کدخبر: ۷۹۲۹۶
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰۸:۴۱
چاپ

امام‌جمعه گچساران در گفتگو با آفتاب گچساران:

اعتراضات دانشجویی در آمریکا بیانگر مظلومیت غزه است

امام جمعه گچساران

امام‌جمعه گچساران گفت: سرکوب‌های خشونت‌آمیز دانشگاهیان در آمریکا، همان حمایت علنی از جنایات بی‌شمار صهیونیست‌هاست که موجب تشویق رژیم کودک کش اسرائیل به ادامه نسل‌کشی در غزه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «آفتاب گچساران» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی با انتقاد از رفتار دولت‌های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان در خصوص جنایت‌های رژیم صهیونیستی اظهار کرد: حقیقتاً سرکوب دانشجویان معترض در آمریکا آن‌هم به‌واسطه حمایت از مردم مظلوم غزه، رسوایی غرب در ادعای آزادی بیان و حقوق بشر را نمایان کرده است.

وی بابیان اینکه واشنگتن دشمن اصلی حقوق بشر و آزادی بیان است، افزود: اعتراضات دانشجویی دانشجویان دانشگاه‌های مطرح آمریکا و اروپا در چند روز گذشته نشان داد که شعار رنگ و رو باخته دموکراسی و آزادی بیان، در دنیای غرب، خالی از محتواست.

 امام‌جمعه گچساران در ادامه به علل شکل‌گیری اعتراضات دانشجویی در آمریکا اشاره کرد و گفت: این اعتراضات درواقع نشان‌دهنده سرایت انتفاضه و طوفان الاحرار به قلب آمریکا و پایتخت‌های کشورهای اروپایی است و نشان می‌دهد رسانه‌ها و ماشین تبلیغاتی غرب نتوانستند جلوی بیداری وجدان ملت‌ها را بگیرند.

 حجت‌الاسلام هاشمی منش بیان کرد: دولت‌های آمریکا و غرب بدانند که مقابله با این اعتراضات دانشجویی، ضرب و شتم، دستگیری گسترده دانشجویان و هتک حرمت استادان دانشگاه و حتی تهدید و اجبار رؤسای دانشگاه‌ها به برکناری و استعفا، همه حکایت از تنگ‌تر شدن عرصه و باختن قافیه از سوی هیأت حاکم در کشور حامی اصلی رژیم اشغالگر قدس را دارد.

وی اعتراضات دانشجویی در آمریکا را بیانگر مظلومیت فلسطینیان برشمرد و اظهار کرد: این‌گونه اقدامات غرب باطل‌السحر ادعاها و القاگری‌ها درباره آزادی آکادمیک در دانشگاه‌های این کشورها را می‌رساند، درحالی‌که سرکوب‌های خشونت‌آمیز دانشگاهیان در امتداد همان سیاست حمایت علنی از جنایات بی‌شمار صهیونیست‌ها به شمار می‌رود و موجب تشویق رژیم کودک کش اسرائیل به ادامه جنایات جنگی و نسل‌کشی در غزه خواهد شد.

انتهای خبر/

پربیننده ترین ها

آخرین اخبار