کدخبر: ۷۹۳۰۴
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۹:۱۷
چاپ

جوانانی که امید می آفرینند؛

بسیج سازندگی، طلایه دار محرومیت زدایی در کشور+ تصاویر

بسیج سازندگی با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان مستعد و توانمند در عرصه های مختلف، توانسته است بارهای سنگینی که سال‌های سال بر زمین مانده بود را بردارد و کارهای ناممکن را به سرانجام برساند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، مبارزه با فساد، رفع تبعیض و برقرای عدالت اقتصادی، ساده زیستی، تولید ملی، محرومیت زدایی و خدمت به محرومین از رویکردهای مهم انقلاب اسلامی است درحالی که توسعه،پیشرفت و  رشد چشمگیر کشور در طول بیش از  4دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی اتفاق افتاده است، به گونه ای که نظام اسلامی دربسیاری از عرصه های مختلف در سطح بین المللی و جهانی حرف های زیادی برای گفتن دارد.

بسیج میدان دار رفع محرومیت ها

این درحالی است که امروز با وجود تمام تحریم های اقتصادی به همت جوانان باصلابت انقلاب اسلامی و به لطف الهی این نظام هرلحظه شاهد رویش های انقلاب در تمام زمینه های علمی ، فناوری، کشاورزی، صنعتی، دفاعی و نظامی در سطح جهان است و بسیج به عنوان یادگار حضرت امام(ره) و مدافع ولایت، رسالت انقلابی دارد که در هر عرصه انقلاب که لازم باشد وارد عمل شود.

بسیج سازندگی، طلایه دار محرومیت زدایی در کشور

بسیج سازندگی با هدف سازندگی و محرومیت زدایی، کمک به کارآمدی نظام، توسعه و پیشرفت کشور و اجرای پروژه‌ها از بدو تأسیس تاکنون در حوزه های مختلف اقدامات بسیارمهمی را انجام داده است که  یکی از اقدامات بسیج سازندگی اعزام جهادگران به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی است که بسیجیان با حضور در این برنامه ها به انجام فعالیت های عمرانی(احداث، بازسازی و بهسازی) فرهنگی، بهداشتی، خدماتی و کشاورزی می پردازند.

شجاعت و مسئولیت پذیری بسیج

با این تفاسیر امروز بسیج سازندگی با بکارگیری تمامی ظرفیت های خود توانسته نقش مهمی را در محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق کمتر برخوردار ایفا کند درحالی که همه ساله از 15 اردیبهشت ماه تا 21اردیبهشت ماه به عنوان هفته بسیج سازندگی نامگذاری شده است؛ هفته ای که اهمیت آن امروزه بر کسی پوشیده نیست.

هرچند مقام معظم رهبری در این خصوص می فرمایند که مسئولیت پذیری سپاه پاسداران در طرح های سازندگی کشور، نشان دهنده عظمت روح تعهد پذیری، شجاعت وخطر پذیری در میدان های بزرگ تجربه نشده وعزم وهمت انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام علیرضا صفایی ،امام جمعه موقت گچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی با اشاره به جایگاه بسیج سازندگی در کشور گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که شعار «خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت» را همگانی کنید پس می توان اردو‌های جهادی را نماد واقعی خدمت رسانی و سازندگی در عرصه های مختلف کشور برشمرد.

بسیج سازندگی، طلایه دار محرومیت زدایی در کشور

جدیدت سپاه در محرومیت زدایی

وی افزود:جهادگران بسیجی روزی در دوران 8ساله دفاع مقدس حماسه آفرینی ها خلق کردند و امروز هم بار دیگر در مناطق محروم کشورمان و در سنگرهای فرهنگی،اقتصادی،کشاورزی،پزشکی و ...برای آبادانی این مرز وبوم نقش آفرینی می کنند.

صفایی اظهارکرد:بسیج خود مولود انقلاب اسلامی است و این نهاد مردمی  کلید حل مشکلات نظام بوده و هست و امروز نیز در قالب بسیج سازندگی طلایه دار محرومیت زدایی در اقصی نقاط کشورمان شده و جهادگران بسیجی با خدمات خالصانه و ارزشمند نقس موثری در رفع محرومیت ها داشته اند.

مدیریت جهادی راهکار اقتصاد بیمارجامعه 

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:تنها راه درمان اقتصادبیمارجامعه همان مدیریت جهادی و انقلابی است که گروه‌های جهادی و بسیج سازندگی با همت و تلاشی مضاعف توانسته‌اند در این عرصه هم به شایستگی ورود کنند.

صفایی درادامه گفت:به فرموده رهبر معظم انقلاب کار جهادی، به معنی کار برخاسته از ایمان و به کار گیرنده‌ هر چه بیشتر از ظرفیت وجودی انسان است،و امروز هم جهادگران بسیجی فقط در پی حل مشکلات کشورهستند.

بسیج سازندگی، طلایه دار محرومیت زدایی در کشور

جهادگران روحیه امید را در دل مردم زنده می کنند

وی اظهارکرد:حضور جهادگران بسیجی در مناطق محروم کشور روحیه امید را در دل مردم زنده می کند هرچند معتقدم که باید به نوعی هم روحیه جهادی در بین مسئولین و قشرهای مختلف مردم هم نهادینه شود.

امام جمعه موقت گچساران درادامه افزود:در همین راستا هم بسیج سازندگی گچساران و گروهای جهادی این شهرستان نیز در سال های اخیر با حضور موثر در مناطق محروم این دیار کارهای ارزشمندی انجام داده اند که جای تقدیر و تشکر بسیار دارد.

جامعه امروز نیازمند روحیه و تفکر جهادی است

حجت‌الاسلام سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی ضمن تبریک هفته بسیج سازندگی با اشاره به اینکه جامعه امروز نیازمند روحیه و تفکر جهادی است گفت: بنا به فرمايشات مقام معظم رهبری جز باکار جهادی و کار انقلابی نخواهيم توانست اين کشور را به سامان برسانيم.

وی افزود: امروز جامعه ما به‌عنوان جامعه‌ای که آرزوی انبیا و اولیا الهی بود در شرایط حساسی گام برمی‌دارد در گام دوم انقلاب اثربخشی برخی اقشار و اصناف برکات زیادی برای نظام اسلامی دارد که ازجمله آن‌ها بسیج است که با شعار امیدآفرینی و تقویت امید در جامعه به‌عنوان الگویی تمام‌عیار در عرصه‌های مختلف معرفی‌شده است.

بسیج سازندگی، طلایه دار محرومیت زدایی در کشور

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: همواره نبرد حق و باطل در عالم بوده و امروز خودش را در قالب دیگری نشان داده است و مشاهده می‌کنیم در اراضی اشغالی مردم مظلوم فلسطین مقابل جبهه باطل که همانا رژیم صهیونیستی است، ایستاده‌اند که قطعاً پیروزی و آینده این مسیر با جبهه حق خواهد بود.

گروه‌های جهادی از برکات نظام اسلامی هستند

حجت‌الاسلام هاشمی منش ادامه داد: امروز هرکسی در حیطه کاری‌اش مسئولیت و مأموریتی دارد که با هماهنگی و همدلی می‌توان امورات را پیش برد و به نتایج درخشانی هم‌دست یافت. گروه‌های جهادی از برکات نظام اسلامی به شمار می‌روند درحالی‌که رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای به گروه‌های جهادی و نوع فعالیت آن‌ها دارد.

وی جهادگران را بازوان توانای سازندگی و پیشرفت جامعه برشمرد و افزود: جهادگران قدر توفیقات خداوند را بدانند چراکه هم امین پروردگار، هم مبلغ و هم مدافع ارزش‌های الهی هستند بنابراین گروه‌های جهادی بدون چشمداشت فعالیت می‌کنند و انسان هراندازه که اخلاص در کار داشته باشد توقعاتش از غیر خدا هم کمتر می‌شود.

بسیج سازندگی، طلایه دار محرومیت زدایی در کشور

امید افرینی مهم‌ترین وظایف گروه‌های جهادی 

امام‌جمعه گچساران گفت: امروز یکی از مهم‌ترین وظایف گروه‌های جهادی امیدآفرینی در سطح جامعه است چراکه تقویت امید و باورهای مردم بسیار مهم است. بسیج، مسیرش الهی است و در همه زمینه‌ها موفق بوده است بااین‌حال اخلاق خوب، رفتار خوب و تواضع در ارتباط با مردم در گروه‌های جهادی می‌تواند بر باورهای مردم بیفزاید.

انتهای خبر/