کدخبر: ۷۹۲۹۱
۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۹
چاپ

آنچه در خطبه های نماز جمعه گچساران گذشت؛

تقدیر امام‌جمعه گچساران از برگزارکنندگان اجلاسیه شهدای ارتش

امام جمعه گچساران

امام‌جمعه گچساران گفت: از همه عزیزانی که در برپایی اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران تلاش کردند، تشکر می‌کنم، مردم ما قدردان خون شهدا هستند و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آفتاب گچساران» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: از خداوند متعال توفیق عمل به سیره شهدا و اولیای الهی را مسئلت داریم. نهم اردیبهشت‌ماه به نام روز شوراها نام‌گذاری شده است که این روز مهم را گرامی می‌داریم و از زحمات آن عزیزانی که با همدلی و هم یاری برای رسیدگی به مشکلات شهرها و روستاها گام برمی‌دارند نیز تشکر می‌کنم.

وی افزود: شوراها محل تبلور مردم‌سالاری دینی و حلقه وصل بین مردم و دولت هستند و اعضای شوراها باید در تصمیم‌گیری‌ها و عملکردها بیشتر دقت کنند و با آن ظرفیت بالا و اختیارات مهمی که دارند به کمک مسئولان، مشکلات جامعه را برطرف و مردم را امیدوار کنند؛ اما اختلاف میان اعضای شوراها نه‌تنها گره از مشکلات باز نمی‌کند بلکه مشکلات را هم دوچندان می‌کند و نباید چنین مسئله‌ای را در فضای شوراها مشاهده کرد.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: امروز در گوشه و کنار شهرستان و در برخی محلات می‌بینیم که مردم همچنان نگران‌اند، چند سال می‌گذرد و گوشه‌ای را کنده‌کاری کرده‌اند لذا شهردار و شورا موظف هستند مشکلات را پیگیری کنند و همه اعضای شوراها بایستی با همکاری همدیگر مشکلات مردم را مرتفع کنند.

امام‌جمعه گچساران گفت:10 اردیبهشت‌ماه به نام روز ملی خلیج‌فارس نام‌گذاری شده است، ملت ما نباید این روز مهم را فراموش کنند و خلیج‌فارس بخشی از هویت ملی ایرانی‌ها است؛ بنابراین تحریف نام خلیج‌فارس امکان‌پذیر نیست و آن‌هایی که دنبال این تحریف هستند جاهل به علم تاریخ هستند و حتی در کتاب‌های تاریخی و دینی ما هم نام خلیج‌فارس آمده است. اگر برخی هم مغرضانه حرف می‌زنند پس بدانند که جمهوری اسلامی نسبت به مرز و خاکش، نسبت به نوامیس و آبرویش با هیچ‌کسی تعارف ندارد و اگر کسی کوچک‌ترین تعرضی داشته باشد با پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: سه‌شنبه 11 اردیبهشت‌ماه هم روز جهانی کار و کارگر است که به کارگران زحمتکش و یاران وفادار به انقلاب تبریک عرض می‌کنم. کارگران مجاهدان عرصه تولید و خدمت به دین و نظام اسلامی هستند و جامعه کارگری نقش مهمی در جهش تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور دارد لذا قدردان این قشر زحمت‌کش هستیم. پیامبر گرامی اسلام بر دستان یک کارگر پینه‌بسته بوسه می‌زنند و می‌فرمایند قبل از اینکه عرق این کارگر خشک شود باید دستمزدش پرداخت شود و کسی که کار و تلاش می‌کند مانند یک مجاهد فی سبیل الله است.

وی افزود: کارگران رکن اصلی جهش تولید در کشور هستند هراندازه که در کشور حال کارگر ما خوب باشد همان اندازه حال مردم جامعه و تولیدمان خوب می‌شود و اگر به کارگر بی‌توجهی شود، خود مشکلات دیگری به بار می‌آورد. یکی از مشکلات بزرگ این بخش نیز تضمین شغلی کارگران است و دولت بایستی تضمینی برای شغل کارگران بدهد و بحث بیمه کارگران هم بسیار حائز اهمیت است اما متأسفانه برخی موارد همچنان روی زمین‌مانده است.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: قریب چهل روز از شعار سال گذشته است و مسئولین باید فضای مشارکت را در جهش تولید برای مردم فراهم کنند و نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند و این شعارهای سال مقام معظم رهبری خود پیام‌دارند که اگر خوب عمل شود مشکلات اقتصادی کشور به‌مراتب کمتر می‌شود.

امام‌جمعه گچساران گفت: امروز در فضای تولید شرایط خوبی داریم و زیرساخت‌های تولید خوب است و کارخانه‌های بسیاری در این دولت مجدداً راه‌اندازی شده‌اند. امروز در جهان جمهوری اسلامی برای خودش آقایی می‌کند یک روزی در جهان کسی جرئت نگاه چپ به آمریکا و اسرائیل را نداشت اما امروز به برکت خون شهدا، موشک‌هایمان مثل پتک بر فرق اسرائیل فرود می‌آید و این عملیات وعده صادق دل ملت‌های آزادی‌خواه جهان را شاد کرد.

وی افزود: عملیات وعده صادق فضای اضمحلال رژیم صهیونیستی را فراهم آورده و اگر مجدداً غلطی از سوی دشمن نیز سر بزند با پاسخی به‌مراتب کوبنده‌تر مواجه خواهند شد.12 اردیبهشت‌ماه سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم است که این روز را گرامی می‌داریم و از زحمات همه معلمان تشکر می‌کنیم.

امام‌جمعه گچساران اظهار کرد: شهید مطهری یک معلم واقعی با اثرگذاری بالا و یک راهنما و الگو در جامعه به شمار می‌روند و همه باید از این معلم بزرگ الگوپذیری کنند مهم‌ترین دغدغه شهید مطهری اصلاح جامعه بود ایشان دغدغه تربیت و هدایت انسان‌ها را داشت.

امام‌جمعه گچساران گفت: امروز معلمی شغل انبیای الهی است و دغدغه معلم هم بایستی تربیت و هدایت انسان‌ها باشد و آموزش‌وپرورش، معلمان و اولیای دانش آموزان بدانند که تعلیم و تربیت آینده‌سازان کشور بسیار حائز اهمیت است و باید برای تربیت نسلی با بصیرت، شجاع و ولایتمدار همه تلاش کنیم.

خطیب جمعه گچساران تصریح کرد: این روزها هم شاهد اجرایی کردن طرح نور هستیم اسلام برای عفاف و حجاب اهمیت بالایی قرار داده است بنابراین با همکاری و همراهی مردم عزیزمان شاهد ریشه کردن بی‌حجابی در جامعه باشیم و این چند روز هم ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر فعالیت‌های خوبی هم در این خصوص داشته است.

 وی افزود: به‌نوبه خودم از همه عزیزانی که در برپایی اجلاسیه 208 شهید ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران تلاش کردند، تشکر می‌کنم، مردم ما قدردان خون شهدا هستند و برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت پیشگام هستند و از حضور فرمانده مقدر ارتش جمهوری اسلامی ایران در این اجلاسیه هم قدردانی می‌کنم.

 انتهای خبر/

پربیننده ترین ها