کدخبر: ۷۹۲۹۲
۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۸
چاپ

آفتاب گچساران گزارش می‌دهد؛

موج تاریکی بر سر پارک‌های گچساران+ تصاویر

فضای برخی پارک‌ها و بوستان‌های گچساران به دلیل نبود روشنایی موجب شده تا بسیاری از شهروندان به‌خصوص کودکان نتوانند اوقات فراغت مناسبی داشته باشند.

به گزارش پایگاه پایگاه خبری تحلیلی«آفتاب گچساران» این روزها با گرم شدن هوا شهروندان دیار بام نفت ایران، ساعات عصرگاهی و شبانه پارک‌ها و بوستان‌ها را برای گذران اوقات فراغت و بازی کودکانشان انتخاب می‌کنند، اما نبود روشنایی مناسب در این مکان‌ها گلایه‌مندی بسیاری از آن‌ها را به همراه داشته است.

به‌عنوان نمونه می‌توان از پارک «شهرک بهارستان» گچساران یادکرد که بیش از چند ماه است که در تاریکی کامل به درمی‌برد و این تاریکی‌ها موجب عدم حضور خانواده‌ها و همچنین بستری برای بروز معضلات اجتماعی در این پارک شده است.

موج تاریکی بر سر پارک‌های گچساران+ تصاویر

یکی از اهالی شهرک بهارستان در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی می‌گوید: مدت زیادی است که‌موج تاریکی بر پارک بهارستان حاکم شده و به‌تبع اعتماد خانواده‌ها به فضاهای سالم و تفریحی را از بین برده است چراکه استقرار و تجمع افراد معتاد و بزه‌کار در این مکان تاریک، خود زمینه بروز معضلات مختلفی را رقم‌زده است.

وی می‌افزاید: سال گذشته کوکان بسیاری در این پارک حضور پرشوری داشتند و جوانان و نوجوانان از امکانات این پارک برای پیاده‌روی و ورزش استفاده می‌کردند، اما امسال براثر بی‌توجهی مسئولان شاهد ایجاد یک مکان جرم خیز هستیم.

موج تاریکی بر سر پارک‌های گچساران+ تصاویر

یکی دیگر از جوانان شهرک بهارستان تصریح می‌کند: تاریک بودن فضای پارک بهارستان خود مکانی برای بروز آسیب‌های اجتماعی است، اگر خانواده‎‎‎‎‎‎ها نتوانند از این فضاها به شکل مطلوب بهره ببرند پس ماهیت وجودی این‌گونه پارک‌ها هم زیر سؤال خواهد رفت.

وی می‌گوید: بایستی بحث روشنایی پارک‌ها در کنار سایر مسائل شهری موردتوجه ویژه مسئولان قرار گیرد چراکه انبوه درختان در این مکان خاموش، فضای امنی را برای برخی سودجویان فراهم می‌کند بنابراین امنیت پارک‌ها برای خانواده‌ها بسیار حائز اهمیت است.

موج تاریکی بر سر پارک‌های گچساران+ تصاویر

غلامرضا شکوهی پور، عضو شورای شهر دوگنبدان در گفتگو با این پایگاه خبری گفت: متأسفانه پارک‌ها با هزاران مشقت، سختی و هزینه بالا در این شهرستان احداث می‌شوند اما برنامه‌ای برای نگهداری از آن‌ها وجود ندارد و بعضاً به این موضوع مهم کم‌توجه‌ی می‌شود.

وی افزود: البته این مشکلات هم به جهت کمبود نیروی انسانی در بخش فضای سبز شهرستان است که طبق تصمیم‌گیری‌ها و مصوباتی که در جلسات مختلف شورای شهر و شهرداری داشته‌ایم به دنبال مرتفع کردن این مسئله هستیم.

موج تاریکی بر سر پارک‌های گچساران+ تصاویر

شکوهی پور ادامه داد: در بحث تاریکی پارک‌ها و بوستان‌ها نیازمند همکاری شرکت توزیع برق شهرستان هستیم تا این مشکلات هرچه زودتر مرتفع شوند. بنده هم معتقدم که یکی از دلایل ناامنی‌ها در بوستان‌ها نبود روشنایی کافی شبانه است، اگر روشنايی این مکان‌ها تأمين شود، امکان وقوع بسیاری از ناهنجاری‌ها به حداقل خواهد رسید. لذا این موضوع را در جلسه آینده اعضای شورای شهر و شهردار با جدیت دنبال و پیگیری خواهیم کرد و حل این مشکل در اولویت ما قرار می‌دهیم.

با این تفاسیر شاید در میان ده‌ها و بلکه صدها مشکل ریزودرشت شهرستان گچساران، کمبود روشنایی در پارک‌ها و بوستان‌ها آن‌قدرها هم بااهمیت به نظر نرسد، اما واقعیت این است که مسئولان شهری نباید نسبت به جزئی‌ترین مسائل هم بی‌تفاوت باشند. چراکه همین مشکلات به‌ظاهر کم‌اهمیت می‌توانند به‌نوعی زندگی شهروندان را مختل کرده و درروند افزایش آسیب‌های اجتماعی تأثیرگذار باشد.

 انتهای خبر/

پربیننده ترین ها