کدخبر: ۷۹۰۹۱
۱۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۳۲
چاپ

امام‌جمعه گچساران گفت:

شهید سلیمانی نماد مبارزه با استکبار است

امام‌جمعه گچساران گفت: شهید سلیمانی نه‌تنها پرچم‌دار و نماد مبارزه با استکبار جهانی، بلکه یک تفکر استکبارستیزی بود. او شاگرد ممتاز مکتب روح‌الله بود که در مبارزه با استکبار هیچ مرزی نمی‌شناخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص ابعاد مکتب شهید سلیمانی گفت: مکتب شهید سلیمانی، مکتب بزرگی است که می‌تواند هر یک از جوانان این سرزمین را به سلیمانی دیگری تبدیل کند؛ اما مسئله مهم این است که انسان باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد تا مکتب ساز شود؟

وی افزود: واقعیت این است که هرگاه انسان از مدار فردیت خارج شود و سعه وجودی‌اش به‌اندازه‌ای گسترش یابد که بر نفوس انسان‌ها تأثیری قابل‌توجه در مسیر کمال بگذارد، درواقع به یک مکتب تبدیل‌شده است. سردار عزیز دل‌ها، حاج قاسم سلیمانی، سرباز مخلصی درراه خدا بود که توانست جهانی را دگرگون کند.

امام‌جمعه گچساران با اشاره به ویژگی‌های شهید سلیمانی گفت: ایمان و اعتقاد به خدای یگانه، بلندترین و لطیف‌ترین اندیشه‌ای است که در مغز و فکر بشر راه‌یافته است و دل را روشن، امیدوار و خوش‌بین می‌کند، به آدمی نیرو می‌بخشد و قدرت مقاومت وی را مضاعف می‌کند سردار دل‌ها، هم مرد خدا و هم هنرمندی بی‌نظیر بود. لحظه‌لحظه زندگی‌اش باهنر خداشناسی و حضور در محضر پروردگار گذشت و رفتارهایش، سخنانش و عملکردش، گویای این هنرمندی بی‌بدیل او بود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش اظهار کرد: نکته دوم اینکه یکی از مهم‌ترین فضائل اخلاقی، بلکه اصلی‌ترین فضیلت اخلاقی که انسان به آن نیاز دارد حقیقت اخلاص، انجام دادن عمل برای خدا و به انگیزه تقرّب به اوست؛ چنانکه خداوند در قرآن می‌فرماید: «قُل اِنَّ صَلاتی و نُسُکی و مَحیای و مَماتی لِلّهِ رَبِّ العالَمین». لذا راز محبوبیت سردار سلیمانی نیز در اخلاص اوست درحالی‌که رهبر معظم انقلاب بار‌ها او را باصفت «اخلاص» معرفی کرده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به ساده زیستی سردار سلیمانی هم گفت: دوری از تجملات و تشریفات ظاهری دنیا، شیوه پیامبران و اولیاء الهی و بندگان خاص خداست که فطرت آدمی را پرفروغ و زمینۀ رشد فطری و دین‌باوری را تقویت می‌کند به همین دلیل شهید سلیمانی انسان وارسته و زاهد پیشه‌ای بود که هیچ‌گاه به دنبال پست و مقام‌های دنیوی نبود و اگرچه می‌توانست با استفاده از موقعیت و جایگاه خود امکانات رفاهی فراوانی را برای خود و خانواده‌اش فراهم کند، اما ساده زیستی و نزدیک بودن به عامه مردم را برگزید.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: نکته دیگر اینکه شهید سلیمانی نه‌تنها پرچم‌دار و نماد مبارزه با استکبار جهانی، بلکه یک تفکر استکبارستیزی بود. او شاگرد ممتاز مکتب روح‌الله بود که در مبارزه با استکبار، مرز نمی‌شناخت، از دفاع مقدس تا جنگ ۳۳ روزه در لبنان و جنگ ۴۸ ساعته در نوار غزه، برایش میدان مبارزه با ظلم و استکبار بود.

حجت‌الاسلام هاشمی منش در پایان بیان کرد: سردار بزرگ اسلام، شهید حاج قاسم سلیمانی رزمنده‌ای بود که حتی لحظه‌ای برای دفاع از مظلومان و نبرد با تکفیری‌ها و ایادی تحجر از پا ننشست. شخصیت کاریزماتیک وی در جنگ، از او نابغه‌ای کم‌نظیر برای در هم کوبیدن دشمنان در میدان‌ها نبرد ساخته بود که با آوازه‌ای که در کشور و در رسانه‌های دنیا داشت، هیچ‌گاه دچار غرور و تکبر نشد؛ بلکه باکمال تواضع و فروتنی در میان هم‌رزمانش حضور پیدا می‌کرد و در تمام صحنه‌های اجتماعی، بدون اندک احساس غروری حضور می‌یافت.

 

انتهای خبر/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها