کدخبر: ۷۷۹۶۱
۱۳ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۲۳
چاپ

پیگیری طرح های «بنیاد مسکن» در سفر «نیکزاد» به گچساران/نیکزاد:برای خدمتگذاری روز تعطیل وغیرتعطیل نداریم+تصاویر

رئیس بینیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به منظور بررسی مشکلات عمران روستایی و نیز دیگر پروژه های بنیاد مسکن به گچساران سفر کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن کشور دقایقی پیش وارد شهرستان گچساران شد و مورد استقبال مسئولین قرار گرفت.

رئیس بینیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور به منظور بررسی مشکلات عمران روستایی  و نیز دیگر پروژه های بنیاد مسکن به گچساران سفر کرد.

نیکزاد در این سفر، برنامه های خود را از پروژه بافت فرسوده گچساران در محلات رادک، سادات، کیامرثی آغاز ودرادامه نیزضمن بازدید از رینگ بافت فرسوده این شهر در روستاهای منطقه بویراحمد گرمسیر نیز برای بررسی و پیگیری طرح ها حضور پیدا کرد.

براین اساس باید گفت که یکهزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی ارزان قیمت و ۲۲۰ میلیارد ریال به صورت بلاعوض برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان هزینه شده که این میزان تسهیلات برای نوسازی ۲ هزار و ۲۵٠ واحد مسکونی  در بافت فرسوده دوگنبدان پرداخت شده است.

هرچند سه هزار و 750 واحد مسکونی در محلات بافت فرسوده دوگنبدان در قالب طرح احیای بافت فرسوده باید نوسازی شود که برای ساخت هر واحد مسکونی ۵۰۰ میلیون ریال وام بانکی ارزان قیمت و ۲۱۰میلیون ریال تسهیلات بلاعوض پرداخت ‌شد.

بنابراین جمع آوری انشعاب‌های برق، آب و گاز، تخفیف در پروانه‌های ساختمانی و ضمانت زنجیره‌ای از دیگر مشوق های ارائه شده برای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.زیباسازی، ایمن سازی و رونق اشتغال بخش مسکن در پروژه ملی نوسازی بافت فرسوده از پیامدهای احیای بافت فرسوده شهر دوگنبدان است.

 بافت فرسوده دوگنبدان در زمینی به میزان ۱۶۴ هکتار در هشت محله این شهر واقع شده و در  این محلات بیش از ۲۵هزار خانوار سکونت دارند. طرح بازآفرینی بافت فرسوده هم اکنون در محله های لبنان، رادک ، سادات و کیامرثی  در دست اجراست.

این درحالی است که اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن کشور در بازدید از بافت فرسوده گچساران نیز اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی برای اجرای طرح بافت فرسوده و تکمیل آن در گچساران انجام شده است وقول های مساعدی از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی در راستای اتمام رینگ بافت فرسوده، این اقدام ارزشمند و تأثیرگذار در دوگنبدان گرفته شده است.

 رئیس بنیاد مسکن کشور گفت:اگر رینگ بافت فرسوده دوگنبدان کامل شود یک اقدام بسیار ارزشمند خواهد بود که با اتمام رینگ بافت فرسوده و نوسازی این محلات و تکمیل آن نیز نوسازی منازل را در پی خواهد داشت.

 نیکزاد تصریح کرد:با اجرای طرح نوسازی بافت فرسوده گچساران و ایجاد پارک و فضای سبز در آن محلات ارزش  منازل مسکونی ساکنین آنها بالا می رود.در گذشته افتخار استانداری کهگیلویه بویراحمد و خدمت به مردم این منطقه را داشتم و امید می رود با توجه به صادرات نفت، در روستاهای گچساران و باشت امکانات رفاهی در روستاها هم به حد مطلوب برسد.

رئیس بنیاد مسکن کشور با اشاره به نهضت آسفالت و قیر در روستاهای گچساران و باشت خاطرنشان کرد: با هماهنگی و پیگیری های نماینده گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی و با حمایت های وزارت نفت مقداری از اعتبارات آسفالت در روستاهای این شهرستان ها که زیرسازی های لازم در آنها انجام شده اختصاص داده می شود، تا ساکنان این روستاها از معابر خود رضایت داشته و آسوده خاطر شوند.

وی افزود: در سفری که به کهگیلویه و شهرستانهای لنده، چرام، بهمئی و گچساران و باشت صورت گرفت برنامه ریزی های مناسبی در حوزه کهگیلویه و بافت فرسوده گچساران و روستاهای باشت انجام شده است.

 رئیس بنیاد مسکن افزود:در جمهوری اسلامی ایران ایام تعطیلات و غیر تعطیل برای خدمت گذاری وجود ندارد، در تمام طول ایام هفته همه ما در خدمت مردم ایران اسلامی هستیم برای ارائه خدمت به آنها تلاش خواهیم کرد هرچند ساکنین روستاهای گچساران و باشت به زودی شاهد اقدامات بسیار خوبی در حوزه آسفالت روستاهایی که زیر سازی آنها انجام شده در این دو حوزه خواهند بود.

 رئیس بنیاد مسکن کشور ادامه داد:برای بافت فرسوده طبق مصوبه، تحصیلات ارزان قیمت مسکن روستایی به آنها تعلق خواهد گرفت برای اجرای این مصوبه تاریخ انقضا گذاشته نشده و آن هنوز پایدار است،تسهیلات ۲ میلیارد ریالی با سود ۵ درصد روستایی از هفته آینده آغاز می‌شود و ساکنین بافت فرسوده نیز از این میزان تحصیلات بهرمند خواهند شد.

 وی گفت: در مناطق سیل و زلزله زده همیشه بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به خصوص دربحث  سیمان و میلگرد کمک‌حال بنیاد مسکن و مردم منطقه بوده است،بنابراین در بافت فرسوده نوسازی آن ها یعنی پیشگیری در مقابل حوادث قهری است که در مقابل سیل و زلزله با اجرای اقدامات لازم در نوسازی بافت فرسوده دیگر شاهد آسیب های جدی نخواهیم بود و این هم افزایی و هماهنگی در این خصوص انجام خواهد شد.

نیکزاد گفت:از مردم گچساران تقاضا می شود در ادامه ساخت رینگ بافت فرسوده در کنار مسئولان این شهرستان اقدامات لازم را انجام داده تا هرچه زودتر این پروژه پایلوت کشوری به اتمام رسیده و از رفاه بیشتری در این محلات برخوردار شوند که در حال حاضر ۲ هزار و ۲۵۰ واحد مسکونی در بافت فرسوده گچساران بهسازی شده  است.

گفتنی است دقایقی پیش نیز "اکبر نیکزاد" رئیس بنیاد مسکن کشور در ادامه سفرش به کهگیلویه و بویراحمد، شهرستان گچساران را به جهت بازدید و بررسی طرح های عمرانی روستاهای باشت ترک کرد.

تصاویری از این بازدیدها را شاهد باشید.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها