کدخبر: ۷۵۸۵۱
۰۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۹
چاپ

در نشست شورای اداری گچساران مطرح شد

تشکیل پرونده تخلف انتخاباتی برای بیش از 20 مدیر شهرستان/خدمات نظام نباید به اسم فرد و یا جریانی مصادره شود

رئیس دادگستری گچساران گفت: نه تنها در این شهرستان بلکه در سطح استان تبلیغات انتخاباتی زود هنگام نباید باشد و باید به قانون احترام گذاشت و مهم این است تبلیغات صورت نگیرد، اینکه کاندیداها همدیگر را با الفاظ ناشایست خطاب قرار دهند اصلا شایسته نیست،هرچند معتقدم که خدمات نظام نباید به اسم فرد و یا جریانی مصادره شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،نشست شورای اداری گچساران طبق روال گذشته با نیم ساعت تاخیر در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان آغاز شد و موضوعات مورد بحث در این نشست مربوط به ایام فاطمیه سلام الله علیها،دهه مبارک فجر و نیز انتخابات مجلس ۹۸بود.

عظمت ایام فاطمیه

حجت الاسلام ملکوتی،رئیس تبلیغات اسلامی گچساران درابتدای این نشست در خصوص جایگاه دهه فاطمیه،گفت:پیامبر اکرم(ص) درباره حضرت فاطمه زهرا فرمودندکه فاطمه پاره تن من و جان من است که در سینه ام قرار دارد.

وی افزود:در حقیقت اوج منزلت بی بی دو عالم، آنچنان والا و عظیم است که در گستره ادراک و توان فکری انسان ها نمی گنجد و هیچکس هم یارای معنای جایگاه "ام ابیها" را ندارد.

ملکوتی تصریح کرد:پیامبر(ص) می فرمودند که من بوی بهشت را از دخترم فاطمه(س) استشمام می کنم و فاطمه زهرا نجات دهنده و شفیع شیعیان‌ و محبین اهل بیت علیهم السلام در قیامت خواهد بود و نیز پیامبر اکرم‌(ص)در وصف بی بی دو عالم می فرمودند که بیانها از ستایش او ناتوان و ناقصند.

بیان اقدامات شهید سلیمانی در کاراکاس

درادامه یدالله مرادی،رئیس شورای هماهنگی تبلیغات در این نشست تصریح کرد:موضوعی که باید عرض کرد این است که روز گذشته در کاراکاس، کنفرانسی ضد امپرالیسم برگزار شد که در انجا 51 کشور حضور داشتند و به مدت ده دقیقه فقط درباره اقدامات شهید سردار سلیمانی بحث می کردند آنهم در ونزوئلا و آمریکای لاتین که واقعا ستودنی است.

وی افزود:در آستانه چهل و یکمین بهار انقلاب اسلامی قرار داریم،همه ما باید مدیون امام(ره) و شهدای مان باشیم که هر چه داریم از شهداءداریم،انقلاب اسلامی که با هویت دینی شروع شد و گفتمان جهانی وحدت مستضعفین و مسلمین را ایجاد کرد و طبیعی است که در بی رحمانه ترین شکل هم توسط دشمنان مورد هجمه قرار گرفته است.

اجرای عملی بیانیه گام دوم انقلاب

مرادی تصریح کرد:باید در مقابل انقلاب اسلامی ادای دین کرد،انقلاب اسلامی قله مبارزه با مظاهر شیطانی است و امسال دهه فجر به نوعی اولین سال از اجرای عملی بیانیه گام دوم انقلاب است و گامی که متوجه نسل های جوان و آینده کشورمان است که باید به عنوان یک وظیفه با عمل تبیین کنیم.

وی افزود:برگزاری جشن های دهه فجر با رعایت اصول شرعی می تواند زمینه ساز افزایش مشارکت مردم در انتخابات مجلس 98 باشد، همه ما به عنوان دستگاه ، مسئول و نظام اداری باید از چارچوب اصول و آرمان های انقلاب فقط در دهه فجر حرف بزنیم و صیانت کنیم که هیچ حرکتی در این ایام مصادره برای افراد و گروه و جریانی نشود.

مرادی تصریح کرد:صاحبان انقلاب شهداء،ایثارگران و مردم هستند بدون صف بندی ها و خط کشی ها و دهه فجر امسال ویژگی خاص دارد ،فضای اداری و محیط شهرمان مزین به فضای انقلاب اسلامی شود و خدماتی که هم می خواهیم ارائه بدهیم با همین عنوان باشد.

برنامه چهلم شهادت سردار سلیمانی

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت:یکی دیگر از برنامه های مهم دهه فجر ،چهلمین روز شهادت سردار سلیمانی است که ان شاءالله برنامه ای باشکوه و بزرگ در این خصوص خواهیم هم داشت.

دهه فجر نباید جولانگاهی برای تبلیغات انتخاباتی شود

وی افزود:در مقام اداری خدمات اداری و دستگاه ها را نباید به نام هایی مصادره شود خدمات مربوط به جمهوری اسلامی و بیت المال است،هیچکس و هیچ جریانی نمی تواند منتی برمردم داشته باشد،همه ما باید مدیون و امانتدار مردم باشیم و باید توجه داشته باشیم که دهه فجر نباید جولانگاهی برای تبلیغات انتخاباتی شود.

در این نشست رئیس دادگستری گچساران گفت: برای ما مشارکت ، امنیت و صحت انتخابات مهم است،اگر انتخابات صحیح برگزار نشود دستگاه قضا باید بررسی کند و حساسیت هم در خصوص امنیت انتخابات نیز داشته باشد.

تبلیعات زودهنگام ممنوع

غریب پور گفت: فضای شهرستان خیلی فضای مناسبی نبود و قانون انتخابات نیز مشخص است و گفته است تبلیعات زودهنگام ممنوع است و تا قبل از اعلام رسمی انتخابات ممنوع است ، کارمندان هم قبل از اعلام رسمی ممنوعیت دارند که باید دقت کنیم و معتقدم که اجرای بد قانون حتی بهتر از عدم اجرای قانون است.

جلوگیری از سیاه نمایی در انتخابات

وی افزود:یقین دارم که درصد مشارکت استان ما در انتخابات بالا خواهد بود، در ایام انتخابات زیاد سیاه نمایی می شود که نباید خدای ناکرده خدمات به نحوی سیاه نمایی شود و باعث شود که خدمات نظام دیده نشود، افرادی هستند که کاندیدا هستند و دائما نکات منفی طرف مقابل را بیان می کنند در حالی که چنین مواردی به هیچ وجه صحیح نیست.

غریب پور گفت:طبق قانون تبلیغات زود هنگام انتخاباتی ممنوع است، وقتی فضا به سمت دو قطبی کاذب و منفی پیش برود بسیار خطرناک است و اگر فضا به سمت توهین و تهدید می رود نیز شایسته مردم و کاندیداها نیست ،هرچند تبلیغات طایفه گرایی و قوم گرایی نکات جالبی نیستند.

اصل بی طرفی در انتخابات

وی تصریح کرد:نسبت به دو موضوع حساسیت داریم؛ درانتخابات قدرت نمایی با سلاح را محکوم و به شدت برخورد می کنیم و ما بی طرفانه هرکجا ببینیم که کسانی بخواهند از طریق سلاح امنیت مردم را مشوش کنند بلافاصله برخورد خواهیم کرد، باید از این حرکات در سطح شهرستان نبینیم و نداشته باشیم و افرادی که طرفدار کاندیداها هستند از چنین برنامه ای دوری کنند و هیات های اجرایی نیز اصل بی طرفی را داشته باشند.

عدم مصادره خدمات نظام به نفع شخص

غریب پور ادامه داد: نه تنها در این شهرستان بلکه در سطح استان تبلیغات انتخاباتی زود هنگام نباید باشد و باید به قانون احترام گذاشت و مهم این است تبلیغات صورت نگیرد، اینکه کاندیداها همدیگر را با الفاظ ناشایست خطاب قرار دهند اصلا شایسته نیست،هرچند معتقدم که خدمات نظام نباید به اسم فرد و یا جریانی مصادره شود.

ضرورت رعایت مقررات

وی افزود:رئیس دادگستری هرجایی که دید که حقوق بیت المال در حال تضعیف است باید ورود کند و برخورد سخت انجام دهد؛در بحث موضوع پتروشیمی مهم نیست مدیرعامل چه کسی باشد بلکه برای ما این مساله مهم است کسی که مسئول می شود باید هم مقررات را رعایت کند.

20مورد پرونده مدیران

رئیس دادگستری گچساران گفت:کارمندان دولت نباید در انتخابات تبلیغاتی داشته باشند و برای برخی مدیران‌ پرونده تشکیل شده و بیش از ۲۰ مورد پرونده در دادگستری مربوط به کارمندان تشکیل شده است.

وی تصریح کرد:درمصوباتی که داشتیم تمام کاندیداها بلافاصله در خصوص برگزاری عدم تبلیغات زودهنگام انتخاباتی اعلام آمادگی کردند ،هرچند مشکلات ما حول و حوش طرفداران و لیدرهای کاندیداها ست.

خوانپایه،فرماندار گچساران در ادامه نیز گفت:حضور مسئولین و روسای ادارات در آیین ها و مراسمات انقلاب ضروری است و اما در بحث برگزاری باشکوه انتخابات توقع و انتظار هم این است که دستگاه های اجرایی نیز اهتمام تام در این خصوص داشته باشند.

وی افزود:مراسمات دهه فجر لازم است که باشکوه هرچه تمامتر برگزار و برنامه ها به شکل مطلوب باید برگزار شوند و این درحالی است که در دو حوزه تبیین گام دوم انقلاب و نیز تبیین اهداف انقلاب در این ایام گام برداشته شود.

 پروژه های اجرایی باید با جدیت دنبال شوند

خوانپایه تصریح‌کرد:در زمان انتخابات هستیم و وظیفه ذاتی ما هم بحث برگزاری انتخابات است اما بقیه دستگاه های اجرایی شهرستان نباید بحث خدمات رسانی به مردم را فراموش کنند و پروژه های اجرایی باید با جدیت دنبال شوند و تحت تاثیر هیجانات و التهابات انتخابات قرار نگیرند.

شاه بیت اصلی فرماندار؟

وی افزود:شاه بیت اصلی کار ما همان بحث انتخابات است و طبق برنامه زمان بندی کارها به پیش خواهد رفت ،همواره در جلسات مختلف موضوعاتی همچون حق الناس بودن رای مردم ‌را مطرح کرده ام و در زمینه صیانت از آرای مردم بایستی همه ما تلاش کنیم.

وی افزود:همه ما مجریان و نظارت کنندگان ملزم به رعایت قوانین و مقررات و صحت انتخابات هستیم،هرچه از خروجی صندوق های رای بیرون بیاید باید همه محترم بشماریم و به قانون احترام بگذاریم.

احترام به قانون

خوانپایه اظهار کرد:باید قانون را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم و عمل به قانون باید شاخص اصلی در تمامی مراحل انتخابات باشد و همینجا دعوت می کنیم از مردم‌ جهت مشارت حداکثری در انتخابات که مشت محکمی بر دهان دشمنان و  یاوه گویان خواهد بود.

وی افزود:با عزیزان کاندیداها صحبت شده که همه کاندیداها ملزم به رعایت قوانین انتخابات باشند ،هرچند همه کاندیداها به این امور واقف هستند و امنیت و سلامت انتخابات برای ما بسیار حائز اهمیت است و تمام تلاشمان نیز در این راستا خواهد بود.

خوانپایه تصریح کرد:امیدواریم که بحث رعایت قانون در تبلیغات انتخاباتی در حوزه انتخابیه گچساران و باشت رعایت شود ،هرچند که همینطور است و امیدوارم فضا به سمتی نرود که نگرانی هایی در این زمینه بوجود بیاید.

انتخابات مربوط به فرماندار است؟

وی تصریح کرد:نباید تصور شود که انتخابات مربوط به فرماندار است بلکه همه موظف هستیم که تابع قانون باشیم هرچند همه امکانات مربوط به نظام است و همه دستگاه ها،نهادهاو...باید برای اجرای هرچه باشکوه تر انتخابات همت کنند.

تصاویر این نشست را مشاهده کنید.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها