کدخبر: ۷۷۳۴۶
۲۵ تیر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۵
چاپ

امام جمعه موقت گچساران گفت:

ضرورت تجهیزات به روز برای مقابله با آتش سوزی جنگل های گچساران/ مسئولین به فکر بیفتند و راه و چاره ای تدبیر کنند

امام جمعه موقت گچساران گفت: آتش سوزی های جنگل های گچساران خسارت های زیادی به بار آورد،باید چاره ای اندیشه شود تجهیزات و امکاناتی لازم است نه اینکه جنگل چند روزی بسوزد بعد درخواست بشود که مثلا بالگرد از تهران بیاید یا هم نیاید!.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام علیرضا صفایی، امام جمعه موقت گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به مناسبت های این هفته گفت: 26تیروماه سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان در سال59 است، واقعا جای تقدیر و تشکردارد از شورای نگهبان، برای این دوره حساسی که پشت سر گذاشتیم چرا که انقلابی عمل کرد.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:درباره نهاد شورای نگهبان مطالب ارزشمندی از حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری بیان شده است،حضرت امام راحل فرمودند که نهاد شورای نگهبان مورد تایید اینجانب است و به هیچ وجه تضعیف نشده و نخواهد شد و این نهاد همیشه باید با هوشیاری و بیداری در خدمت به اسلام ومسلمین کوشا باشد.

حجت الاسلام صفایی گفت:رهبری هم فرمودند که شورای نگهبان نماد ملت ، دین ، مایه اطمینان و آرامش قلب مومنین است ، مومنین برای انقلاب بسیار زحمت ها کشیدند و برای این نظام اسلامی جانفشانی ها شد و دل مومنین هم به این انقلاب اسلامی وابسته است.

وی افزود:پس اگر شورای محترم نگهبان درست عمل کند قلوب مومنین محکم خواهد بود و اگر درست عمل نکند مومنین نگران و متزلزل خواهند شد،اینکه نکند انسانی ناشایستی در مسئولیتی قرار بگیرید که مورد تایید شورای نگهبان است چراکه انتخابات ریاست جمهوری، انتخابات خبرگان رهبری و مجلس برعهده شورای نگهبان است.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:صلاحیت نامزدهای انتخاباتی با شورای نگهبان است و اگر انسان هایی که صلاحیت ندارند وارد عرصه شوند کارهای خطرناکی ممکن است صورت بگیرد،شورای نگهبان باید دقیق و قاطعانه عمل کند و رهبری بازهم فرمودند در حقیقت نبض نظام اسلامی شورای نگهبان است.

حجت الاسلام صفایی گفت:رهبری فرمودند اگر روزی شورای نگهبان تضعیف شود،چه تضعیف حیثیتی و چه هویتی، مطمئنا ضربه جبران ناپذیری به انقلاب وارد خواهد شد بنابراین کار شورای نگهبان بسیار دقیق و حساس خواهد بود.

وی افزود:یکشنبه هفتم ماه ذی الحجه سالروز شهادت امام باقر علیه السلام در سال 114قمری است،که این روز را به همه مومنین و مومنات تسلیت عرض می کنم، قبر غریب آن امام همام در بقیع قرار دارد و ان شالله روزی فرا رسد که شیعیان بتوانند حرم و بارگاه این ائمه مدفون در بقیع را مثل کربلا ،سامرا و کاظمین آباد کنند.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:نهم ماه ذی الحجه روز عرفه و روز نیایش است و حجاج الان باید در کنار خانه خداوند باشند و کم کم برای رفتن به عرفات و منی باشند و قربانی دهند، اما چند سالی است که حجاج همه کشورها بخاطر بیماری کرونا از انجام مناسک حج محرومند،بلایی که کل عالم را مبتلا کرده است.

حجت الاسلام صفایی گفت: از روز عرفه و دعای پرفیض عرفه غافل نشویم و از این روز ارزشمند نیز باید بهرمند شویم، روز عرفه همان روز راز دل به خدا گفتن است، روز عرفه سخن از حسین علیه السام و یاران حسین است ، روز شهادت مسلم بن عقیل سفیر با اخلاص امام حسین(ع) است.

وی افزود:چهارشنبه دهم ماه ذی الحجه روز عید قربان است که این روز بزرگ را به همه نمازگزاران تبریک و تحنیت عرض می کنم،حاجیان که در منی هستند قربانی می کنند و سعی کنید این سنت قربانی را در منطقه و دیار خودمان انجام دهیم و برای خداوند قربانی کنیم.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:برخی از خانواده هایی هستند که در این شرایط کرونایی نیازمند هستند که باید در کنار هم و دست در دست هم قربانی کنیم و تقدیم فقرا کنیم که اگر برای خدا باشد ارزشمند است.

حجت الاسلام صفایی در ادامه رباره آتش سوزی های اخیر جنگل ها و مراتع این شهرستان هم گفت: روزهایی که گذشت روزهای سختی برای این طبیعت و درختان بود و متاسفانه آتش سوزی خیلی از طبیعت و موجودات را به کام مرگ کشانید، چند سال است شاهد آتش سوزی ها هستم و هر سالی بخشی از طبیعت منطقه هم از بین می رود.

وی افزود:اگر بنا باشد هر سالی بخشی از عرصه های منابع طبیعی ، جانوران و پرندگان بسوزند در آینده شاهد بیابان برهوتی در این منطقه خواهد بود، مسئولین به فکر بیافتند و راه و چاره ای بیاندیشندو تدبیری کنند، هرچند از عزیزانی که محبت کردند که در این آتش سوزی ها پای کار بودند به نوبه خود نیز تشکر داریم.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد: بنابراین خسارت های زیادی صورت گرفت،باید چاره ای اندیشه شود تجهیزات و امکاناتی لازم است نه اینکه جنگل چند روزی بسوزد بعد درخواست بشود که مثلا بالگرد از تهران بیاید یا هم نیاید!.

حجت الاسلام صفایی در ادامه با اشاره به وضعیت این روزهای کشور افغانستان گفت: آمریکای جهانخوار نیروهایش را بعد از 20سال اشغالگری از افغانستان بیرون برد و مردم مظلوم افغانستان این غاصبان را تحمل کردند، اما امروز چه پشت این برنامه ها وجود دارد خدا می داند درحالی که طالبان به جان مردم افتاده اند.

وی افزود:طالبانی که ساخته خود آمریکاست، طالبان هم اسلام را بدنام کرده و هم بلای جان مردم افغانستان شده است ،چرا آمریکایی ها نیروهایشان را از افغانستان بیرون بردند در حالی که طالبان بسیاری از شهرهای افغانستان را به تصرف درآورده اند؟.

امام جمعه موقت گچساران تصریح کرد:همانگونه که بنیانگذار انقلاب و  مقام معظم رهبری فرمودند آمریکایی هرکجا که پا گذاشتند جز فساد و فتنه چیزی دیگری به ارمغان نیاوردند و آمریکا دشمن بشیریت و اسلام است.

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها