کدخبر: ۷۹۵۴۰
۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۲۶
چاپ

با حضور قاری بین المللی برگزار شد؛

محفل انس با قرآن درگچساران+ تصاویر

سید جاسم موسوی قاری قرآن

همزمان با هفته وحدت و ایام جشن میلاد نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق علیه‌السلام، مراسم معنوی محفل انس با قرآن با حضور اقشار مختلف مردم گچساران در مسجد شهیدان این شهرستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی‌ «آفتاب گچساران» ، همزمان با ایام جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق علیه‌السلام آیین معنوی و باشکوه انس با قرآن در مسجد شهیدان گچساران با حضور قاری بین‌المللی «استاد سید جاسم موسوی» برگزار شد که قاری بین‌المللی با صوت بسیار زیبا و روح‌بخش خود حاضران را به وجد آورد.

امام‌جمعه گچساران در این آیین به سخنرانی پرداخت و با اشاره به تأثیر حیرت‌انگیز قرآن و نقش آن در زندگی انسان گفت: حقیقتاً انس با قرآن کریم موجب تزکیه نفس و روح می‌شود و اگر تک‌تک افراد جامعه با قرآن مأنوس شوند، یعنی جامعه‌ای پاک و منزه خواهیم داشت و به‌تبع بسیاری از آسیب‌ها و معضلات جامعه نیز دفع می‌شوند لذا هرگاه ما به قرآن و ائمه اطهار علیهم‌السلام پناه ببریم بدون شک تمامی مشکلات هم مرتفع خواهند شد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: بنابراین اهتمام به قرآن، ترویج فرهنگ قرآنی و تکریم مبلغان، مروجان و قهرمانان قرآنی موجب رواج قرآن در جامعه می‌شود صدالبته باید تکریم معنوی، اخلاقی و ...صورت بگیرد، دل‌ها و زبان چنین انسان‌هایی عزیزند چون با قرآن مأنوس هستند و شاکریم که این توفیق امروز حاصل شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت هفته وحدت اشاره کرد و افزود: امروز تمرکز استکبار جهانی در جهت هدف‌گیری وحدت و اتحاد مسلمانان جهان است و دشمنان با طرح دسیسه‌های مختلف به دنبال ایجاد اختلاف و فاصله بین شیعه و سنی هستند که جوامع اسلامی بایستی از ایجاد چنین فرصت‌هایی برای بهره‌برداری دشمن نیز خودداری کنند.

امام‌جمعه گچساران خاطرنشان کرد: مشترکات بسیاری میان مسلمانان وجود دارد و توجه به مشترکات واحد، قطعاً وحدت واقعی و انسجام ناگسستنی را به دنبال خواهد داشت. مقام معظم رهبری وحدت بین جوامع اسلامی را به‌عنوان مسئله‌ای استراتژیک معرفی می‌کنند و همواره علما، نخبگان، بزرگان و آحاد امت اسلامی را به وحدت ذیل آموزه‌های قرآن کریم و سیره و مشی نبی مکرم اسلام (ص) توصیه کرده‌اند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش بابیان اینکه هفته وحدت فرصت مناسبی برای جوامع اسلامی است تا توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند، گفت: امروز نظام سلطه علیه ارزش‌های دین مبین اسلام مواضع کینه‌توزانه‌ای اختیار کرده است و همواره تلاش گسترده‌ای در جهت تفرقه‌افکنی میان مسلمانان جهان انجام می‌دهد بنابراین اگر امروز هم نگاهی به مسئله فلسطین و غزه داشته باشیم پرواضح است که با وحدت جوامع اسلامی می‌توان شر رژیم صهیونیستی را از این منطقه کم کرد.

گفتنی است اجرای مولودی توسط مداح «امیر گرجی نژاد» از برنامه‌های دیگر این محفل معنوی بود.

تصاویر تکمیلی:

پربیننده ترین ها