کدخبر: ۶۵۴۱۷
۲۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۴۱
چاپ

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران خبرداد؛

آمادگی 105 هیئت مذهبی گچساران برای عزاداری ماه محرم

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران گفت: 105 هیئت مذهبی شهرستان آماده برگزاری عزاداری ماه محرم هستند وکیفیت‌بخشی به برنامه‌های مذهبی و فرهنگی باید اولویت اصلی متولیان فرهنگی و هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

به گزارش آفتاب جنوب،سید عبدالرحیم ملکوتی ظهرامروز درنشست هماهنگی هیئت‌های مذهبی گچساران که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد،گفت:برگزاری مراسمات عزاداری به صورت یکپارچه،برگزاری گفتمان‌های دینی با محوریت محرم و قیام عاشورا، عزاداری دسته‌جات به صورت خیابانی از جمله برنامه‌های هیئت‌های مذهبی این شهرستان است.

 

وی افزود: بیش از 500 مداح در قالب هیئت‌های مذهبی شهر و روستا ساماندهی شده اندکه این مداحان پس از گذراندن آموزش‌های لازم مداحی نیز کارت معتبر مداحی از سوی کانون مداحان دریافت کرده‌اند.

 

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران تصریح کرد: 105 هیئت مذهبی شهرستان آماده برگزاری عزاداری محرم هستندوشناسایی آسیب‌های موجود در مراسمات شهرستان بسیار مهم بوده و مسئولان باید این آسیب‌ها را با دقت نظر بیشتری بررسی کنند.

 

ملکوتی‌گفت:هیئت‌های مذهبی بایدبا برنامه‌ریزی دقیق جهت اجرای برنامه‌های خود در ساعات مشخص و معین شده اقدام کرده و نسبت به ساعات آغاز و پایان مراسم توجه ویژه داشته باشند.

 

وی تصریح کرد:آشنا کردن مخاطبان با معارف دینی و بیان فلسفه عاشورا از جمله وظایف اصلی هیئت‌های مذهبی است و هیئتی که در آن معارف دینی بیان نشود نیز عملکردی خنثی، بی‌روح و بی‌اثر دارد.

 

رئیس تبلیغات اسلامی گچساران بر لزوم توجه هیئت‌های مذهبی به اجرای منشور اخلاقی هیئت‌ها تاکید کرد و افزود: بررسی آسیب‌های محتوایی و اجرایی مراسمات مذهبی از جمله اهداف هیئت‌های مذهبی در ماه محرم باشد.

 

ملکوتی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی شهرستان باید شئونات اسلامی را در مراسمات عزاداری رعایت کنند،افزود:کیفیت‌بخشی به برنامه‌های مذهبی و فرهنگی باید اولویت اصلی متولیان فرهنگی و هیئت‌های مذهبی قرار گیرد.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها