کدخبر: ۷۶۱۳۳
۰۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۸
چاپ

جری تر شدن کرونا ویروس در گچساران/ شرایط نگران کننده است/صنوف متخلف باید پلمپ شوند

خوانپایه :از همه مردم و بازار و دستگاه های اجرایی در حد مسئولیت شان تشکر می کنم و اما به این معنی نیست که این ویروس ریشه کن شده است، چرا که از ۲۳فروردین ماه هم با ادامه فعالیت ها ویروس کرونا هم به نوعی جری تر شده و نگرانی هایی هم وجود دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،جلسه ساماندهی مشارکت های مردمی برای مقابله با کرونا(کمک های مومنانه)با حضور فرماندار گچساران و روسای ادارات ، نهادها و بانک ها در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

شریفی،رئیس صمت گچساران در ابتدای این نشست با اشاره به وضعیت بازار این شهرستان گفت: بازاریان در بحث مقابله با کرونا و اقدامات انجام شده همکاری های بسیاری خوبی را تاکنون داشته اند،از ابتدای شیوع کرونا ویروس در این شهرستان ۸۵درصد از بازار و صنوف مختلف تعطیل بودند که در اوایل اجرای این طرح نیز خیلی از بازاریان به صورت خودجوش پای کار آمدند.

تحمیل خسارت به بازار

وی افزود:بنابراین در روزهای پایانی سال 98 بازار گچساران تعطیل بود که به تبع برخی از بازاریان و کسبه متحمل خساراتی هم شدند اما انتظار داریم که در خصوص این مشکلات نیز حمایت هایی نیز صورت گیرد و یک ‌همیاری جهت رفع مشکلات برخی بازاریان انجام بشود.

شریفی در ادمه تصریح کرد:این روزها بالای ۹۰درصد از بازار فعالیت خودشان را از سر گرفته اند که در بحث شیوع کرونا و به تبع موارد ترافیکی و تجمعات شهروندان مشکلاتی هم وجود دارد که باز هم تاکید داریم که بازاریان پروتکل بهداشتی را رعایت کنند.

بازار پای کار کمک مومنانه

رئیس اداره صمت گچساران در ادامه گفت:در بحث کمک های مومنانه بازار همچون گذشته هم پای کار است و کمک هایی در این خصوص صورت گرفته است.

روند صعودی کرونا در گچساران

فرماندار گچساران درادامه اظهارکرد:احساس می کنم به طرح فاصله گذاری هوشمند آنگونه که باید باشد پرداخته نشد و از ۲۳فروردین ماه به این طرف افزایش کرونا را در این شهرستان شاهد بوده ایم،معتقدم پیشگیری هایی که پیش ترها انجام شد بسیار خوب بود  اما رعایت اصول بهداشتی در طرح فاصله گذاری هوشمند به نظر می رسد خوب انجام نشده است.

شریفی درادامه گفت:قریب به اتفاق بازار گچساران در این طرح ثبت نام و  نیزکد رهگیری دریافت کرده اند،اما با هرحال بحث تجمعات شهروندان و دیگر موارد در بازار وجود دارد و بازرسی و نظارت ها هم به موقع انجام می شود.

خوانپایه در ادامه افزود:اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند و رعایت اصول بهداشتی تا آنجایی که بشود باید در شهرستان رعایت شود و نیز بایستی نظارت ها و کنترل ها در طرح فاصله گذاری هوشمند در سطح بازار با جدیت بیشتری پیگیری شود.

فرماندار گچساران تصریح کرد:متاسفانه این روزها شهر شلوع شده است و مردم تصور می کنند که شهر به شرایط عادی برگشته است در حالی که اینگونه نیست و نباید هم چنین تصور شد.

یک هفته به اندازه دوماه بیمار کرونایی داریم

ملکی، نماینده بهداشت ودرمان گچساران در این نشست گفت: متاسفانه شاید در این یک هفته اخیر به اندازه کل مدت کرونا، افزایش بیمار داشته ایم ،چرا که مردم تا حدودی این موضوع را رها کرده اند هرچند ارائه آمار فعلا مقدور نیست  اما همین نکته حائز اهمیت است که در طول این هفته به اندازه کل دوماه فقط بیمار کرونایی داشته ایم.

با صنوف متخلف برخورد شود

فرماندار گچساران در ادامه گفت:به کسانی که طرح فاصله گذاری را به شایستگی انجام نمی دهند تذکر داده شود ، نظارت ها دقیق تر باشد و با کسانی که پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کنند حتما برخورد شود و اولویت و هدف برای صنوفی باشد که رعایت نمی کنند و با خاطبان برخورد و صنف هم پلمپ شود.

ملکی درادامه اظهارکرد:انتظار این است که شهروندان موارد بهداشتی را خودشان نیز رعایت کنند،به عنوان مثال آرایشگاه مردانه تفاوتی با آن دفاتر پیشخوان ندارد ،اگرچه در طول ۱۰روز بیش از یک هزار بازدید از صنوف را داشته ایم.

لزوم همکاری ادارات

وی افزود:بحث فاصله گذاری هوشمند در برخی موارد به درستی رعایت نمی شود و شبکه بهداشت و درمان هم به تنهایی نمی تواند این موارد را پیگیری و دنبال کند که همکاری برخی ادارات نیزلازم است.

آمار گچساران صعودی است

ملکی گفت:هرچند موارد بیمار بستری در مراکز درمانی این شهر بسیار اندک است و اما باید توجه داشت که آمار شهرستان گچساران صعودی است اما باز هم بهتر از کل استان هستیم.

شرایط نگران کننده است

فرماندار گچساران درادامه تصریح کرد:هرچند باید گفت که باز هم شرایط ما نسبت به دیگر شهرستان ها بهتر است که با این شرایط بازار و شروع فعالیت ها وتجمعات شهروندان،شرایط به سمت و سویی نگران کننده می رود. 

ایوب مقیمی،رئیس آموزش و پرورش گچساران درادامه اظهارکرد:تشکر ویژه ای دارم از همه عزیزان که در راستای مبارزه با کرونا تلاش کردند، چرا که از شهرهایی بودیم که کمترین آسیب را در سطح کشور داشتیم و این به جهت مدیریت خوب مردم و مسئولین بود.

وی افزود:با شیوع کرونا ویروس مدارس آموزش و پرورش هم تعطیل شدند ، همه اماکن هم به صورت متناوب ضدعفونی وگندزدایی شدند،دغدغه ای به اسم آموزش وجود داشت که همه همکاران بنده بحث آموزش دانش آموزان را به صورت مجازی دنبال کردند که تا نیمه شعبان این قضیه ادامه داشت.

گچساران رتبه اول شاد

مقیمی درادامه افزود:اما وزارت خانه به این فکر افتاد تا برنامه "شاد" را راه اندازی کند هرچندمشکلاتی هم دارد اما یک شبکه مختص آموزش و پروش ،معلمین و اولیاء است که گچساران دربرگزاری این شبکه در استان رتبه اول را دارد.

 وی تصریح کرد:بنابراین باز هم خانواده هایی هستند که دسترسی به اینترنت و گوشی را ندارند که برای حل این مشکل نیز دروس باقی مانده را به کمک همکاران به صورت جزوات و بسته های آموزشی ترتیب دادیم که در مناطق روستایی و خانواده های نیازمند تحویل داده شد.

کسرازحقوق برای کمک مومنانه

مقیمی گفت:در بخش کمک مومنانه نیز جلساتی تشکیل دادیم و آموزش و پرورش هم در این کار خداپسندانه ورود کرده است که از همکاران آموزش و پرورش هرکدام ۵۰هزار تومان و از کلیه فرهنگیان نیز مبلغ ۲۰هزارتومان از حقوقشان کسر شود.

وی اظهارکرد:خانواده های دانش آموزان نیازمند توسط مدیران مدارس شناسایی شده اند و تلاش داریم این کمک ها به صورت بسته های سبد کالا به نیازمندان اهدا شود.

خادمی،رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گچساران در ادامه این نشست اظهارکرد: در بحث کرونا تفاوت کشورمان باسایر کشورها دراین بود که در اینجا تشکل های مردم نهاد و غیردولتی دست بکار شدندو به نوعی برای شکست کرونا دست یاری دادند.

آتش به اختیار هیات های مذهبی

وی افزود:شهرستان گچساران هم دراین برهه برای کمک رسانی پیشقدم بوده است و رصد گزارش هیات های مذهبی این است که ۱۲هیات ،کانون فرهنگی و موکب در این شهرستان دست به دست هم داده اند و تاکنون سه هزارو 235بسته معیشتی را برای نیازمندان فراهم کرده اند.

خادمی افزود:بسیاری از هیات های مذهبی شهرستان در بحث ضدعفونی و گندزدایی معابر و اماکن عمومی به صورت آتش به اختیار عمل کردند که به نوبه خود جای تشکر و قدردانی را دارد.

وی تصریح کرد:در برخی اماکن مذهبی تصوراین بوده است که با تعطیلی بخاطر شیوع کرونا هم اذان پخش نشود که نباید اینگونه باشد،معتقدم که در این شرایط و با رعایت پروتکل های بهداشتی اما نه به صورت جماعت لازم است که اماکن مذهبی و مساجد تقویت شوند و همچنان ارتباط مردم با مساجد حفظ شود.

همه پای کارکمک مومنانه

بهمنی،رئیس اوقاف و امور خیریه گچساران نیز گفت:ما هم در راستای این موضوع با همکاری هیات های مذهبی اقداماتی انجام شد و 222بسته حمایتی با مبلغ هر بسته 180هزار تومان جهت توزیع در خانواده های نیازمند را در برنامه داریم.

فتحی،رئیس هلال احمر گچساران درادامه افزود:هلال احمر هم از متولیان برگزاری کمک مومنانه است که در راستای این طرح در منطقه لیشتر این شهرستان معادل ۲۰۰بسته معیشتی و بهداشتی توزیع کرده است و این اقدامات همچنان ادامه دارد.

فرماندار گچساران در ادامه گفت:موضوعی که بسیار مهم است اینکه ویروس کرونا تمام نشده و این حساسیت همچنان باید وجود داشته باشد چرا که اگر موفقیتی در شهرستان در راستای مقابله با این ویروس انجام شد بخاطر حساسیتی بود که درجامعه وجود داشت.

بهترین عملکرد برای مقابله با کرونا

وی افزود:امروز در مقابله با کرونا فقط بحث پیشگیری است و فعلادرمانی ندارد، علی رغم اینکه گچساران از شرایط ویژه ای برخوردار است به نوعی کریدور شمال به جنوب محسوب می شود ،با وجود مرزهای دریایی و ترانزیتی، با وجود تفرجگاه هاو اماکن زیارتی ، با وجود سد چمشیر،پتروشیمی ،لرزه نگاری،صنعت نفت و بقیه موارد ،اما با رعایت و اجرای دقیق مصوبات جلسات مختلف به نوعی بهترین عملکرد را درسطح استان داشتیم.

جری تر شدن کرونا در گچساران

خوانپایه بیان کرد:از همه مردم و بازار و دستگاه های اجرایی در حد مسئولیت شان تشکر می کنم، و اما به این معنی نیست که این ویروس ریشه کن شده است، چرا که از ۲۳فروردین ماه هم با ادامه فعالیت ها ویروس هم به نوعی جری تر شده و نگرانی هایی هم وجود دارد.

فرماندارگچساران افزود:متاسفانه برخی از دستگاه ها حساسیت لازم را ندارند و حتما با توجه به اینکه ارباب رجوع دارند حتما این طرح فاصله گذاری هوشمند را جدی بگیرند و پروتکل های بهداشتی و ثبت نام در سامانه وزارت بهداشت را دنبال کنند.

نظارت هدفمند

وی تصریح کرد:در همان بازرسی های  اداره صمت ، بهداشت و بقیه اعضای مشترک باید نظارت ها را بیشترو هدفمند دنبال کنند و صنوفی که با تراکم جمعیت زیادی روبرو هستند و پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کنند برخورد و پلمپ شوند.

خوانپایه درادامه گفت:در بحث ساماندهی کمک های مومنانه نیز جلسه ای تشکیل دادیم و در جلسات نیز مصوب کرده ایم که دستگاه ها و کارکنان به هر میزانی که بتوانند در این طرح مشارکت داشته باشند.

کمک در حساب واحد

فرماندار گچساران گفت:به هرحال هستند افرادی که زندگی شان بخاطر شیوع بیماری کرونا دچار مشکلاتی شده است و برخی از اصناف و مشاغل هم دچار مشکلاتی شده اند که کمک هایی باید به صورت منسجم و واحد صورت گیرد بنابراین  از هر منابعی می توانید این کمک ها را جمع اوری کنید و به حساب واحد در شهرستان واریز شود.

فعالیت مجازی مدیران برای کمک مومنانه

وی اظهارکرد:بازار هم می تواند در بحث کمک مومنانه پای کار بیاید و معتقدم که پرسنل و کارکنان دستگا های اجرایی می توانند کمک های خوبی در این راستا هم داشته باشند،بنابراین شایسته است تا گروهی متشکل ازمدیران و مسئولین در شبکه های اجتماعی تشکیل شود و اقدامات انجام شده  در خصوص کمک مومنانه به صورت روزانه دنبال شود.

ادامه تصاویر/

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها