کدخبر: ۷۶۸۵۹
۰۸ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۱۵
چاپ

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت:

غربالگری بیش از 55هزار خانوار گچساران در طرح شهید سلیمانی

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت:از آغاز طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی در گچساران تاکنون 164 هزار و 24 نفر در قالب 55 هزار و 481 خانوار در مناطق مختلف این شهرستان در 2 مرحله غربالگری کرونا شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سید علی اصغر نورایی نسب ،فرمانده سپاه ناحیه گچساران در نشست ستاد کرونا این شهرستان  گفت:از آغاز طرح محله محور شهید قاسم سلیمانی در گچساران تاکنون 164 هزار و 24 نفر در قالب 55 هزار و 481 خانوار در مناطق مختلف این شهرستان در 2 مرحله غربالگری کرونا شدند و هم اکنون تیم رصد با 2عضو در قالب ۴۰خانوار تشکیل شده که وضعیت خانواده ها را بررسی و مورد ارزیابی قرار می‌دهند و به صورت شبانه روز خانوارها را رصد می‌کنند.

وی افزود:تاکنون 95هزار و 227 نفر نسب به آنها رصد اولیه صورت گرفته است که472 تیم ۲ نفره در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور در این شهرستان کار مراقبت و رصد اولیه را انجام می دهند.

 نورایی نسب تصریح کرد: در زمینه رصد اولیه و پایش خانواده ها در محلات تعداد 589 نفر مشکوک به کرونا بوده که به مراکز سلامت معرفی شدند و از مجموع این تعداد نفرات 301 نفر تست کرونا انجام شد که 65 نفر مثبت بوده است.

 وی از تشکیل 61 تیم نظارتی از نیروهای بسیجی در طرح محله محور که بر پروتکل های بهداشتی دربازار و ادارات نظارت دارند، خبر داد و گفت: در طرح محله محور61 تیم حمایتی تشکیل شده که این تیم از افراد آسیب پذیر از نظر اقتصادی، بیماری های خاص و غیرواگیر را شناسایی و بین این افراد بسته های معیشتی و بهداشتی توزیع می‌شود.

 نورایی نسب بیان کرد: تاکنون در این طرح 217 نفر شناسایی و به آنها بسته معیشتی پرداخت شد، قبل از اجرای طرح محله محور و شناسایی افراد پنج کمیته عملیاتی، حمایت، رهگیری و مراقبت، آموزش همگانی، پایش و نظارت در راستای عملیات غربالگری برای مدیریت و کنترل همه‌گیری بیماری کروناتشکیل شده است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد: جذب کمک‌های مردمی، نهادها و سازمانهای مردم نهاد، شناسایی افراد مشکوک به ویروس کرونا از طریق سامانه پرونده الکترونیک، رابطین سلامت، ضدعفونی منازل، اعزام تیم مراقبت در منزل، آموزش خانواده‌ها در زمینه ویروس کرونا، آموزش همگانی در زمینه ارتقا دانش و مهارت مردم برای مقابله با بیماری کرونا از مهمترین وظایف این کمیته هاست.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح اقدامات گسترده‌ای در خصوص آموزش همگانی مردم در راستای پیشگیری از ابتلاء به کرونا به ویژه در مناطق کم برخوردار، همچنین بیماریابی سریع با انجام تست‌های بیشتر و نظارت بیشتر بر اجرای پروتکل‌ها و قرنطینه کردن افراد بیمار و مشکوک در شهرستان انجام می‌شود.

 

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها