کدخبر: ۷۷۰۱۰
۰۶ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۱۷
چاپ

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد؛

با مصالح جدید بازسازی 100 درصدی واحد های زلزله زده سی سخت آغاز می شود

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارکرد: روز چهارشنبه در سی سخت کلنگ شروع اولین واحد بازسازی زده و کار اجرایی نیز آغاز خواهد شد و تلاشمان این است تا حداکثر تا پایان نیمه اول سال بازسازی 100درصد انجام شود البته تا پایان تیرماه اعلام شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، عزیزالله مهدیان، معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی  در خصوص اقدامات صورت گرفته در منطقه زلزله زده سی سخت گفت:بلافاصله بعد زلزله همکاران در منطقه حاضر ، گروه های کارشناسی را از استان های مجاور به منطقه اعزام و شروع به کارشناسی واحده کردیم.

وی افزود:خوشبختانه کارشناسی اولیه که میزان کلی خسارت را می خواست تا روز جمعه آماده کردیم و مصوبه دولت را هم روز شنبه ارائه شد و روز یکشنبه هم دولت اعتبارات مورد نیاز بازسازی را مصوب کردند که هم بحث تسهیلات و هم کمک های بلاعوض و بحث اسکان موقت همه پیش بینی و اعتبارات نیز تامین شد.

مهدیان تصریح کرد: کار شناسایی و تکمیل پرونده برای افراد خسارت دیده شروع شده و حدود 700واحد شهری به طور 100درصد تخریب شدند و حدود  580 واحد روستایی تخریب و حدود 2هزارو و900واحد هم خسارت تعمیراتی داریم که برای همه این موارد اعتبارات پیش بینی شده و کار آوار برداری را شروع کردیم و خانه هایی که خشتی و گلی هستیم زودتر شروع به آواربرداری کرده ایم.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارکرد:بنابراین خانه های با مصالح جدید بخاطر تفکیک مصالح و قابل بازیافت در جهت کمک به مردم  را آغاز کردیم و روز چهارشنبه در سی سخت کلنگ شروع اولین واحد بازسازی زده و کار اجرایی نیز آغاز خواهد شد و تلاشمان این است تا حداکثر تا پایان نیمه اول سال بازسازی 100درصد انجام شود البته تا پایان تیرماه اعلام شده است.

مهدیان گفت:خوشبختانه مردم منطقه خیلی خوب پای کارند و خودشان فعال و کار را بلند هستند و در میدان هم حضور دارند،و با کمک خود مردم بازسازی را در موعدی که پیش بینی کرده ایم به اتمام خواهیم رساند.

وی افزود:در واحد های احداثی شهری نیز 100میلیون تومان تسهیلات با کارمزد 5درصد پرداخت می شود که 20میلیون نیز کمک بلاعوض احداث واحدهای مسکونی است ،به عنوان معیشت و لوازم زندگی 15میلیون تومان کمک بلاعوض و 30میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت نیز به واحدهای شهری داده می شود و 20میلیون تومان هم به عنوان کمک هزینه اسکان موقت پرداخت می شود.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهارکرد:در کنار این موارد سیمان را به صورت رایگان از بنیاد مستضعفان تامین می کنیم، پروانه نظارت ،نقشه و همه هم رایگان است و طبیعتا با این ارقامی که حدود 185میلیون تومان مجموعا برای اماکن مسکونی شهری است ، دستگاه های ستاد اجرایی فرمان هم اعلام آمادگی کرده اند که کمک کنند و کمک هایی که به مردم خواهد شد این واحدها در زمان مقرر نیز ساخته خواهد شد.

مهدیان گفت:در مناطق روستایی همین ارقام نیز وجود دارد و تسهیلات 80میلیون تومان با کارمزد 4درصد است و باقی موارد همینگونه است و اسکان موقت هم در روستاها 15میلیون تومان است و برای واحدهای تعمیری سقف تعمیرات نیز 30میلیون تومان خواهد بود.به واحدهای تعمیری که لوازم منزل هم تخریب شده است به آنها هم کمک هزینه معیشتی هم پرداخت خواهد شد.

وی گفت:در این زلزله تخریب 100درصد کم داشتیم و با زلزله کرمانشاه به نوعی متفاوت بود و تعداد واحدهای خسارت دیده هم کمتر بود که حدود 30درصد واحدها باید نوسازی شوند.طبیعتا فرهنگ مردم در این منطقه بسیار مهم است وخیلی از این خانواده ها به منازل بستگان هم عزیمت کرده اند. و امیدواریم با کمک خود مردم هرچه زودتر این مشکلات نیز مرتفع شوند.

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها