کدخبر: ۷۸۸۰۳
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۷
چاپ

حواشی شورای اداری گچساران؛

پس گرفتن برخی اراضی واگذاری به اسم پروژه تا تذکر انتخاباتی به مدیران+ تصاویر

فرماندار گچساران گفت: معتقد به اصل بی‌طرفی در انتخابات هستیم و باید این اعتماد را در مردم به وجود بیاوریم تا مردم به مسئولین اعتماد کنند و شاهد یک مشارکت حداکثری باشیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست شورای اداری گچساران با دستور کار بررسی پروژه‌های کلنگ زنی و افتتاحیه‌ها در هفته دولت، آمادگی دستگاه‌ها جهت برگزاری جلسه کمیته برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای نشست هر یک از مدیران ادارات و دستگاه‌های اداری در خصوص وضعیت پروژه‌های کلنگ زنی و افتتاحیه‌ها در هفته دولت توضیحاتی ارائه دادند.

روان‌بخش دیهیمی خوب ، فرماندار گچساران در این نشست گفت: مدیران توجه داشته باشند که در این نشست رقابت بر سر طرح‌های افتتاحیه برای هفته دولت نیست و توجه داشته باشد حتماً پروژه‌های تکمیل به بهره‌برداری برسند. اگر پروژه‌ای را افتتاح نکنیم بهتر از این است که نیمه‌کاره افتتاح شوند. ما بیمارستان نرگسی راداریم که چند سال پیش افتتاح‌شده اما مشکلات بسیاری هنوز دارد و تأکیدداریم که طرح‌ها و پروژه‌هایی که قرار است افتتاح شوند، حتماً کامل باشند.

وی افزود: در بخصوص برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهشی از مدیران دارم که ما وظیفه‌ای داریم و آن‌هم هم فراهم کردن زمینه برای تحقق فرامین مقام معظم رهبری است و رهبر انقلاب در ابتدای سال چهار شاخصه را در جهت برگزاری هرچه بهتر انتخابات برای همه ما ترسیم کردند که می‌توان به امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری انتخابات اشاره کرد.

فرماندار گچساران گفت: بنابراین همه مسئولین باید زمینه را در راستای این چهار شاخصه مهم فراهم کنند چراکه اگر امنیت و رقابت سالم و شفافیت در انتخابات نباشد هیچ فردی انگیزه‌ای برای شرکت در انتخابات نخواهد داشت پس همه وظیفه‌داریم این چهار شاخصه موردتوجه رهبر انقلاب را اولویت کاری‌مان قرار دهیم. معتقد به اصل بی‌طرفی در انتخابات هستیم و باید این اعتماد را در مردم به وجود بیاوریم تا مردم به مسئولین اعتماد کنند و شاهد یک مشارکت حداکثری از سوی مردم باشیم.

دیهیمی خوب ادامه داد: گلایه‌هایی خبرنگاران داشته‌اند که برخی مدیران حاضر به مصاحبه نمی‌شوند که همین‌جا از همه مدیران می‌خواهم در هر ساعتی از شبانه‌روز پاسخگویی سؤالات و مطالبات خبرنگاران باشند چراکه خدمات و عملکردها باید انعکاس داده شوند و اگر مدیری از طرف مدیرکل در خصوص مصاحبه‌های خبری منع می‌شود حتماً به فرمانداری اطلاع بدهد.

وی افزود: موضوع دیگر در خصوص برخی مشکلات در ادارات نیز آن چیزی که حائز اهمیت است بحث خدمات‌دهی به مردم است چراکه همه ما نوکر مردم هستیم و شعار همه ما این خواهد بود، گلایه‌هایی مطرح‌شده است که در برخی ادارات کم‌کاری و سهل‌انگاری در خصوص رفع مشکلات مردم انجام می‌شود که نباید این‌گونه باشد. وظیفه هر مدیری خدمت به مردم است و تفکرات سیاسی نباید در کار رخنه کند و طبق قانون، کار مردم را انجام دهید با هر دیدگاهی که هر ارباب‌رجوعی هم داشته باشد.

فرماندار گچساران گفت: موضوع گرانی در سطح شهرستان دغدغه بسیاری از شهروندان است و مردم همچنان از این موضوع گلایه دارند، چراکه در شهرستان‌های هم‌جوار قیمت کالاها ارزان‌تر از این شهرستان است که بازهم تأکید می‌کنم مسئولین راهکار دهند و این موضوع را درجایی تمام کنند گرانی فروشی در شهرستان ما زیاد است و ما می‌پذیریم اگرچه خودش یک نقص در کارمان است و نتوانستیم آن‌طور که باید باشد بازار را کنترل کنیم و دستگاه‌های متولی نظارت بیشتری داشته باشند و راهکار اساسی و مؤثر ارائه دهند تا مردم در این گرانی نفس راحتی بکشند.

دیهیمی خوب افزود: در خصوص واگذاری زمین و مشکلاتی که دارد بازهم اعلام می‌کنم اگر کسی درجایی بخواهد طرحی اجرا و بخواهد اشتغال‌زایی کند همکاری می‌کنیم اما اکثر طرح‌هایی که پیشنهاد می‌دهند نه جنبه اشتغال‌زایی دارند و نه خدمات‌دهی و بیشتر رنگ و بوی منافع شخصی دارد و عزیزانی که قصد دارند واقعاً اشتغال‌زایی انجام دهند همکاری لازم را انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: مدیران توجه داشته باشید اگر در بحث واگذاری زمین از طرف مدیر مافوق هم تهدید بشوید نباید بترسید ولو ابلاغتان لغو شود چراکه شما جلوی تضییع حقوق مردم را گرفته‌اید، ایرادی که وجود دارد برخی واگذاری‌ها از استان به پایین است درحالی‌که روند کار باید از شهرستان به استان باشد و این موارد تخلف آشکار است و باید در مقابل این موارد ایستادگی و مقاومت کنید تا حقوق تضییع‌شده این شهر برگردد.

فرماندار گچساران تصریح کرد: تاکنون بالغ‌بر 800 هکتار از زمین‌هایی که در تصرف زمین‌خواران بودند رفع تصرف شد، اگرچه دوستان می‌گویند وقتی شما رفتید همه این زمین‌ها دوباره واگذار می‌شوند ما هم می‌گوییم خدا کریم است و شاید کسی دیگر آمد واگذار نکرد، بازهم تأکید می‌کنم به کسانی که تنها طرح برای رونق تولید و اشتغال و خدمات‌دهی داشته باشند زمین واگذار خواهیم کرد.

وی بیان کرد: امروز هر مدیری باید در بحث نظارت از زمین‌هایی که در اختیاردارند اهتمام تام داشته باشد و مدیران حتماً هم نظارت بیشتری داشته باشند و تشکر ویژه‌ای دارم که همه ادارات و دستگاه‌ها درزمینهٔ بحران‌های شهرستان همکاری می‌کنند.

دیهیمی خوب در ادامه گفت: مدیران طرح‌ها و پروژه‌ها را بررسی کنند، متأسفانه برخی مدیران اطلاع کافی از پروژه‌های خود ندارند درصورتی‌که باید نظارت دقیق بر روند اجرای پروژه‌ها داشته باشند و هرجایی که اشکال داشته باشد نیز اطلاع دهید.

فرماندار گچساران تصریح کرد: استفاده شخصی از خودروهای ادارات در ساعات غیر اداری تذکر دیگری به مدیران است چراکه قانون این اجازه را نداده است و خواهش دارم که مدیران در این خصوص رعایت کنند.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها