کدخبر: ۷۹۲۹۵
۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۷
چاپ

در راستای کنگره ملی 2000 شهید استان برگزار شد؛

یادواره شهدای هنرستان‌های گچساران+ تصاویر

یادواره 28 شهید هنرستان‌های گچساران با حضور جمعی از مسئولان، دانش‌آموزان و خانواده‌های معظم شهدا برگزار شد.

به گزارش پایگاه پایگاه خبری تحلیلی«آفتاب گچساران» یادواره شهدای هنرستان‌های گچساران در راستای کنگره ملی 2000 شهید استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسئولان، دانش‌آموزان و خانواده‌های معظم شهدا در گلزار مطهر شهدای این شهرستان برگزار شد.

امام‌جمعه گچساران در ابتدای این آیین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: شهدا با الهام از مکتب عاشورا درس ازخودگذشتگی، ولایتمداری، شجاعت و فداکاری به همه ما آموختند و درراه دفاع از آرمان‌ها  و ارزش‌های انقلاب اسلامی جان‌فشانی‌ها و حماسه‌ها خلق کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش  با تأکید بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه افزود: دستاوردهای مکتب شهدا در نزد همه ما به امانت است و باید با تبیین این ارزش‌ها برای دانش‌آموزان جامعه، بخش کوچکی از رشادت‌های شهدا را جبران و در این مسیر مقدس گام برداریم.

 وی عظمت و اقتدار امروز جمهوری اسلامی  ایران را مرهون ایثارگری‌های شهدا و خانواده‌ای شهدا برشمرد و اظهار کرد: همه باید با تلاش و خدمتگزاری صادقانه به مردم اهداف  شهدا را ادامه دهیم و با الگوپذیری از مکتب شهدا در مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های شوم  دشمنان ایستادگی کنیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد در ادامه هم گفت: بدون شک تاریخ شهادت می‌دهد که هر جا حرکتی ایجاد شد، نقش معلم در این حرکت نیز ماندگار، تأثیرگذار و بی‌بدیل است و دوران دفاع مقدس خود گواه این مهم است.

محمد جمالی آرند افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۳ شهید معلم و بیش از ۴۰۰ شهید دانش‌آموز تقدیم نظام اسلامی کرده است؛ بنابراین اگر شهیدی در جامعه پرورش‌یافته است محصول اندیشه معلم است و این معلم است که شهید را می‌سازد تا از آرمان‌ها و ارزش‌های سرزمینش صیانت کند.

وی در ادامه تصریح کرد: در دین و اسوه همه ما پیامبر اکرم (ص) است که خودش معلم بوده و اولین معلم هم خداوند متعال است و به‌واسطه همین روح خدایی است که شهید ساخته می‌شود و به‌واسطه اندیشه پیامبر (ص) است که اندیشه شهید در جامعه جاری و ساری است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: اگر امروز دنیا از جمهوری اسلامی ایران حساب می‌برد، مدیون مکتب شهید و شهادت است لذا معلمان نسلی را پرورش می‌دهند که برای صیانت از ارزش‌ها و پاسداری از سرزمینشان جان‌فشانی می‌کنند.

جمالی آرند در پایان گفت: اگر استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 2000 شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است همه محصول جامعه آموزش‌وپرورش و معلمان است.

تصاویری از این یادواره را مشاهده کنید.

پربیننده ترین ها