کدخبر: ۵۶۶۸۵
۲۱ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۷
چاپ

در تودیع معارفه معاون هماهنگی دانشگاه های آزاد کهگیلویه وبویراحمد صورت گرفت

توهین به روحانیت در دانشگاه آزاد یاسوج/ سناریوی ریاست جدید دانشگاه آزاد مرکز استان

صبح روز گذشته در جلسه تودیع و معرفه معاون هماهنگی دانشگاه های آزاد استان توسط یک عضو انجمن اسلامی دانشگاه به حضور روحانیت در دانشگاه توهینی انجام گرفت.

به گزارش آفتاب جنوب،به نقل از  چهارفصل، صبح روز گذشته  آئین تودیع و معارفه معاون هماهنگی دانشگاههای آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در سالن کنفرانس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج مرکز این استان در حالی برگزار شد که این جلسه به نوبه خود با حاشیه های زیادی همراه بود.

 

  تیر ماه 1393 با حکم رئیس دانشگاه آزاد کشور کرم جانی‌پور، ریاست قبلی دانشگاه آزاد یاسوج عزل وبوستانی اصلاح طلب، رئیس جدید این دانشگاه شد.

 

گفتنی است جانی پور در دوران ریاستش در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج توانست با ارتباط مستمر با دانشجویان اعتدال و میانه روی را در بین فضای دانشگاه  برقرار کند و ارتباط خوبی با تشکل های و مجموعه بسیج دانشگاه برقرار نماید.

 

این در حالی است که با انتصاب "فردین بوستانی" 47 ساله به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد یاسوج شاهد حواشی زیادی در این دانشگاه  آزاد مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد بودیم.

 

وی در آغاز ورود به فضای دانشگاه با میدان داری به دانشجویان عضو تشکل انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یاسوج در جلسه تودیع و معارفه خود اولین حمایت خود از یک تشکل خاص در دانشگاه را رقم زد.

 

به گفته منابع آگاه ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در اولین حرکت مدیریتی خود تعداد زیادی از اساتید با گرایش اصول گرایی را  حذف و اساتید با گرایش تندرو را جایگزین نمودند.

 

گفتنی است  میدان داری به تشکل انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یاسوج به اینجا ختم نشد و وی با میدان داری به افرادی با سابقه زندانی سیاسی در جلسات خود در دانشگاه ارادت خود به این تشکل را بیشترنشان داد.

 

این در حالی است که در آئین تودیع معارفه معاون جدید هماهنگی دانشگاههای آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، با عدم حضور" عبدالرضا جمالزاده " نماینده تام الاختیار " میرزاده " رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در منطقه جنوب کشور و " امیرحسین رهگشا " معاون سابق هماهنگی دانشگاههای آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 

 آئین تودیع معارفه معاون جدید هماهنگی دانشگاههای آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تنها با حضور برخی از مدیران داخلی ، نمایندگان تشکل انجمن اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج و معاون جدید هماهنگی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی این استان برگزار شد.

 

در این جلسه توسط ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج به عنوان فعالترین و بزرگ ترین تشکل دانشجویی دانشگاه  از لیست دعوت شدگان به جلسه تودیع و معارفه خط زده شد که این حرکت ریاست دانشگاه آزاد یاسوج در دعوت نکردن از یک تشکل ارزشی در دانشگاه جای بسی تامل درد.

 

البته جلسه روز گذشته تودیع و معارفه خالی از حاشیه نبود به گونه ای که دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یاسوج در حرکتی توهین آمیز به جامعه روحانیت فرمودند:"تز دکتر مصدق اقتصاد منهای نفت بود و ما معتقدیم تز دانشگاه نیز می بایست تز منهای روحانیت باشد" .

 

این صحبت دبیر انجمن اسلامی دانشگاه آزاد یاسوج با واکنش های صریح روحانیت حاضر در جلسه و کارمندان این دانشگاه همراه بود و در این بین گفته می شود که ریاست جدید دانشگاه تنها با نشان دادن لبخندی به وی خواستار تمام کردن بحث خود شد.

 

امید است که ریاست جدید دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج با عمل به منویات مقام معظم رهبری در بحث خط قرمز نظام ، حذف نیروهای ارزشی در دانشگاه ها و عمل به فرمان سال با نام "اقتصاد و فرهنگ و عزم ملی و مدیرت جهادی " به دنیال وحدت و رشد فضای علمی و فرهنگی دانشگاه باشد نه تفاوت قائل شدن بین مجموعه دانشجویان و دو قطبی کردن فضای دانشگاه!

 

این پایگاه خبری منتظر پاسخ قانع کننده ای از سوی ریاست دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج در بحث مسائل و حواشی ایجاد شده در طی ورود وی به دانشگاه  آزاد مرکز کهگیلویه وبویراحمد می باشد.

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها