کدخبر: ۷۸۷۸۷
۱۴ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۳۵
چاپ

امام‌جمعه موقت گچساران:

درس مکتب عاشورا؛ امید، ایثار و مقاومت است

امام‌جمعه موقت گچساران گفت: مکتب عاشورا زنگ خطر را در گوش استکبار به صدا درآورده و دنیای به‌اصطلاح متمدن خودخواه با تمام توان و امکانات خود به مبارزه با همین اشک و پرچم برخاسته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام محمد سعید رشیدی کیا، امام‌جمعه موقت گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص ضرورت تبیین مکتب عاشورا در جامعه گفت: اولین ضرورت تبیین مکتب عاشورا، آشناسازی نسل جوان با مفاهیم مترقی ایثار، آزادگی و شهادت‌طلبی درراه احقاق حق است تا ارزش کار عظیم سیدالشهدا علیه‌السلام در ذهن جوان جویای حقیقت نمود و بروز پیدا نماید و درآشفته بازار بمباران عقیدتی و فرهنگی آخرالزمان مقصود از آزادگی را بفهمد و آن را با آزادی بی‌قید مدنظر دنیای غرب اشتباه نگیرد.

وی در ادامه نیز یادآوری ظلم ظالم را از دیگر اهداف تبیین مکتب عاشورا برشمرد و افزود: اینکه جهانیان هیچ‌گاه زشتی کار ستمگر را فراموش نکنند و جریان واقعه کربلا را افسانه‌ای دست بافته خیالات شیعیان تصور نکنند، بلکه همیشه این معنی را مدنظر داشته باشند که ستمگر بی‌وجدان بدون در نظر گرفتن هرگونه حرمت و احترامی، قبیح‌ترین جنایات قابل‌تصور ذهن یک بشر را در کربلا صورت داده است تا به مقصود خود یعنی حاکمیت قشر زورداران بی‌منطق زیاده‌خواه بر گرده قشر اکثریت مستمند مستضعف دست یابند.

حجت‌الاسلام رشیدی کیا، هدف دیگر تبیین سیره و صورت واقعه کربلا را امیدآفرینی در جامعه دانست و تصریح کرد: تا مردم جامعه بفهمد اگرچه ممکن است ازنظر تعداد و تجهیزات از خصم بی‌عقیده کج‌فهم کمتر باشند اما با اتحاد و حرکت صحیح مبنی بر پایه منطق مبارزه مقدس درراه آزادی می‌توان به هر ناممکنی جامه امکان پوشاند و هر سدی را از پیش رو برداشت.

امام‌جمعه موقت گچساران گفت: هدف دیگر تبیین مکتب عاشورا این است که جهانیان بفهمند ما معترضیم، هم نسبت به زورمداری و هم نسبت به عدم حاکمیت عقل، منطق، خرد و ابزار درحالی‌که این اعتراض پرچم سیاه و گریه و سینه‌زنی است. اتفاقاً این موارد به نظر ساده زنگ خطر را در گوش استکبار به صدا درآورده و دنیای به‌اصطلاح متمدن خودخواه با تمام توان و امکانات خود به مبارزه با همین اشک و پرچم برخاسته است.

حجت‌الاسلام رشیدی کیا با اشاره به اینکه هدف دیگر تبیین قضایای حرکت مقدس سیدالشهدا و انقلاب کربلا بیان اهمیت نمادهای دینی و اصول اساسی فرهنگ اسلامی حتی در وسط میدان مبارزه است، افزود: پیام نماز ظهر عاشورای سیدالشهدا همین است که به مؤمن مبارز این مطلب را هشدار دهد از اصول و عقاید همیشه و در همه حال باید صیانت و پاسداری نمود و سختی شرایط مبارزه نباید به‌عنوان بهانه‌ای برای ترک انجام تکلیف تلقی گردد.

 

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها