کدخبر: ۷۹۱۰۰
۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۵۵
چاپ

سد«چم شیر» گچساران حیات بخش کشاورزی جنوب کشور+ فیلم

کارشناسان سد چم شیر می‌گویند: بعد از آبگیری سد چم شیر، کیفیت آب رودخانه زهره نیز بهتر شده که این مهم رونق کشاورزی را در مناطق پایین‌دست سد به همراه داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، آبگیری سد بزرگ چم شیر اواخر دی‌ماه سال گذشته با موفقیت انجام شد و نتایج پایش مستمر کیفیت آب مخزن به همراه کنترل و تنظیم میزان رهاسازی آب حاکی از کیفیت خوب آب پایین‌دست این سازه بزرگ آبی دارد.

 آبگیری سد چم شیر تأثیر مهمی در رونق کشاورزی خطه جنوب کشور و همچنین صنعت گردشگری گچساران داشته است درحالی‌که کارشناسان سد چم شیر معتقدند که با آبگیری سد چم شیر حیات در پایین‌دست این سد احیاشده و به‌تدریج زمینه رونق کشاورزی و ایجاد اشتغال در این مناطق مهیا خواهد شد.

 بر این اساس مهم‌ترین مزایای سد چم شیر در بخش پائین‌دست رونق‌بخش کشاورزی در حوزه استان‌های خوزستان و بوشهر است و در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه بالادستی با ایجاد خطوط لوله انتقال آب بسیاری از اراضی حوزه امام‌زاده جعفر می‌توانند از آب این سد بهره‌مند شوند.

 تأمین آب آشامیدنی و صنعتی، بهره‌مند شدن ۱۴۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و بوشهر، ذخیره و کنترل آب رودخانه زهره به میزان یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب، تولید ۴۸۲ مگاوات برق‌آبی، کنترل سیلاب‌های مخرب رودخانه زهره، اشتغال‌زایی در زمان اجرای طرح و زیرساخت‌های صنعت گردشگری و پرورش ماهی از مهم‌ترین مزایای این سد است.

لینک ویدئو:

https://aparat.com/v/ftjsO

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها