کدخبر: ۵۷۱۴۵
۲۳ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۶
چاپ

حجت الاسلام حجازی

فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در جامعه نهادینه شود

امام جمعه گچساران با تاکید بر اهمیت و نقش کتاب در گسترش معرفت و راه هدایت جامعه در ابعاد گوناگون علمی و اجتماعی،گفت: بایدبا راه‌اندازی کتابخانه در شهرها و روستاها با همت مضاعف مسئولان و مردم در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی تلاش کرد.

به گزارش آفتاب جنوب،سیدامین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه نخست نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته در گچساران ضمن دعوت خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان، اظهار کرد: تقوا راه تعالی، نجات، سعادت و سربلندی انسان در راستای رسیدن به لطف و عنایت پرودگار در دنیا و آخرت است.

 

وی با بیان اینکه توسل به دامان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) راه رسیدن به سعادت است، افزود: امر به معروف و نهی از منکر به عنوان موضوعی مهم و حیاتی در جامعه دینی و اسلامی باید قوی اجرایی شود تا جامعه دچار مشکلات معیشتی دنیوی و اخروی نشود.

 

امام جمعه گچساران با اشاره به واقعه عاشورا و ایام محرم با بیان اینکه امام حسین(ع) جهت اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، تصریح کرد: با توجه به اینکه اجرای فریضتین امر به معروف و نهی از منکر خود زمینه‌ساز اعمال دین از جمله نماز بوده، هر زن و مرد مسلمانی باید نسبت به این مهم احساس تکلیف کند.

 

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت نماز در موضوعات فرهنگی، بیان کرد: نماز به عنوان یکی از راه‌های پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه می‌تواند به امنیت فردی، اجتماعی و روانی جامعه نیز کمک کند.

 

حجازی در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی جمعه بااشاره به سخنان حکیمانه مقام عظمای ولایت ،ابراز کرد: بنا به فرمایشات رهبر معظم ملت ایران اسلامی دشمنان اسلام در همه زمینه‌ها تاکنون ناکام مانده و ما نباید از دشمنان هراس داشته باشیم.

 

امام جمعه گچساران با اشاره به رونمایی از آخرین دستاوردهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در هفته دفاع مقدس امسال، ادامه داد: روحیه جهادی و توانمند متخصصان دفاعی ایران با توجه به وجود تحریم‌های صورت گرفته توسط  قدرت‌های استکبار جهانی همیشه با اتکا به هدایت رهبری پا برجا و در راستای حفظ میهن اسلامی در تکاپو و تلاش هستند.

 

وی تصریح کرد: موفقیت‌های ایران در ساخت دستاوردهای نظامی و علمی همه حاکی از حفظ روحیه مجاهدت در جوانان در مقابله با تحریم‌ها و موثر نبودن فشارهای  دشمنان در جلوگیری از پیشرفت‌های نظام و همت و اراده جوانان ایرانی است.

 

خطیب جمعه گچساران خاطرنشان کرد: به برکت خون شهدا و ایثارگری‌های انسان وارسته و متعهد در زیر سایه هدایت و رهبری مقام معظم رهبری روز به روز شاهد خنثی شدن توطئه و ترفندهای دشمن هستیم.

 

وی درادامه با تاکید بر اهمیت و نقش کتاب در گسترش معرفت و راه هدایت و پیشرفت جامعه در ابعاد گوناگون علمی و اجتماعی، بیان کرد: امید است که با راه‌اندازی کتابخانه در شهرها و روستاها با همت مضاعف و همگانی مسئولان و مردم در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در جامعه تلاش و گام‌های بزرگی برداشت.

 

انتهای پیام/م

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها