کدخبر: ۷۷۵۴۳
۱۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۰۹
چاپ

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران خبرداد؛

عبور گچساران از پیک پنجم کرونا/واکسیناسیون معلولان در منزل انجام می شود

رضایی گفت: بهترین زمان انجام واکسیناسیون در شهرستان گچساران را داریم چرا که در شرایط ثابتی قرار داریم و این روزها هم آمار مبتلایان و بستری های کرونایی به شدت کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، سید امین رضایی،معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی، در خصوص آخرین وضعیت کرونا در این شهرستان گفت:کادر بهداشت و درمان همچون گذشته در جبهه آموزش ، بهداشت و درمان همچنان مشغول به فعالیت هستند .

 

وی افزود: از ابتدای کرونا تا این لحظه 45هزار و 302تست اخذ که 16هزار و 533 نفر مبتلا نیز شناسایی شده اند؛ از این تعداد افراد مبتلا نیز بیش از 16 هزار و 66 نفر بهبود یافته اند ،250نفر در قرنطینه هستند و آمار بستری امروز در مراکز درمانی این شهرستان نیز 24نفر بوده است ،بنابراین با یک روند نزولی روبرو هستیم که نشان می دهد به صورت کامل پیک پنجم را پشت سر گذاشته ایم و در یک شرایط ثابت قرار داریم هرچند تاکنون نیز 217نفر از همشهریان بر اثر کرونا جان باخته اند.

 

رضایی تصریح کرد: با توجه به چنین شرایطی هم بهترین زمان را برای انجام واکسیناسیون داریم چرا که در شرایط ثابتی قرار داریم و این روزها هم آمار مبتلایان و بستری های کرونایی به شدت کاهش یافته است بنابراین تمرکز کادر بهداشت و درمان ما نیز بهتر شده و با آرامش بیشتری به مقابله با کرونا می پردازند.

 

معاون شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: تا این لحظه  67هزار و 843 دوز واکسن در نوبت اول تزریق شده و در نوبت دوم نیز 34هزارو 810دوز انجام گرفته که مجموعا 102هزارو 653دوز واکسن در این شهرستان به جامعه هدف نیز تزریق شده است که 70درصد جامعه هدف را شامل می شود.

 

وی افزود:در حال حاضر نیز واکسیناسیون سنین بالای 12 سال(دانش آموزان ) را در شهرستان آغاز کرده ایم که تاکنون 4هزارو 190دوز واکسن به دانش آموزان نیز تزریق شده است،اگرچه تمامی پایگاه های بهداشت، مراکز شهری و روستایی برای انجام واکسیناسیون دانش آموزان شهرستان نیز فعال هستند که در سالن کانوان جوانان بسیج نیز دو بخش ویژه برای این کار در نظر گرفته ایم .

 

رضایی تصریح کرد:به طور روزانه در صبح و بعد از ظهر چه روز تعطیل و چه غیر تعطیل این مراکز پذیرای دانش آموزان برای تزریق واکسن هستند و در تلاش هستیم که جامعه هدف نیز طبق برنامه واکسینه شود،در حال حاضر نیز سرعت واکسیناسیون در گچساران مطلوب است و روزانه به طور میانگین دو هزار دز واکسن هم تزریق می شود.

 

وی افزود: همچنان تیم های سیار واکسیناسیون در حال فعالیت هستند که بعد از واکسیناسیون کمپ های اعتیاد و مراکز وابسته به بهزیستی شهرستان ،بحث واکسیناسیون بازارو اصناف را در نقاط محتلف شهر در برنامه دارد بنابراین  افرای که معلول هستند و به هردلیلی امکان مراجعه به مراکز واکسیناسیون شهرستان را ندارند در منزل این افراد نیز کار واکسیناسیون انجام می شود.

 

انتهای پیام/

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها