کدخبر: ۷۸۶۶۵
۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۱۴
چاپ

باهدف آشنایی با دستاوردهای علمی– صنعتی انجام شد؛

بازدید اساتید و مهندسین بسیجی گچساران از سد و نیروگاه «چم شیر»+تصاویر

جمعی ازمهندسین و اساتیدبسیجی واحدهای مختلف دانشگاهی گچساران از مجموعه سد و نیروگاه چم شیر این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اردوی یک‌روزه علمی بسیج اساتید ومهندسین گچساران از پروژه عظیم و ملی سد و نیروگاه چم شیر با حضور جمعی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی، اساتید دانشکده نفت و گاز، اعضای بسیج مهندسین صنعتی و نیز بسیج شرکت نفت و گاز گچساران برگزار شد.

در این بازدید ابتدا محمدرضا فاضل، مدیر اجرایی سد چم شیر در رابطه با نحوه اجرا، چگونگی شروع و روند اجرای پروژه، همچنین دستاوردهای آن در داخل کشور توضیحاتی را به اساتید دانشگاه ارائه کرد. سپس هر یک از اساتید بر اساس تخصص خود در خصوص پروژه و هدف از اجرای این طرح نقطه نظرات خود را بیان کردند و در ادامه از کارگاه‌های موجود در محل سد، نیروگاه، تاج سد و... بازدید به عمل آوردند.

 صادق خرسندیان، جانشین بسیج اساتید استان کهگیلویه و بویراحمد در این رابطه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف این‌گونه بازدیدها که در قالب اردوی علم و فن‌آوری و پیشرفت ایران اسلامی برگزار می‌شوند، گفت: آشنایی اساتید بسیجی استان با دستاوردهای علمی، صنعتی و... کشورمان و ایجاد زمینه مناسب جهت تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت از مهم‌ترین اهداف چنین برنامه‌هایی است.

وی افزود: امروز انقلاب اسلامی با تمام فراز و نشیب‌ها، به پیشرفت‌های ارزشمندی دست‌یافته است اگرچه دشمنان در طول این 44 تمام توان و امکانات خود را علیه کشورمان به کار گرفتند اما شکست خوردند چراکه جوانان این مرزوبوم با توکل بر خداوند و باروحیه خودباوری شعار «ما می‌توانیم» را به «ما توانستیم» تعبیر کردند.

 خرسندیان تصریح کرد: باید توجه کرد که نظام سلطه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان را در دستور کار قرارداد، اما جوانان ایران اسلامی تحریم‌ها را تبدیل به فرصت کردند که به‌عنوان نمونه ساخت پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس در دوران تحریم خود به‌عنوان نماد خودباوری و تحقق اقتصاد مقاومتی به شمار می‌رود.

جانشین بسیج اساتید استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امروز بسیاری از بدخواهان انقلاب اسلامی و رسانه‌های معاند درصدد جلوه دادن ناکارآمدی جمهوری اسلامی ایران هستند و یکی از مأموریت‌های مهم جهان استکباری ایجاد جنگ روانی با استفاده از شبهه افکنی و سیاه نمایی در خصوص دستاوردهای نظام اسلامی است که راهکار مقابله با آن در کنار وفاق، همدلی و انسجام در جامعه، تبیین دستاوردهای انقلاب است.

سید یدالله افضلی، مدیر بسیج مهندسین (صنعتی) گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص این بازدیدهای علمی گفت: کانون مهندسین گچساران در ادامه برگزاری بازدیدهای تخصصی در جهت توانمندسازی مهندسین بسیجی، ارتقاء آشنایی نسبت به پیشرفت‌های کشور و افزایش حس اعتماد‌ به ‌نفس در آن ها و همچنین آگاهی از نیازها و مسائل روز صنعت، چنین برنامه‌هایی را در دستور کار دارد.

وی افزود: در این برنامه مهندسین بسیجی ضمن بازدید از سد و نیروگاه چم شیر برلزوم ارتباط متقابل مهندسین و صنعت تأکید و در خصوص نحوه زمینه‌های همکاری بحث و تبادل‌نظر کردند. لازم به توضیح است که بسیج مهندسین در این راستا بازدیدهای جداگانه ای در خصوص عارضه یابی، مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی و نحوه همکاری بسیج مهندسین با پروژه ها و کارخانجات صنعتی در جهت ارتقاء دانش فنی مهندسین و آشنایی با دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی را نیز در دستور کار دارد.

مدیر کانون بسیج مهندسین گچساران ادامه داد: بنابراین هدف از این بازدیدها نیز آشنایی با طرح های عمرانی، اقتصادی و کشاورزی اجرا شده در این شهرستان و درادامه هم استفاده از توان و ظرفیت نخبگان در رفع مشکلات حوزه های عمرانی، صنعتی، کشاورزی و...خواهد بود.

وی افزود: بازدیدهای علمی به‌منظور آشنایی با توانایی های متخصصین، آگاهی از پیشرفت های صنعتی و همچنین ایجاد روحیه اعتماد به نفس، خود باوری و زمینه سازی برای انتقال آن به مهندسین بسیجی امری ضروری است، اگرچه  آگاهی از فناوری روز و پیشرفت های علمی از نزدیک تاثیر بسزایی در رشد و تفکر بسیجیان دارد.

افضلی در ادامه بر انجام فعالیت‌های علمی بسیجیان  به‌منظور ارتقاء شناخت و آگاهی از وضعیت علمی و صنعتی در کشور تأکید کرد و افزود: بازدیدهای علمی و آموزشی از پروژه‌های عمرانی، صنعتی و کشاورزی به‌اندازه چندین جلسه تئوری و حتی کارگاهی نتایج و ثمرات پربارتری به‌جای خواهد گذاشت هرچند هم معتقد هستم که بازدید از پروژه‌های صنعتی، عمرانی و ... یکی از مؤثرترین برنامه‌های علمی است که در سایه حمایت‌های مسئولین محقق خواهد شد.

گفتنی است سد و نیروگاه چم شیرگچساران به‌عنوان بزرگ‌ترین پروژه برق‌آبی در حال احداث کشور بوده که هدف آن ذخیره‌شدن ۲/۳ میلیارد مترمکعب آب همراه با بهبود کیفیت و کنترل سیلاب‌های رودخانه زهره و نیز تولید ۴۸۰ گیگاوات ساعت انرژی برق‌آبی در سال است.

تصاویری از این بازدیدها را مشاهده کنید.

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها