کدخبر: ۷۹۰۹۴
۱۳ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۶
چاپ

با حضور خانواده معظم شهدا برگزار شد؛

یادواره شهدای منطقه خیرآباد در گچساران+ تصاویر

یادواره 23 شهید منطقه خیرآباد گچساران با حضور خانواده والامقام شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، یادواره 23 شهید منطقه خیرآباد گچساران با حضور خانواده والامقام شهدا، جانبازان، ایثارگران، مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

سردار هادی مقدسی، مشاور عالی فرمانده سپاه قدس و هم‌رزم سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی، سخنران این مراسم معنوی بود.

سردار مقدسی در این یادواره به بیان خاطراتی جذاب از سردار حاج قاسم سلیمانی از اویل انقلاب، دوران دفاع مقدس و حضور در کشورهای منطقه پرداخت.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس در این مراسم با اشاره به قسمتی از زندگی‌نامه شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای قنات ملک واقع در شهر بابل کرمان به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی خود را در همان روستا به پایان رساند وی برای کمک به اقتصاد خانواده به شهر کرمان رفت و در ابتدا با کارگری کار خود را آغاز کرد و بعدازآن دریکی از هتل‌های شهر کرمان مشغول به کار شد و درنهایت به‌صورت قراردادی در اداره آب استان کرمان مشغول به کار شد.

وی با اشاره به حضور شهید سلیمانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی در سال ۱۳۵۸ درحالی‌که در اداره آب کرمان در حال فعالیت بود به‌صورت افتخاری وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در سال ۱۳۵۹ به استخدام رسمی سپاه در‌آمد و به دوره آموزشی اعزام شد.

سردار مقدسی با اشاره به مجاهدت‌های شهید قاسم سلیمانی در اوایل دوران انقلاب اسلامی اظهار کرد: شهید سلیمانی به‌عنوان یکی از مدافعین مسجد جامع کرمان که به دست ساواک موردحمله قرار گرفت، به شمار می‌رود و در جریان انقلاب اسلامی از کسانی بود که به کلانتری‌ها و مراکز نظامی ستم‌شاهی باهدف سرنگونی رژیم پهلوی حمله می‌کرد.

مشاور فرمانده نیروی قدس سپاه با اشاره به مسئولیت‌های شهید قاسم سلیمانی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شهید سلیمانی ابتدا به مدت ۳ ماه به‌عنوان معاون گروهان و بعدازآن نیز فرمانده گروهان شد و بعد از ۳ ماه با توجه به لیاقت و مجاهدت‌های فراوانش در سال ۱۳۵۹ به‌عنوان فرمانده گردان نیروی کرمان منصوب شد.

سردار مقدسی در ادامه افزود: شهید قاسم سلیمانی تا پایان جنگ در تمام عملیات‌ها پیروز میدان بود و تا پایان جنگ در جبهه‌های حق علیه باطل مبارزه می‌کرد و همیشه پیروز میدان می‌شد سپس به‌عنوان فرمانده سپاه هفتم کرمان ارتقاء یافت و در سال ۱۳۷۶ با حکم مقام معظم رهبری به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد.

وی افزود: شهید سلیمانی سهمی ویژه در عقب‌نشینی رژیم صهیونیستی از خاک لبنان، پشتیبانی کامل از حزب‌الله، دفاع از حرم حضرت زینب سلام‌الله علیها، سرکوب گروهک تروریستی داعش و نجات کشور از هجمه‌های پی‌درپی آمریکا، رژیم صهیونیستی و اندیشه‌های پلید آن‌ها داشت.

همچنین بیان خاطرات و رشادت‌های سردار حاج قاسم سلیمانی درنبرد با تکفیری‌ها (داعش) بخش دیگری از سخنان مشاور عالی فرمانده سپاه قدس در این آیین معنوی بود.

وی در بخش پایانی سخنانش با اشاره به برگزاری انتخابات اسفندماه گفت: حضور باشکوه شما مردم در انتخابات خاری در چشم دشمنان خواهد بود و دشمنان به‌طور مداوم توطئه می‌کنند تا انتخابات را کمرنگ جلوه دهد لذا حضور تک‌تک شما در انتخابات و تبیین جایگاه انتخابات مهم است.

انتهای خبر/

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها