کدخبر: ۷۶۸۷۵
۱۲ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۱۱
چاپ

داور بین المللی بوکس کشور:

شهادت "حاج قاسم" باعث تقویت جبهه مقاومت شد

داور بین المللی بوکس کشور گفت:شهادت حاج قاسم در تقویت جبهه مقاومت چه در منطقه و چه در خارج از منطقه بسیار موثر بود که باعث انزجار و تنفر بیشترجبهه مقاومت از استکبار جهانی و نظام سلطه شد و از این رو دشمن به اهداف خود نرسید و بازهم ناکام ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،امین گنجون، داور بین المللی بوکس کشور در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص تبیین ابعاد تاثیر شهادت حاج قاسم در منطقه گفت:انسان های خوب نه خاطره اند و نه تاریخ بلکه حقیقت روزگار خویشند تولدشان صمیمت بارانی است که دانه را به ضیافت رویش می برد و مرگشان شکست آینه تمام قدی است که آفتاب را به هزاران زبان معنا می کند.

وی افزود:بنابراین تشییع تاریخی و ماندگار سردار شهیدحاج قاسم سلیمانی را باید در دو بعد ملی و بین المللی بررسی و نتیجه گیری کرد که البته قبل از آن این تاثیرگذاری را باید در شخصیت ایشان جستجو کرد همانطور که همه می دانیم ایشان دارای شخصیتی با نفوذ ،معنوی و کاریزماتیک بودند و به لطف پروردگار بر همین اساس بردلها نفوذ کردند و از او یک چهره خاص و انتخاب شده ساخت.

گنجون در ادامه تصریح کرد:حاج قاسم به همین دلیل سردار دلها نام گرفت ، فرمانده ای با ذکاوت و با درایت که از ایشان به جای یک فرمانده جنگ سالار، یک فرمانده استراتژیست ساخت و در میادین جنگ و با نیروهای تحت امرشان معادلات نظامی و راهبردی دشمن را مدیریت می کردند.

داور بین المللی بوکس کشور گفت:اما درخصوص تشییع تاریخی سردار سلیمانی که آنهم ریشه در شخصیت معنوی ،نافذ و رها شده ایشان دارد در حالی که  تشییع باشکوه حاج قاسم در بُعد ملی نقشی وحدت آفرین و منسجم کننده نیز ترسیم کرد، گرچه شهادت ایشان ایران را در حزن و اندوه بزرگی فرو برود ولی تشییع پیکر مطهر آن شهید والا مقام درس و بُعد دیگری از شخصیت ایشان را به نمایش گذاشت.

وی در ادامه اظهارکرد:بنابراین تمام اقشار ملت ایران با هر گونه سلیقه فکری، سیاسی، فرهنگی و هنری در این تشییع به صورت خودجوش حضور یافتند و آن حماسه را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که مردم ایران با هر سلیقه فکری در شرایط خاص ید واحدی هستند و اتحاد و انسجام خود را در دفاع از کشورشان حفظ می کند و از این رو دشمن به هدف خود که همانا ناامید کردن مردم و ایجاد تنش و تفرقه بود ،دست نیافت.

گنجون افزود:اما در بعد بین المللی، شهادت حاج قاسم در تقویت جبهه مقاومت چه در منطقه و چه در خارج از منطقه بسیار موثر بود که باعث انزجار و تنفر بیشترجبهه مقاومت از استکبار جهانی و نظام سلطه شد و از این رو دشمن به اهداف خود نرسید و بازهم ناکام ماند.

داور بین المللی بوکس کشور گفت:بنابراین همانگونه که سردار دلها در میادین جنگ تعیین کننده و نقش آفرین بودند بنابراین شهادت ایشان نیز معادلات دشمن را برهم زد و باز هم تعیین کننده میادین جنگ سردار شهیدمان بود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع انتقام سخت گفت:در خصوص انتقام معتقدم که انتقام نباید از روی هیجان و احساس باشد و باید با درایت و در خور باشد، چرا که حاج قاسم تنها یک فرمانده و شخصیت معنوی نبودند بلکه حاج قاسم سلیمانی یک مکتب،تفکر و استراتژی است که با شهادت ایشان این تفکر و استراتژی و راهبرد هم ماندنی خواهند بود  چرا که  رهروانی دارد که پایانی در آن نیست.

گنجون ادامه داد: درباره انتقام هرکسی هم نظر خودش را دارد و آنچه که مهم است تصمیم گیران و متخصصان این امر هستند، به عنوان یک فرد از این جامعه معتقدم که پیشرفت منطقی و با درایت در تمامی ابعاد اقتصادی ،نظامی، صنعتی، فرهنگی و اجتماعی می تواند ایران را سربلندتر از همیشه کند و همانی شود که سردار دلها می خواست.

داور بین المللی بوکس کشور گفت:حاج قاسم  اسلام را برای ایران و ایران را برای اسلام و هر دو را برای انسانیت و سرافرازی می خواستند و آنهایی که در بحث انتقام موضع گیری می کنند به نظرم باید اول مقوله انتقام و ابعاد آن برایشان تعریف و تبیین شود چرا انتقام فقط برخورد نظامی نیست و راهکاری های دیگری هم می توان برای انتقام هم مطرح کرد.

انتهای پیام/

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها