کدخبر: ۷۹۱۱۰
۲۲ دی ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۱۸
چاپ

توصیه‌‌های انتخاباتی امام‌جمعه گچساران به نامزدها

امام‌جمعه گچساران گفت: افرادی که خودشان را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهند و از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند باید توجه داشته باشند که نباید از مسیر اخلاق، انصاف و همچنین چهارچوب قانون خارج شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عنایت هاشمی منش، امام‌جمعه گچساران ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت‌های این هفته گفت: فردا اول ماه رجب‌المرجب است میلاد مسعود و مبارک امام محمدباقر علیه‌السلام با اول ماه رجب گره‌خورده است و این تقارن میمون این پیام را می‌دهد که انسان در کنار توحید باید باور به نبوت و امامت هم داشته باشد چراکه این اصول همان ستون‌های دین اسلام هستند.

وی افزود: امام محمدباقر علیه‌السلام در حدیثی می‌فرمایند که اسلام بر پنج اصل استوار است که مهم‌ترین آن‌ها مسئله ولایت است. امام محمدباقر علیه‌السلام در بین ائمه معصوم علیهم‌السلام آخرین شاهد واقعه جان‌سوز عاشورا بود و در آن زمان چهار سال سن داشتند و دوران امامت ایشان حدود 19 سال هم طول کشید که مهم‌ترین لقب ایشان نیز باقرالعلوم یعنی شکافنده گنج‌های علم و دانش است.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: دوشنبه سوم ماه رجب سالروز شهادت امام هادی علیه‌السلام است که به همه مؤمنین و مؤمنات تسلیت عرض می‌کنم. امام بزرگواری که در هشت‌سالگی به امامت رسیدند و قریب به 33 سال هم امامت کردند، امام هادی علیه اسلام با فردی معاصر بود (متوکل عباسی) که امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نهج‌البلاغه او را شقی‌ترین خلیفه عباسی برشمرده‌اند کسی که نه‌تنها امام را زندانی می‌کرد بلکه جسارت‌های زیادی به اهل‌بیت علیهم‌السلام هم روا می‌داشتند.

حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت: زیارت جامعه کبیره اقیانوسی مواج از معارف الهی و مضامین عالی مشتمل بر معرفی مقام ائمه معصوم علیهم‌السلام است که یک دوره امام شناسی است و توصیه می‌شود که همه عزیزان این زیارت را قرائت کنند، زیارت غدیریه امام هادی علیه‌السلام هم خود سندی بر حقانیت امامت امام علی علیه اسلام است.

خطیب جمعه گچساران گفت: در آستانه 26 دی‌ماه سالروز فرار شاه معدوم هستیم،26 دی‌ماه یک روز تاریخی و یک نقطه عطفی برای ملت ایران است آن روز ملت ما توانست طاغوت را سرنگون کند و اولین دست‌نشانده آمریکای جنایت‌کار و عنصر خائن به ملت را از کشور راند و ملت ایران از سلطه قلدران جهانی بر کشور جلوگیری کردند و امروز جمهوری اسلامی کانون بیداری و الگوی ملت‌های آزاده برای مبارزه و مقابله باقدرت های بزرگ است.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی کانونی برای دمیدن روحیه استکبارستیزی در میان ملت‌های آزاده جهان است یک روزی کشورمان پایگاه اقتصادی و سیاسی آمریکایی‌ها بود اما ملت بزرگ ایران به رهبری امام (ره) و به برکت اسلام توانست دست سلطه‌طلبان و زیاده خواهان را از کشورمان کوتاه کنند بااین‌حال از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دشمن دست از دسیسه‌چینی برنداشته‌اند.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: ملت بزرگ ایران اسلامی با شعار نه شرقی و نه غربی تصمیمی تاریخی برای استقلال و آزادی خود گرفت و امروز ملت ما این راه را با توان قدرت ادامه خواهد داد و لحظه‌ای از آرمان‌های انقلاب اسلامی دست بر نخواهند داشت. امروز نظام سلطه در غزه و در مقابل جبهه مقاومت گیر افتاده و سه ماه است که طوفان الاقصی امان آن‌ها را بریده است و بدانید که در روزهای آینده طوفان دیگری از سوی یمن خواهد آمد و دشمنان را نابود خواهد کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت: دشمن امروز دست به حرکت‌های تروریستی می‌زند اما بازهم نخواهند توانست ملت ما را از آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا دور کند و به حول و قوه الهی انتقام این خون‌های به‌ناحق ریخته شده نیز گرفته خواهند شد. آمریکا و غرب می‌داند که حریف فرزندان مقاومت در جنگ سخت نمی‌شود لذا به جنگ ترکیبی و شناختی با انقلاب اسلامی روی آورده است.

خطیب جمعه گچساران گفت: در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری قرار داریم دشمن تلاش می‌کند با هر نوع توطئه مردم را از حضور باشکوه در انتخابات دلسرد کند و برخی‌ها هم در داخل به دشمن کمک می‌کنند؛ بنابراین انتخابات یک فرصت اجتماعی مهمی برای ملت ما و مردم عزیزمان است چراکه فرصت انتخاب ایده‌ها است و اگر درست انتخاب نکنند خود مردم متضرر خواهند شد.

وی افزود: بارها هم‌عرض کردیم که مسئله مهم در انتخابات مشارکت است و اساس انتخابات بر محور چهار راهبردی است که رهبر انقلاب فرمودند لذا باید افرادی را انتخابات کنیم که برای تحول موردنظر رهبر معظم انقلاب ایده داشته باشند، قوی باشند و برای اقتدار، عزت و عظمت ایران اسلامی تلاش کنند.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: افرادی که خودشان را در معرض انتخاب مردم قرار می‌دهند و از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده‌اند باید توجه داشته باشند که نباید از مسیر اخلاق و انصاف و همچنین چهارچوب قانون خارج شوند بلکه حسن‌ها و امتیازات خود را بگویند و از تخریب دیگران پرهیز کنند چراکه تخریب دیگران نشانه ضعف خودتان است و همه موظف هستید در برابر قانون تسلیم و متواضع باشید.

حجت‌الاسلام هاشمی منش گفت: مگر می‌شود هرکسی با نگاه‌ها و فکرهایی که دارند شورای نگهبان را زیر سؤال ببرد شورای نگهبان خط قرمز برای کشورمان است و همه باید تابع باشیم و همه باید برای یک انتخابات پرشور تلاش کنیم. پس بیاید وارد میدان رقابت شوید و تخریب دیگران درست نیست؛ بنابراین میدان یک میدان رقابت است و باید با علم، برنامه و در راستای خدمت بی‌منت به مردم رقابت کنید و بدانید که مردم بهترین داور هستند و کسی را انتخاب می‌کنند که بتواند گره‌گشا باشد و مشکلات جامعه را مرتفع کند.

 

انتهای خبر/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها