کدخبر: ۷۸۷۲۰
۱۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹
چاپ

حجت الاسلام رسایی:

لازمه استمرار فرهنگ غدیر تبعیت از ولایت فقیه است

مدیر مسئول هفته نامه 9دی گفت:استمرار حرکت غدیر نیز تبعیت از مقام معظم رهبری و جانشین امام زمان(عج) است.پس اگر بخواهیم غدیر را خوب پاس بداریم باید در دوران غیبت حواس ها جمع باشد و راه را گم نکنیم .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام حمید رسایی، سیاستمدار و مدیرمسئول هفته‌نامه 9دی در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص جایگاه غدیر غم در جامعه اسلامی گفت: باید توجه کرد که مهم‌ترین عید مسلمان‌ها و نه‌فقط شیعیان، عید غدیر است به این دلیل که پروردگار عالم در سوره مائده تأکید می‌کنند که در این روز دین شمارا کامل کردم و در حقیقت روز اکمال دین است.

وی افزود: بنابراین به اصل واقعه غدیر تأکید بسیار زیادی شده است که این واقعه سینه‌به‌سینه برای انسان‌ها نقل شود . مرحوم علامه امینی مجموع روایاتی که از اهل سنت بوده را در کتابی به نام الغدیر گردآوری کرده که یکی از وقایع حتمی دنیای اسلامی است درحالی‌که انکارش هم ممکن نیست و منابع متواتری آن را نقل کرده‌اند.

وی افزود: نبی مکرم اسلام (ص) بر اساس امری که از طرف پروردگار بوده وظیفه داشتند که موضوعی را به مردم ابلاغ کند و واقعه غدیر در سه روز اتفاق افتاد تا همه مردم بیایند و جمع شوند، اگرچه حدیث مشهور ثقلین در همین واقعه غدیر روایت‌شده چراکه اهل‌بیت علیهم‌السلام همراه با قرآن و جداناشدنی هستند.

مدیرمسئول هفته‌نامه 9دی ادامه داد: باید توجه کرد که اسلام با موضوع غدیر خم اتمام نعمت شد و محبت اهل‌بیت علیهم‌السلام از اموری است که بسیار به آن تأکید شده است؛ اما سؤال اینجاست که چرا موضوع امامت اکمال دین است؟ چرا موضوع ولایت اتمام نعمت است و چرا دین اسلامی می‌تواند دین جهانی باشد؟

حجت‌الاسلام رسایی در ادامه اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) وقتی ادعای نبوت کردند، فرمودند که هرکسی داخل در دین اسلام شود به مقصد می‌رسد؛ اما اینکه پیامبر (ص) سکوت کنند و تکلیف دین اسلام را بعد از خودشان مشخص نکند که این نظر اهل سنت است لذا این اقدام از سوی پیامبر اکرم (ص)غیرممکن است.

وی ادامه داد: بنابراین نظر شیعیان این است که پیامبر (ص) نه‌تنها در غدیر خم بلکه در موارد دیگری هم این موضوع جانشینی (ولایت و امامت) بعد از خودشان را مطرح کرده‌اند و از خیلی‌ها هم در این خصوص اعتراف گرفته بودند. البته همه انسان‌ها نیاز به امامت و ولایت دارند تا به مقصد نهایی که همانا سعادت است، برسیم لذا وظیفه اصلی ائمه اطهار علیهم‌السلام آوردن دین جدید نبوده و خداوند هم می‌فرمایند که دین شمارا با موضوع امامت کامل کرده‌ام.

حجت‌الاسلام رسایی در ادامه اظهار کرد: ببینید ادیان الهی مثل جاده‌ای هستند که در ابتدا این جاده کامل نبوده و به‌مرورزمان نیز تکمیل می‌شود، همه پیامبران الهی به یک سمت حرکت می‌کردند و هر پیامبری که می‌آمد ظرفیت بشر را برای پذیرش احکام الهی بیشتر می‌کرد و کار امام مراقبت از تابلوها و علائم این جاده است که شیادها و منحرفین این علائم را جابجا نکنند و مردم را از مسیر جاده (دین) خارج نکنند.

مدیرمسئول هفته‌نامه 9دی تصریح کرد: انسان‌ها برای بعد از نبوت نیاز به یک مدل داشتند که همانا امامت است، همان امامی که معصوم است برای اینکه انسان مسیر صحیح سعادت (صراط مستقیم) را گم نکند. بااین‌وجود در دوره خود ائمه علیهم‌السلام مواردی وجود داشت که به امام دسترسی نبوده و یا توطئه‌ای‌های بوده تا امام معصوم علیه‌السلام به شهادت برسید. ما دوازده امام معصوم داریم که 11امام معصوم به شهادت رسیدند که معنا این است دین از سیاست جدا نیست و شهادت ائمه معصومین علیهم‌السلام به‌این‌علت است که دین در سیاست دخالت دارد.

وی افزود: نکته دیگر اینکه 11امام معصوم ما را خود مسلمانان به شهادت رساندند حتی جان امام زمان (عج) از طرف مسلمانان درخطر است چراکه در روایات داریم وقتی حضرت ظهور می‌کنند عده‌ای عَلَم مخالفت برمی‌دارند و به مقابله با امام برمی‌خیزند آن‌هم در کنار مسجد کوفه و کسانی هستند که ادعای شیعه بودن هم می‌کنند. این شیعه انگلیسی که امروز کاری به مصادیق کفر، ستم و الحاد ندارد همین‌ها اگر امام زمان (عج) ظهور کنند مقابل امام (عج) می‌ایستند.

حجت‌الاسلام رسایی در ادامه اظهار کرد: البته طبق منطق دین برای دوران نبود امام معصوم علیه‌السلام هم باید یک مدلی داشته باشیم و همان‌طوری که پیامبر (ص) باید برای دوران بعد از خودش جانشین تعیین می‌کردند اقتضای عقل این است که ائمه معصومین (ع) برای دورانی که دسترسی به آن‌ها نیست باید توجه کرد که هیچ‌وقت ممکن نبوده که امام معصوم علیه‌السلام حضور نداشته باشد و در همین دوران غیبت کبری امام حاضر و ناظر، ولی ظاهر نیستند.

وی افزود: عقل می‌گوید که معصوم علیه‌السلام برای دوران نبود خودش باید جانشین پیدا کند و آیا جانشین باید معصوم باشد؟ که این‌گونه نخواهد بود، نزدیک‌ترین ویژگی به عصمت هم تقوا است و دومین ویژگی اینکه دنیاطلب و اهل دنیا نباشد، باید شجاع باشد و در برابر تهدیدات دشمنان میدان را خالی نکند و بتواند جامعه اسلامی را مدیریت کند و نیز فقیه باشد.

حجت‌الاسلام رسایی در ادامه اظهار کرد: مقام معظم رهبری بعد از ارتحال حضرت امام (ره) کشتی انقلاب را به‌درستی هدایت کرده‌اند و دشمنان امام، دشمن ایشان و دوستان امام نیز دوستان ایشان هستند و نشان می‌دهد که حرکت مقام معظم رهبری درست بوده است؛ بنابراین تقوا و عدالت، عدم تمایل به دنیا، شجاعت، قدرت مدیریت و اجتهاد شروطی هستند که جلوی نفوذ را می‌گیرند و هرکجای دنیا اگر مشاهده کردید که در رهبران آن‌ها نفوذ صورت گرفته به دلیل فقدان یکی از این شرایط بوده است و خروجی هم نفوذ در آن جامعه شده است.

وی ادامه داد: باوجود گذشته 45 سال از عمر انقلاب اسلامی اما دشمنان نتوانستند اصل مسیر انقلاب را به زمین بزنند و منحرف کنند به این خاطر که در رأس انقلاب شخصیتی بزرگ با این ویژگی‌ها قرار دارد و دقت کنید در نظام ولایت‌فقیه شخص حاکم نیست و شاخص حاکم است و مجموعه‌ای از این شرایط حاکم است و استمرار حرکت غدیر نیز تبعیت از مقام معظم رهبری و جانشین امام زمان (عج) است. پس اگر بخواهیم غدیر را خوب پاس بداریم باید در دوران غیبت حواس‌ها جمع باشد و راه را گم نکنیم و اگر این مسیر را طی کنیم غدیر را به‌صورت جهانی پیش برده‌ایم.

 

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها