کدخبر: ۷۹۰۲۵
۱۷ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۸
چاپ

امام‌جمعه گچساران گفت:

انتقاد از دودستگی برخی ادارات در گچساران/ مسئولین با مدیریت جهادی مشکلات مردم را حل کنند

امام‌جمعه گچساران گفت: امروز دولت عزم خود را برای رفع مشکلات جزم کرده است همه باید برای رفع مشکلات کشور تلاش کنند و همه باید مسئولیت‌پذیر باشند و خود را مسئول بدانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته اظهار کرد: یکشنبه 19 آذرماه سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌فرمان حضرت امام (ره) در سال 63 است و این شورا بالاترین و تأثیرگذارترین نهاد در عرصه سیاست‌گذاری فرهنگی و علمی کشور است و به‌عنوان قرارگاه فرهنگی کشور باید هم به مقوله فرهنگ توجه جدی داشته و همه در باب نقشه مهندسی فرهنگی در کشور، نسب به آن اهتمام ویژه داشته باشد.

 حجت‌الاسلام هاشمی منش ادامه داد: روز 19 آبان (قیام خونین 19 آبان 57 در مسجد شهیدان) به‌عنوان روز مقاومت استان کهگیلویه و بویراحمد مصوب شده است و از شورای فرهنگ عمومی استان نیز در این خصوص نیز کمال تشکر و قدردانی راداریم. باید مراقب مسائل فرهنگی در کشور باشیم و دشمن از طرفی اعتقادات ما را موردحمله قرار داده و از طرفی مغزها و استعدادهای درخشان کشورمان را یک‌به‌یک می‌دزدد و به‌جاهای دیگر دعوت می‌کند چراکه دشمن نمی‌خواهد که نظام اسلامی سربلند و مقتدر باشد.

وی افزود: امروز دشمن نمی‌خواهد که جوان ما متدین و در مسیر حق و حقیقت گام بردارد و همه مسئولین فرهنگی و متولیان امر فرهنگ باید با تلاش خودشان با دشمن مقابله کنند و نیروی انسانی کارآمد، متدین و متعهد برای اداره کشور تربیت کنند و این را باید از آموزش‌وپرورش و مراکز علمی شروع کرد.

امام‌جمعه گچساران گفت:19 آذرماه را روز جهانی حقوق بشر هم نام‌گذاری کرده‌اند، اسلام کامل‌ترین دستورات و آموزه‌ها را نسبت به رعایت حقوق بشر دارد. قرآن حقوق همه انسان‌ها را یکی می‌داند و عامل برتری انسان‌ها را تقوا معرفی می‌کنند. امروز بسیاری از جوامع جهانی توسط قدرت‌های استکباری نادیده گرفته‌شده‌اند و شاهد ظلم‌های بسیاری در سراسر جهان هستیم.

حجت‌الاسلام هاشمی منش تصریح کرد: امروز مدعیان دروغین حقوق بشر کُشت و کشتار به راه می‌اندازند، داعش به وجود می‌آوردند و کودک کشی را در غزه افتخار می‌دانند درحالی‌که خودشان بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر هستند. امروز رژیم صهیونیستی جنایت‌های بی‌شماری در نواز غزه انجام می‌دهد و جوامع غرب همچنان سکوت پیشه کرده‌اند و حتی حمایت هم می‌کنند.

خطیب جمعه گچساران ادامه داد: امروز ملت‌های آزاده جهان بیدار شده‌اند و مقابل نظام سلطه ایستاده‌اند و در آینده‌ای نزدیک مدعیان دروغین حقوق بشر را به زباله‌دان تاریخ خواهند فرستاد. غرب جمهوری اسلامی را به نقض حقوق بشر متهم می‌کنند اما حقیقتاً جمهوری اسلامی مدافع واقعی حقوق بشر و پرچم‌دار حقوق بشر در جهان است که بر اساس احکام اسلام ناب محمدی (ص) عمل می‌کند.

وی افزود:20 آذرماه سالروز شهادت سومین شهید محراب حضرت آیت‌الله دستغیب است که این روز را گرامی می‌داریم شهیدی که از ایشان به‌عنوان معلم اخلاق یاد می‌کنند چراکه سعی و کوشش این شهید بزرگ در حل مشکلات مردم بود. انتظار مردم از مسئولان این است که پاسخگوی مردم باشیم و با مردم با سعه‌صدر برخورد کنیم و تلاش برای حل مشکلات مردم داشته باشیم.

امام‌جمعه گچساران یادآور شد: گاهی اوقات در بین دو دستگاه اداری برای حل مسئله‌ای اختلاف وجود دارد به‌عنوان نمونه شب گذشته به یک نقطه‌ای از شهر رفتم و پروژه‌ای را دیدم که نزدیک به پنج سال است که رهاشده است و طبق بررسی‌های صورت گرفته مشکل از اختلاف بین دو دستگاه اداری بوده است لذا انتظار این است این مسائل با جدیت دنبال شود و نباید این موارد آسیب‌ها را در جامعه بیشتر کند و مسئولان باید با مدیریت جهادی و انقلابی مشکلات مردم را حل کنند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش بیان کرد: امروز دولت عزم خود را برای رفع مشکلات مردم جزم کرده است اگرچه مشکلاتی وجود دارد و همه باید برای رفع مشکلات کشور تلاش کنند و همه باید مسئولیت‌پذیر باشند و خود را مسئول بدانند که اگر چنین نگاهی تبدیل به فرهنگ شود قطعاً هم مشکلات مرتفع خواهند شد.

خطیب جمعه گچساران در ادامه اظهار کرد: امیدوارم تغییر و تحول مسئولین نیز تحول فرهنگی، علمی پژوهشی و ...به دنبال داشته باشد و امیدوارم نگاه‌های سیاسی غالب بر عرصه‌های فرهنگ و دین و اعتقادات ما نشود و امیدوارم آن عزیزانی که مسئولیت می‌گیرند خود را وقف مردم و خدمت به جامعه اسلامی کنند چراکه این نظام خون‌بهای هزاران شهید است.

انتهای خبر/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها