کدخبر: ۷۷۸۲۶
۱۶ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۹
چاپ

بسیج تداوم نهضت خدمت‌رسانی و محرومیت‌زدایی /افتتاح آزمایشگاه فوق تخصصی درمانگاه "شهدای بسیج "در گچساران +تصاویر

آزمایشگاه فوق تخصصی "پاتوبیولوژی "مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران با هزینه بالغ بر 40 میلیارد ریال با حضور جمعی از مسئولین به بهره برداری رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، حضرت امام خمینی(ره) در پنجم آذرماه ۵۸ فرمان تاریخی تشکیل بسیج را صادر کردند و شهریور سال ۵۹ با هجوم و تجاوز ارتش بعث عراق به ایران با سازماندهی نیروهای مردمی درقالب اعزام بسیجیان به جبهه‌های جنگ، نقش این نهاد مردمی روز به روز قوت گرفت و بسیاری از بسیجیان دلاور در عملیات‌هایی مختلف حضور یافتند.

امروز بسیج به عنوان بازوی پرتوان ملت، حضوری کارآمد و تاثیرگذار در عرصه‌ها و صحنه‌های مورد نیاز با محوریت سازندگی، محرومیت زدایی و یاری رسانی به مردم در بحران‌ها و حوادث طبیعی  و مقابله با بیماری کرونا را داشته است که به همین منظور بسیج ، یادآور تشکیل مردمی‌ترین نهاد ارزشمند در نظام اسلامی است که با افکار و اندیشه‌های والای معمار کبیر انقلاب اسلامی شکل گرفت و با گذشت چهار دهه همچنان خدمت می کند.

بسیج در عرصه های مختلف امنیتی، سیاسی،اجتماعی،فرهنگی، رفاهی، اقتصادی، سازندگی، امدادی و بهداشتی منشا خیر و برکت بوده است و تازمانی که تفکر بسیجی در کشور حاکم است هراسی نیست چون بسیجیان در مکتب امام حسین علیه السلام و شهیدحاج قاسم  سلیمانی تربیت یافته اند.

بسیج خادم مردم است و مفتخر است که می‌تواند گامی کوچک در رفع محرومیت‌ها و مشکلات مردم بردارد، در هر عرصه و موقعیتی که ورود پیدا کند، خدمات مطلوب ارائه داده و رضایت عمومی را ایجاد می‌کند؛بسیج مجاهدان و ایثارگرانی را در خود پرورش داده که امروز در جهان اسلام از مظلومین و ارزش‌های اسلامی حمایت و پشتیبانی می‌کنند.

با این تفاسیر نیز، مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران در مهرماه سال 99 با زیر بنای یکهزارو 200 متر مربع در زمینی به مساحت 3هزار مترمربع ( بلوار گلستان نبش گلستان ۴) به بهره برداری رسید که این مرکز دارای بخش های عمومی ، تخصصی ، دندانپزشکی، آزمایشگاه ، تزریقات ، فیزیوتراپی، خدمات پرستاری و داروخانه است که از لحاظ تجهیزات و فضای بسیار خوب و مناسب و در خور شان مردم ساخته شده و در حال ارائه خدمات در بخش های فعال است.

این درحالی است که صبح امروز نیز در اقدامی شایسته با حضور فرمانده سپاه ناحیه گچساران آزمایشگاه فوق تخصصی پاتوبیولوژی با بروزترین تجهیزات آزمایشگاهی در جهت ارتقای سلامت ،در محل مرکز درمانی شهدای بسیج نیز افتتاح و به بهره برداری رسید.

هرچند آزمایشگاه فوق تخصصی مرکز درمانی شهدای بسیج با هزینه بالغ بر 40 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است،که این آزمایشگاه علاوه بر آزمایش‌های مربوط به بیماری کرونا برای تشخیص بیماری‌های ویروسی، میکروبی و آزمایشات غربالگری، بیوشیمی،خون شناسی،سلولزی و... نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پاسخ دهی زود و سریع، شناسایی بیماران و شروع اقدامات درمانی مناسب و به موقع از مهمترین مزایای راه اندازی این آزمایشگاه در مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران خواهد بود،که این آزمایشگاه روزانه ظرفیت بیش از 700 آزمایش را دارد.

این درحالی است که جهت کمک به توسعه زیر ساخت های بهداشت و درمان در سطح کهگیلویه و بویراحمد به خصوص در مناطق کم برخوردار وحاشیه نشین شهر که دسترسی مردم به خدمات بهداشتی درمانی دشوار تر است، موسسه تامین درمان بسیجیان اقدام به تهیه زمین با همکاری سازمان ها و ساخت مراکز درمالی کرده است که در شهرستان بویراحمد مرکز درمانی با زیر بنای یکهزار و 200 متر مربع در بخش های عمومی و تخصصی دندانپزشکی ، فیزیوتراپی و آزمایشگاه ، رادیولوژی و سونوگرافی، داروخانه و خدمات پرستاری ساخته و در حال خدمت رسانی است.

گفتنی است صبح امروز آزمایشگاه "پاتوبیولوژی" مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران با حضور سرهنگ پسنده،فرمانده سپاه ناحیه گچساران و حجت الاسلام موسوی، نماینده ولی فقیه در سپاه ناحیه شهرستان افتتاح شد.

ساعت کار مرکز درمانی شهدای بسیج گچساران از ساعت 7 صبح الی 22 شب و متخصصین قلب، زنان و زایمان، داخلی، مغز و اعصاب، اطفال و خدمات دندانپزشکی و بیمه های نیروی های مسلح، تامین اجتماعی و... طرف قرارداد با این درمانگاه هستند.

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها