کدخبر: ۷۶۵۰۲
۲۴ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۳
چاپ

مسئولین نفت پاسخ دهند؛

ماجرای اخراج مربیان امور ورزش در شرکت نفت گچساران/ چرا پیمان کارگران و مربیان ادغام شد؟

ما مربیان ورزشی عمرمان را در صنعت نفت گذراندیم،البته هرچند صدها نفر در همین سالها به طروق مختلف و از راه رابطه ، سیاسی بازی ،انتخابات ، پارتی بازی و ...وارد شرکت نفت شدند اما مشکل ما مربیان همچنان به قوت خودش باقی است و کسی هم به دادمان نمی رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،این سال ها بارها در خصوص وضعیت اخراج برخی از نیروهای شرکت و نفت و گاز گچساران مطالب مختلفی در رسانه ها منتشر شد،اما هر بار دریغ از توجه متولیان امر و باز هم انتظار چند ساله کارگران اخراجی که دستی از غيب برون آید و مرهمی بردردهایشان باشد.

مهر اخراج برپیشانی مربیان نفت

در این روزها هم جمعی از مربیان امور ورزش نفت و گاز گچساران که تنها منبع درآمدشان همین راه مربیگری در ورزش شرکت نفت این شهرستان بود،و تنها از مزایای ارکان ثالث بودن در نفت فقط نامش را یدک می کشیدند چند هفته ای است که مهر اخراج از شغل هم برپیشانی شان حک شده است.

قربانیان سیاست بازی

همان مربیانی که مدعی هستند که بالای 10سال هم سابقه کار دارند و در این سالها بارهای بار هم قربانی سیاسی بازی،ناملایمات و بی تدبیرهای برخی مسئولین امر شده بودند اما بازهم تمام هم و غم شان را در تربیت جسمی و روحی ورزشکاران و کارکنان خدوم صنعت نفت به کار گرفتند و اجحاف ها را تحمل و با دریافت حداقل حقوق با جدیت به کارشان ادامه می دادند.

قانون نفت؟

با این تفاسیر یکی از این مربیان اخراجی در گفتگو با این پایگاه خبری در این خصوص گفت:ما حدود 38مربی ثابت در شرکت نفت هستیم که این مدت اخراج شده ایم ،به هرحال فروردین و اردیبهشت ماه امسال اطلاع دادند که مربیان اخراج هستند؛ اگرچه مربیان به عنوان نیروهای ارکان ثالث به شمار می روند و در قانون نفت هم چنین تعریفی برای اخراج اینگونه نیروهای ارکان ثالث بیان نشده است.

وی افزود:حقیقتا در مجموعه ما مربیان امور ورزش شرکت نفت و گاز گچساران،مربیانی با سابقه کار 17سال هم وجود دارند به طوری که ما مربیان تمام هفته به استثنای روزجمعه بر سر کار حضور موثر و فعالی داشتیم.

جذب 300نفر؟

این مربی ورزش نفت درادامه گفت:هرچند فلان مسئول نفت در جواب هم مدعی شده بود که بیش از 300نیرو مربوط به سال های گذشته داریم که مدت کوتاهی بیمه دارند و به دنبال این هستیم که جذب شوند؟!،اگرچه بیان کردیم که ما مربیان هم چندین سال سابقه کار و بیمه داریم که متاسفانه حقوق این افراد هنوز هم ساعتی پرداخت می شد!!!.

وی تصریح کرد:از مناطق نفتخیز جنوب و شهرستان های دیگر هم پیگیر چنین موضوعی می شدیم درحالی که مدعی بودند در قرارداد ارکان ثالث، قانونی که حقوق نیروها ساعتی تعیین شود به هیچ وجه وجود ندارد هرچند به ما مربیان هم مثل سایر نیروهای شرکت نفت گچساران هم پاداش کاری تعلق می گرفت.

این مربی ورزش نفت درادامه اظهارکرد:جدای از این موارد وقتی به تخصیص نیرو هم مراجعه می کنیم اظهار می کنندکه مشخصات ما مربیان در سیستم شرکت نفت وجود دارد و اینجوری نیست که بخواهید مجدد جذب شوید؟!!.

ابهام در قرارداد مربیان نفت

وی افزود:بنابراین این ابهام برای همه مربیان وجود دارد که ما مربیان متاسفانه به برخی از قوانین شغلی هم دسترسی نداریم که از حق و مطالبه خود به درستی دفاع کنیم، تنها مسئله ای که اطلاع داریم به نوعی همین قرارداد ارکان ثالث بودن ما مربیان است و در قرارداد نیروهای ارکان ثالث شرکت نفت هم موضوعی به عنوان نیروهای کار ساعتی تعریف نشده است.

این مربی ورزش نفت گفت:بارها مراجعه کردیم و حتی دفتر مدیرعامل هم پیگیر مشکلات مان شدیم،هرچند معتقدیم که اولویت صنعت نفت این است که حداقل نیروهای سیستم خودش را حفظ کند وگرنه خیلی از افرادی که مشکلاتی همچون ما داشتند از طریق قانونی پیگیر مطالبات شدند که بعضلا هم مرتفع شد.

فریاد رسی نداریم

وی افزود:متاسفانه ما مربیان اخراجی از شرکت نفت وگاز گچساران هیچ فریاد رسی نداریم ،اما امروز مسئولان نفت شهرستان به ما مربیان با وجود 17سال سابقه کار و موی سپید کرده در امور ورزش شرکت نفت، اینگونه پاسخ می دهند که به فکر شغل دیگری باشید اینکه کار نمی شود برای شما؟!.

این مربی اخراجی از نفت در ادامه بیان کرد:ما مربیان ورزشی عمرمان را در صنعت نفت گذراندیم،البته هرچند صدها نفر در همین سالها به طروق مختلف و از راه رابطه ، سیاسی بازی ،انتخابات ، پارتی بازی و ...وارد شرکت نفت شدند اما مشکل ما مربیان همچنان به قوت خودش باقی است و کسی هم به دادمان نمی رسد.

حقوق ساعتی!

وی تصریح کرد:ابتدای امسال بود که اعلام کردند که در محل کارتان حاضر نشوید،بعد از مدتی مجدد به کار بازگشتیم و امروز هم چند هفته ای می شود که اخراج شده ایم حال سوال اینجاست که  چرا با توجه به ارکان ثالث بودن مربیان در تمام این سال ها حقوق، بیمه و مزایا به صورت ساعتی و ناقص پرداخت می شده است؟؟!.

مشکلات معیشتی مربیان

 این مربی ورزشی ادامه داد:چرا بین نیروها و اداره مربوطه هیچ گونه قراردادی به امضا نرسیده؟ چرا ناظر پیمان یا امور مالی نظارتی بر پیمان نداشته و کوتاهی شده؟ آیا این همان عدالت است؟ به هرحال تکلیف ما مربیان چیست؟ درحالی که تمام مربیان متاهل هستند و مشکلات اقتصادی و معیشتی خودشان را دارند.

مطالبه جدی

وی افزود:بنابراین تقاضامندیم که مسئولین هم به مشکلات و مطالبات ما مربیان امور ورزش شرکت نفت و گاز گچساران هم توجه کنند،مربیان نه قصد ایجاد تشنج و نه قصد برهم زدن نظم شرکت نفت را دارند،اما براین باورند که حق شان تضییع شده است و تنها مطالبه جدی آنها توجه مسئولین و رفع مشکل شان است.

ماجرای 15نفرخاص؟

هرچند موضوع مهمی که باید مسئولین شرکت نفت وگاز گچساران در این خصوص شفاف پاسخ دهند این است که چرا و با چه هدفی پیمان های کارگری و مربیان ادغام شده است؟و ازآن مهمتر چرا ۱۵ نفری که در قالب پیمان مربیان از وابستگان برخی مسئولین و خود امور ورزش جذب شده بودند درحال حاضر مشغول به کارند و سایرین با سابقه چند برابر آنها نیز اخراج شده اند؟!!.

 و این سوال همچنان باقی است که آیا ماجرای اخراج ۲۵ نفر از نیروهای حراست شرکت نفت در سال های گذشته،و ظلمی که در حق آنها نیز روا شد و با حذف این نیروها فرزندان مسئولین نزدیک به نماینده سابق گچساران جایگزین شدند!!!، باز هم در امور ورزش تکرارخواهد شد؟!!.

بنابراین حق پاسخگویی برای مدیریت شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در جهت تنویر افکار عمومی محفوظ است و این پایگاه خبری تحلیلی آماده پاسخگویی این عزیزان در خصوص مطالبه این نیروهای اخراجی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها