتیجه وکار را ادامه دهد و این بلاتکلیفی هم موجب مشکلات شده است.
 
بنابراین وزارت راه باید پاسخگوی این هزینه ها باشد و یا کلا بگوینداین پروژه غیر قابل اجراست درمطالعاتی انجام شده یا رها کنند و یا برای ادامه هم پای کار بیاید.
 
استاندار بیان کرد: کارنادرستی که انجام شده و صورت مسئله را پاک کردند اینکه پروژه را از اعتبارات ملی به استانی تغییر دادند چراکه اعتبارات استانی برای ادامه این پروژه اینقدرکم است که ۲۰سال هم طول می کشد و به این نحوه نمی شود و وزارت راه باید هرچه زودتر تعیین تکلیف کند.
 
وی بیان کرد: حتما ما این بحث را به ریاست جمهوری و وزارت راه خواهیم کشانید و اقای وزیر حتما باید از این پروژه دیدن کنند و شرکت زیر ساخت باید تعیین تکلیف کندکه این پروژه استمرار پیدا کند و اگر می خواهند ترک کنند باید دلایل قانونی و قانع کننده داشته باشند و آن کسانی که تصمیم می گیرند باید پاسخگوی هزینه های هدررفته دراین پروژه باشند.
 
وی ادامه داد: بهترین کار هم که شنیدم از شرکت های خارجی که بروی این مروژه مطالعه انجام دادند اینکه بیان کرده اند گاز تونل در حد متعارف است و ادامه پروژه نیز امکان پذیر خواهد بود منتها باید نشستی دروزارت راه تشکیل شود و دریک فرجه زمانی یکماهه بتوان این پروژه را تعیین تکلیف کرد.
 
وی گفت: امیداست این پروژه مجددا فعال شود و به عنوان یک پروژه ملی با اعتبارات ملی دنبال و پیگیری شود چرا که با اعتبارات استانی این پروژه واقعا قابلیت اجرایی ندارد و باید تحت عنوان پروژه ملی ادامه پیدا کند.

پیش از این بازدید نیز طرح جهادی اصلاح،بهینه سازی و کاهش تلفات برق روستای سربیشه به نمایندگی از ۳۸پروژه در۵۱روستای شهرستان گچساران کلنگ زنی شداگرچه طول شبکه فشار متوسط۲کیلومتر،طول شبکه فشار ضعیف۹کیلومتر،تعدادترانسفورماتور۹دستگاه،اعتبارپروژه ۴۰میلیاردریال واعتبارکل پروژه های درحال اجرای شهرستان گچساران ۴۷۰میلیارد ریال است.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها