کدخبر: ۷۹۵۲۸
۲۱ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۳۹
چاپ

حواشی نشست شورای اداری گچساران؛

وقتی کم‌آبی گچساران به دلیل کمبود برق است!+ تصاویر

شورای اداری گچساران

نشست شورای اداری گچساران با حضور مسئولین و مدیران ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در روستای اسلام‌آباد لیشتر این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ،نشست شورای اداری گچساران با حضور مسئولین و مدیران ادارات، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در روستای اسلام‌آباد لیشتر این شهرستان برگزار شد.

نشست با تأخیری یک‌ساعته آغاز شد و همین مسئله موجب شد تا برخی از اهالی این روستا که در محل برگزاری نشست (مسجد روستا) حضور داشتند تحت عنوان «میز خدمت» در ارتباط چهره به چهره‌ با مسئولین به بیان مشکلات خود بپردازند.

نشست با حضور فرماندار و معاونینش شکل رسمی به خود گرفت. تلاوت قرآن توسط «علی دانا» بخشدار مرکزی گچساران و پخش سرور ملی جمهوری اسلامی در ادامه این نشست اجرا شد. این نشست با دستور کار برگزاری آیین‌ها و جشن‌های آغاز امامت امام زمان (عج)، هفته وحدت، گرامیداشت هفته دفاع مقدس و پیگیری مشکلات منطقه لیشتر همراه بود.

سرهنگ صالحی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در ابتدای این نشست ضمن تبریک آغاز امامت مهدی موعود (عج) و هفته وحدت با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها، مجاهدت‌ها و مقاومت‌های رزمندگان اسلام است به همین جهت ویژه‌برنامه‌های متنوعی در شهرستان در هفته دفاع مقدس خواهیم داشت.

وی افزود: باید توجه کرد که به مناسبت تعطیلی روز ۳۱ شهریورماه، برنامه صبحگاه مشترک نیز اول مهرماه در مکان سپاه ناحیه گچساران برگزار خواهد شد و ان‌شاءالله همه عزیزان حضوری باشکوه در این مراسم داشته باشند.

قیطاسی، مدیر آموزش‌وپرورش گچساران گفت: بحث بازگشایی مدارس در اول مهر را با جدیت پیگیر و آمادگی کامل در این خصوص راداریم. در دولت شهید رئیسی اقدامات خوبی در بحث زیرساخت‌ها و تجهیزات مدارس صورت گرفت که در این مدت ۱۲ پروژه آموزشی بهره‌برداری و یک مجتمع فرهنگی در روزهای آینده نیز به بهره‌برداری می‌رسد اگرچه ازنظر فضای آموزش هیچ مشکلی در سطح شهرستان نداریم.

وی افزود: جشن بازگشایی مدارس امسال نیز در مدرسه آسیه برگزار خواهد شد و این موضوع با هفته دفاع مقدس تقارن پیداکرده است. تعداد ۲۳۶ مکان آموزشی با ۸۰۰ کلاس درس در شهرستان وجود دارد و امروز این آمادگی راداریم که در اول مهر هیچ کلاسی هم بدون معلم نخواهیم داشت و ۷۰ درصد مدارس گچساران در بحث تجهیزات و سیستم سرمایشی و دیگر امکانات مشکلی ندارند.

یکی از اهالی این روستا در ادامه گفت: اکثر دانش آموزان روستاها برای تحصیل به شهر می‌روند که این موضوع نیز به دلیل امکانات ناکافی، وضعیت نبود سرایدار و چینش ناعادلانه معلمان در مدارس روستاها است.

قیطاسی در ادامه تصریح کرد: تا آنجایی که امکان داشته و توانسته‌ایم امکانات لازم را برای مدارس فراهم کرده‌ایم و برای برخی مدارس نیز فضایی برای حضور سرایدار وجود ندارد که بازهم از طریق دهیاری‌ها و شورای روستاها پیگیر مرتفع کردن این مشکل هستیم.

مدیر آموزش‌وپرورش گچساران اظهار کرد: بحث سرویس مدارس هرساله با آموزش‌وپرورش بود و اما امسال متولی سرویس مدارس با شهرداری‌ها شده است و دانش آموزان و مدارسی که متقاضی هستند باید در سامانه سپند ثبت‌نام و اقدام کنند.

افشین پور، رئیس آبفا گچساران در ادامه در خصوص مشکلات حوزه آب در این شهرستان گفت: هرروز قطعی برق در شهرستان داریم و نکته اینکه پمپ‌های آب با برق‌کار می‌کنند و هر بار که برق قطع شود آب‌رسانی به شهر پنج ساعت عقب می‌افتد و اما مسئله فرسودگی و شکستگی‌ها لوله‌های انتقال آب هم مزید بر علت هستند اما مشکل اصلی همان قطعی برق است.

چرامی، رئیس شرکت توزیع برق گچساران گفت: قطعی مکرر برق در شهرستان مربوط به ناترازی برق در سطح کشور است و تنها مربوط به شهرستان ما نمی‌شود بنابراین از مردم در این خصوص عذرخواهی می‌کنیم البته این مشکل هم در روزهای آینده مرتفع خواهد شد.

هادی زاده، رئیس شرکت گاز گچساران در خصوص مشکل گازرسانی ۲۸۸ واحدی اقدام ملی مسکن هم گفت: کار انشعابات، شبکه و جریان گاز این واحدها انجام‌شده است اما یک موضوع در خصوص گاز واحدها مربوط به‌نظام‌مهندسی است که باید تأییدیه دهد و با توجه به مکاتبات مختلفی که با بنیاد مسکن داشتیم مسئله اصلی این است که مطالبات نظام‌مهندسی باید پرداخت شود تا در ادامه مشکل گاز واحدها هم مرتفع شوند.

مشکلاتی همچون بحث منطقه ویژه اقتصادی، آب آشامیدنی، یادمان شهید خوش‌نام لیشتر، ساماندهی برخی گلزار شهدای منطقه، بحث اشتغال جوانان منطقه در شرکت نفت، احداث سردخانه و غسالخانه درلیشتر، احداث سالن ورزشی برای ورزش اهالی منطقه، روکش آسفالت برخی روستاهای منطقه، وضعیت ضعیف آنتن دهی موبایل در منطقه لیشتر و برخی دیگر از مشکلات توسط برخی اهالی در این نشست مطرح شد.

کرمی، رئیس شورای شهرستان گچساران در این نشست هم گفت: برگزاری این نشست‌ها در مناطق روستایی کار پسندیده‌ای است و خوشحالی و امیدواری روستاییان را در پی‌دارند چراکه بدون واسطه و چهره به چهره می‌توانند مشکلات و مسائل را با شخص مسئول در میان بگذارد.

وی افزود: نکته دیگر در خصوص حق آلایندگی تأسیسات نفتی در شهرستان است که بخشی نیز تأمین‌شده است و به‌خصوص به روستایی‌هایی که کنار تأسیسات نفتی قرار دارند باید توجه ویژه شود اگرچه روستاهای هم‌جوار پتروشیمی در بحث آلایندگی مشکلاتی هم دارند که باید این موضوع هم پیگیری و دنبال شود.

کرمی اظهار کرد: برنامه‌ای داریم که در سطح شهرستان و روستاها حضور پیدا کنیم و از نزدیک خدمت مردم برسیم و مشکلات مردم و محلات را رصد و پیگیری کنیم؛ اما توصیه این است که فقط خدمت به مردم را اولویت قرار دهیم و مباحث جناح‌بازی و سیاسی بازی‌ها باید کنار گذاشته شود و هر چه توان داریم در خدمت به مردم هزینه شود.

وی افزود: اگرچه معتقدم باید واقعیت‌ها گفته شود و عملکردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی به مردم بازگو شود تا امیدآفرینی در جامعه شکل بگیرد و همه مسئولین باید دست‌به‌دست هم بدهند تا مشکلات نیز مرتفع شوند.

پاسخگویی فرماندار گچساران به مطالبات اهالی منطقه لیشتر پایان‌بخش این نشست در روستای اسلام‌آباد بود.

تصاویر تکمیلی:

پربیننده ترین ها