کدخبر: ۷۸۷۲۶
۱۸ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۰۷:۲۲
چاپ

پیگیری مطالبات 283 کارگر حراست شرکت نفت و گاز گچساران/نیروهای روزمزد را تعیین تکلیف کنید!+تصاویر

کارگران روزمزد می‌گویند که این روزها شرایط خوبی را سپری نمی‌کنند درحالی‌که در پایین‌ترین رده‌ شغلی شرکت نفت و گاز گچساران خدمت کرده‌اند و ظاهراً هیچ‌کسی هم آن‌ها را به یاد ندارد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، جمعی از کارگران روزمزد شرکت نفت و گاز گچساران برای چندمین بار با حضور در جلوی ساختمان حراست این شرکت، پیگیر وضعیت کاری‌شان شدند. کارگران روزمزد حراست شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران بابیان این مطلب که خواهان احقاق حقوق خود هستند از مجموعه مقامات این شرکت خواستند که آن‌ها را دررسیدن به مطالباتشان یاری دهند.

اگرچه این کارگران مدتی است که برای احیای حقوق خود دست به دامان مسئولان دولت مردمی، نماینده گچساران و باشت در مجلس، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، مسئولین نفت در مناطق نفت‌خیز، وزارت خانه و ... شدند تا شاید این بار برخلاف سنوات گذشته صدای آن‌ها را مسئولان شنیده و گره کار آن‌ها باز شود.

این 283 نفر خودشان را کارگران روزمزد معرفی می‌کنند؛ گروهی از شاغلان که حتی امنیت شغلی هم ندارند. کارگران روزمزد می‌گویند که این روزها شرایط خوبی را سپری نمی‌کنند درحالی‌که در پایین‌ترین رده‌ شغلی نفت و گاز گچساران خدمت کرده‌اند و ظاهراً هیچ‌کسی هم آن‌ها را به یاد ندارد!

این کارگران موقت در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی می‌گویند: متأسفانه تاکنون پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی مسئولان به خواسته‌های ما کارگران روزمزد اداره حراست نفت و گاز داده نشده درحالی‌که بیشتر کارگران متأهل و صاحب فرزند هستند و هیچ فریادرسی در این شهر هم ندارند.

آن‌ها ادامه می‌دهند: ما تعداد 283 نفر از نیروهای روزمزد و پروژه‌ای حراست شرکت نفت و گاز گچساران از چهار ماه پیش به‌طور مستمر و مداوم پیگیر مطالبات و احقاق حقمان هستیم آن‌هم برای تبدیل وضعیت شغلی و به‌کارگیری دائم این افراد در مجموعه نفت، درحالی‌که تا به امروز حدود 100 نامه به سازمان‌ها، ارگان‌ها و نهادهای مختلف و نیز به مدیران شهرستانی، استانی و کشوری، مناطق نفت‌خیز جنوب، وزارت خانه و... ارسال کرده‌ایم.

یکی از این کارگران می‌افزاید: باید توجه کرد که برخی مسئولین هم بعضاً پیگیر امورات این نیروها شده اما آن چیزی که از شواهد معلوم و مشخص است اینکه این تعداد نیرو دارای سوابق کار و بیمه هستند والان هم تنها فریادی که می‌توانیم بزنیم و تنها گوشی که می‌تواند صدای ما را بشنود، خود مسئولین حراست شرکت نفت و گاز گچساران و مجموع مدیران نفت خواهند بود.

دیگری هم این‌چنین ادامه می‌دهد: مسئولان نفت در سطح شهرستان اطلاع کاملی از وضعیت کاری نیروها و همچنین سختی‌ها و رنج‌هایی که این نیروهای روزمزد طی این سال‌ها متحمل شده‌اند، دارند درحالی‌که کارگران روزمزد هم در بدترین شرایط کاری و آب و هوایی از تأسیسات نفت، حراست و صیانت کرده‌اند.

یکی دیگر از نیروهای روزمزد حراست نفت و گاز گچساران در این خصوص هم می‌گوید: ما کارگران از جناب «بهرامی» رئیس حراست و همچنین جناب «کمالی» مدیرعامل شرکت نفت و گاز گچساران به خاطر دغدغه‌ها، پیگیری‌ها و تلاش‌هایشان به جهت رفع مشکلات 283 نفر کمال تشکر و قدردانی راداریم و امیدواریم که این تلاش‌ها هم به نتیجه برسد و از بلاتکلیفی خلاص شویم.

وی می‌افزاید: طی نشستی که 20 روز پیش با استاندار کهگیلویه و بویراحمد داشتیم، مکاتباتی نیز انجام شد که وضعیت و شرایط کاری کارگران را به مجموعه استانداری منعکس کردیم و در این راستا نیز جناب «احمدزاده» استاندار استان دیداری با مدیران نفت هم ترتیب دادند و به‌نوعی پیگیر احقاق حق این نیروها شدند.

این کارگر روزمزد حراست بیان می‌کند: نکته دیگر اینکه در این مدت مسئولینی هم بودند که بی‌تفاوت از کنار این موضوع رد شدند. اگرچه مشاورین مختلفی از وزارت نفت به گچساران آمدند و در این خصوص نیز صدای کارگران را به گوش مسئولین رساندیم.

وی ادامه می‌دهد: چندی پیش با مشاور وزیر نفت در امور ایثارگران نیز ملاقاتی داشتیم و از مناطق نفت‌خیز نیز پیگیر این موارد شدیم، اما نکته‌ای که وجود دارد اینکه نماینده مردم شهرستان در مجلس، استاندار و حتی مسئولین شرکت نفت و گاز گچساران با رایزنی در وزارت خانه می‌توانند مشکلات جذب و به‌کارگیری نیروهای روزمزد را برطرف کنند اگرچه این مسئله نیز یک مطالبه به‌حق است.

یکی دیگر از کارگران اضافه می‌کند: متأسفانه این روزها می‌شنویم که بعضاً نیروهای از طُرق مختلف در شرکت نفت و گاز گچساران به‌کارگیری می‌شود که به‌نوعی حس ناامیدی به جوانان گچسارانی منتقل می‌کند؛ بنابراین خیلی از نیروهای روزمزد چندین سال سابقه کاردارند ما دست از مطالبه گری حق قانونی خودمان درنخواهیم داشت و امیدواریم نیروهای روزمزد به‌زودی هم تعیین تکلیف شوند تا بتوانند باانگیزه به کار و فعالیت بپردازند.

به گفته‌ی آن‌ها، کار روزمزدی هیچ معنایی ندارد؛ کارگرانی که سال‌ها به همین روال کارکرده‌اند که بدون شک به‌کارگیری و تبدیل وضعیت نیروهای روزمزد و موقت رضایتمندی این قشر زحمتکش را به دنبال خواهد داشت.

در پایان نیز ذکر این نکته می‌رود که رسالت رسانه پیگیری مطالبات مردم است و تلاش دارد تا از این طریق نیز پاسخگویی و تعهد مسئولان را افزایش دهد چراکه پاسخگو بودن مسئولان از حقوق مسلم شهروندان است؛ اما بازهم تأکید می‌شود که مسئولیت رسانه انعکاس و پیگیری مشکل است و نسبت به حل آن نمی‌تواند متعهد باشد.

براین اساس حق پاسخگویی برای مدیران شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران محفوظ است و این رسانه آماده دریافت پاسخ مدیران این شرکت در خصوص مطالبات کارگران روزمزد و انتشار در همین پایگاه خبری تحلیلی خواهد بود.

انتهای پیام/

 

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها