کدخبر: ۷۷۴۸۱
۱۷ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۵
چاپ

اندر حکایت مناقشه "ظفری" و "گندمکار" در گچساران/ دعوا بر سر چیست و حق با کیست؟ +فیلم

واگذاری غیر قانونی زمین در سطح شهر به افراد سود جو ، جلوگیری از رانت و پدیده زمین خواری و مواردی از این دست طی روزهای گذشته، به محل مناقشه و چالش میان شهرداری و راه و شهرسازی گچساران تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مسعود ظفری،شهردار دوگنبدان در حساب کاربری اش نوشت:متاسفانه پدیده ای که در شهر دوگنبدان با آن مواجه هستیم واگذاری غیر قانونی و در لوای قانون زمین های دولتی با کاربری های خدماتی به افراد سودجو است.بر اساس قانون منع فروش و واگذاری اراضی فاقد کاربری مسکونی و دیگر قوانین مربوطه‌، واگذاری اراضی دولتی با کاربری فضای سبز به اشخاص حقیقی و حقوقی تخلف بوده و مشمول مجازات قانونی می باشد.

وی افزود:ولی متاسفانه افراد سودجو با نفوذ به اداره راه و شهرسازی و ایجاد رانت اقدام به خریداری غیر قانونی این اراضی می‌نمایند، نکته قابل تامل اینجاست که با واگذاری این اراضی دولتی علاوه بر اینکه از سرانه های خدماتی اهالی کسر می شود خریدار با پرداخت مبلغ ناچیزی، مبلغ واریزی را به حساب اداره راه و شهرسازی شهرستان نیز واریز نمی کند و این به معنای واقعی تضییع حقوق شهروندی شهروندان گچسارانی در لوای قانون می باشد.

ظفری ادامه داد:یکی از رسالت‌های شهرداری ایجاد فضای سبز و کاشت درخت در زمین‌های است، که بر اساس طرح تفصیلی ابلاغی اداره راه و شهرسازی به عنوان فضای سبز اعلام شده است. انجام این مهم علاوه بر ایجاد فضای سبز ، حس پویایی و سر زندگی در محله ،می تواند عامل بازدارنده واگذاری غیر قانونی زمین های دولتی باشد.

شهردار دوگنبدان افزود:یکی از این موارد فضای سبز خیابان شهید قاضیانی واقع در پانصد دستگاه پشت انبار جهاد می باشد،که  ده های ۶۰ و ۷۰ زمین شهری ،در واگذاری پلاک های مسکونی مجاور به اهالی ،قطعه مذکور را فضای سبز اعلام نموده و در طرح های تفصیلی مصوب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ابلاغی راه و شهرسازی به شهرداری در سال های ۱۳۷۵ و ۱۳۹۴ نیز کاربری قطعه مذکور را فضای سبز  مصوب و اعلام نموده است.

ظفری تصریح کرد:شهرداری دوگنبدان نیز بر اساس رسالت کاری خود اقدام به کاشت درخت در این فضای سبز نموده بود.با حضور در محل و مشاهده تخلف صورت گرفته به اذهان اهالی محترم ، اداره راه و شهرسازی که متولی طرح تفصیلی بوده و می بایست مجری قانون باشد ،اقدام به قطع درختان ۸ساله و تخریب محل نموده است به فرض محال در صورتی که اداره راه و شهرسازی حق فروش را داشته باشدمی‌بایست ابتدا خریدار پس از تغییر کاربری ملک در کمیسون ماده ۵ با مراجعه به کمیسیون ماده ۷شهرداری با اخذ مجوز اقدام به برچیدن درخت نمایندو قطع درختان بدون مجوز مشمول مجازات قانونی می باشد .

وی ادامه داد:ماده ۱این کمیسون(ماده ۷) قطع درخت را ممنوع اعلام کرده و ماده ۷گزارش ماموران شهرداری به عنوان گزارش ضابطین قضایی قلمداد می‌شود،ماده ۶ برای کسانی که این قانون را زیر پا می‌گذارند مجازات نقدی و حبس تعزیری تا ۳ سال در نظر گرفته شده اهالی با عنوان اینکه زمین شهری پلاک مذکور را تحت عنوان فضای سبز اعلام و پلاک های مسکونی را تحت این عنوان به اینجانبان واگذار نموده اند،مورد اعتراض قرار گرفت.

شهردار دوگنبدان افزود:بلافاصله با مشاهده تخلف صورت گرفته با دادگستری و دادستان شهرستان خواستار بررسی موضوع شدیم و طرح دعوی تحویل داده شدو ان شاالله تا حصول نتیجه ،جلوگیری از واگذاری غیر قانونی زمین در سطح شهر به افراد سود جو و برخورد قاطع با عاملین این تخلف ،در کنار شهروندان محترم خواهیم بود.

گفتنی است خبری مبنی بر ریشه کنی درختان فضای سبز توسط راه و شهرسازی گچساران با توجه به اظهارات شهردار دوگنبدان در این پایگاه خبری تحلیلی منتشر شده بود.(اینجا )که درادامه سعید گندمکار رئیس راه و شهرسازی گچساران نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و خواستار اثبات ادعای شهردار در این خصوص شد.(اینجا)

درادامه ویدئو را شاهد باشید.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها