کدخبر: ۷۸۱۹۲
۱۵ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۰
چاپ

عضو هیات علمی علوم پزشکی یاسوج مطرح کرد؛

تسلط برافکار جوانان هدف اصلی دشمن /جهاد تبیین راهکار مقابله با فتنه افکنی دشمنان است

مدرس دانشگاه گفت: امروز عده ای می خواهند روحیه ناامیدی را درجامعه تزریق کنند که باید هوشیار بود.باید بدانیم درعرصه فرهنگ گام های موثر هم برداریم چرا دشمن با تغییر باورهای ذهنی نسل جوان بدنبال پیاده کردن اهدافش است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،دکترمحمدجواد فرح بخش، مدرس دانشگاه در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص ابعاد فتنه جدید دشمن گفت:درابتدا باید توجه داشت که اصل تعلیم و تربیت بسیارحایز اهمیت است اگر به این اصل مهم تاکید داشته باشیم، خواهیم توانست که جامعه زمینه ساز ظهور را به وجود بیاوریم به جهت اینکه آرمان های انقلاب و هنجارهای دین مقدس اسلام جهان شمول شود و هم بتواند به اهداف مورد نظرش برسد.

وی افزود:دشمن تلاش می کند و تمام اتاق های فکر و سرمایه های مادی و استکباری اش را به کار گرفته که در افکار و اذهان جوانان ما رخنه کنند.همه و همه افرادی که دغدغه مند هستند باید تلاش کنند تا درمقابل این تلاش های شبانه روزی دشمن مقابله کنند.

عضو هیات علمی علوم پزشکی یاسوج ادامه داد:اما چه اتفاقی افتاده است که دشمن توانسته باورهای ذهنی جوانان ما را تغییر دهد؟.دشمن فرهنگ های ناسالم را برای جوانان ما سالم جلوه می دهند و فرهنگ های دست ساخته بشری را که ساخته و پرداخته خودشان هستند در بین جوانان ما ترویج می دهند.

وی اظهارکرد:دشمن دارد ارزش های انقلاب را کم ارزش می کند و اگر امروز ما خودمان را سرباز ولایت می نامیم وظیفه خطیری داریم و این همه دشمن تلاس می کند پس چرا کوتاهی می کنیم ؟و چرا مقابل دشمن با محتواهای قوی ورود نمی کنیم! و چرا اقدام به جهادتبیین نمی کنیم؟.

مدرس دانشگاه در ادامه گفت:توحید حقیقی یعنی اینکه عاشق امامت و ولایت باشیم.بنابراین عاشق مهدوی(عج) کسی  است که درعصر حاضر از ولی فقیه تبعیت می کند،با این حال منویات رهبری باید فصل الخطاب باشد و امروز دشمن از روحیه ولایتمداری ما واهمه دارد و سعی می کند این روحیه را ازجوانان ما بگیرد چون مسئله ولایتمداری است که عزت و اقتدار به این سرزمین داده و جهان شمول شده است.

فرح بخش تصریح کرد:امروز عزتی که ایران اسلامی دارد در منطقه خاورمیانه بسیار بی نظیر است که به خاطر ولایت پذیری این مردم است.برای این مردم شهادت یک افتخار محسوب می شود و با شجاعت مقابل استکبار حهانی و مقابل همه تهدیدها و فتنه ها می ایستند.

وی ادامه داد:هویت اصلی این ملت استکبار ستیزی است و درتمام حرکت هایی که دارند این استکبارستیزی واضع و نمایان است. امروز دشمن به معنای واقعی دربرابر این ملت به ستوه آمده است و حالا اینکه عده ای با دشمن همراهی می کند بخاطر این است که به عنوان ابزاری برای اهداف معاندین قرار گرفته اند و این جزیی ناچیز در مقابل اقیانوسی از دلیری و بصیرت این ملت است که سرانجام هم فتنه دشمن به شکست مبتلا خواهد شد.

عضو هیات علمی علوم پزشکی یاسوج گفت:شورو شعور حسینی در این‌ ملت پابرجاست و این توطئه های دشمن قطعا راه به جایی نخواهد برد و این ملت، این انقلاب را به دست صاحب اصلی اش خواهد رسانید.اما دشمنان بدانند ملتی که جزو منتظران امام عصر(عج) هستند و روحیه امیدآفرین دارند درمقابل دشمن هم موفق خواهند شد.

فرح بخش درادامه اظهارکرد:اگرچه دشمن بزرگنمایی و سیاهنمایی می کند که در مقابل این عظمت ملت هم هیچ چیزی نیست.ملتی که جزو منتطران مهدی(عج) هستند آگاه و شجاع هستند و تصمیم‌گیری آنها براساس مکتب توحیدی است.

وی افزود:قطعا شکستی برای جبهه حق نخواهد بود و در این موضوع شکی هم نیست اما دشمن خودش هم می داند و دلیلش هم این است که می خواهد این شکست را به تاخیر بیندارد.تلاش آنها درمنجلابی است که هرچه بیشتر دست و پا بزنند بیشتر درآن فرو می روند و دشمن هم واقعا می داند که شکست خورده واقعی خودشان هستند و این یک وعده الهی است.

عضو هیات علمی علوم پزشکی یاسوج گفت:این سرزمین مقدس مردمش انسان هایی بزرگ هستندکه برای کارهای بزرگ ساخته شده اند و اهداف بزرگی را درسر دارند و هدف بزرگشان این است که تمام دست های استکبار جهانی را قطع کنند و روحیه مقاومت را درخود و مظلومین عالم چنان نهادینه کنند که پیروزی نهایی را به تعجیل بیاندازند.

وی تصریح کرد:ازابتدای انقلاب دشمن فتنه ها کرده از جنگ تحمیلی گرفته تا ترور شخصیت ها و دانشمندان علمی و هسته ای ، راه اندازی آشوب های بسیار و  حتی تحریم کردند، تهاجم فرهنگی کردند و هرآنچه که از دستشان برمی آمد تاکنون انجام داده اند.اما پیام امام امت امروز چنان دشمن را به لرزه انداخته که تمام نقشه های دشمن نقش برآب می شود و این نعمت بزرگی است که نصیب ما شده است.

مدرس دانشگاه بیان کرد:دشمن به واسطه بزرگ شدن ملت روزبه روز بر هراسش افزوده می شود امروز عده ای می خواهند روحیه ناامیدی را درجامعه تزریق کنند که باید هوشیار بود.باید بدانیم درعرصه فرهنگ گام های موثر هم برداریم چرا دشمن با تغییر باورهای ذهنی نسل جوان بدنبال پیاده کردن اهدافش است.

وی افزود:بدترین نوع جنگ همین جنگ فرهنگی خواهد بود و باید هوشیار باشیم و به دستاوردهایمان نیز افتخار کنیم.درخاورمیانه بسیار جای شکر است که کشوری همچون ایران مقابل اهداف استکبار جهانی مقاومت می کند و درعین حال امنیت و استقلالش بی نظیر است و تمام دنیای غرب امروز شاهد عظمت ملت ایران هستند و در دنیای خودشان نیز به این موضوع اعتراف کرده اند.

فرح بخش ادامه داد:سیاست دشمن این است که درخاورمیانه آشوب باشد و سه هدف دارند اینکه تامین منابع انرژی لازم برای چرخه اقتصادشان،هدف دوم اینکه کشورهای این منطقه را وابسطه به خودشان کنند و تصمیم آنها مبتنی برتصمیم آنها باشد و سوم هم تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.

مدرس دانشگاه درادامه هم گفت:از مهمترین مسائلی که امروز باید دنبال کنیم اینکه نظام تعلیم و تربیت را از خانواده ها شروع کنیم و درآموزش و پرورش باید یک بازخوانی صورت بگیرد و متاسفانه درتولید فکر انقلابی ، دانش آموز و دانشجوی تراز انقلاب اسلامی دچار یکسری کاستی ها هستیم.

وی در پایان هم گفت:منتظران واقعی باید با تبیین و روشنگری جوانان ما را نسبت به ارزش های انقلابی آشنا کنند ،مهدویت آرمان و هدف غایی انقلاب اسلامی است و توصیه می کنم که درتمام تصمیم گیری ها و تفکراتمان و رفتارهایم طوری باشیم که رضای حق تعالی درآن باشد و رمز موفقیت تبعیت از منویات رهبری است و کسی که از مسیر ولایت فاصله گرفت عاقبتی سخت را بدنبال خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها