کدخبر: ۷۸۷۳۹
۲۵ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۲۸
چاپ

جهاد تبیین در مسئله حجاب و عفاف ضرورت مهم فرهنگی و اجتماعی است

فرمانده سپاه ناحیه گچساران گفت: امروز نظام سلطه به لحاظ جایگاه بسیار مهم عفاف و حجاب در جامعه ایرانی تلاش دارد که به‌عناوین‌مختلف این نماد را کمرنگ یا از بین ببرند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سرهنگ سید حمزه محقق زاده، فرمانده سپاه ناحیه گچساران در گفتگو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص اهمیت ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت: همان‌گونه که اطلاع دارید جامعه ایرانی در دوران باستان، سطحی از پوشش و پاک‌دامنی را در فرهنگ خود داشته و تاریخچه حجاب از گذشته تاکنون نشان می‌دهد که حجاب برای زن ایرانی یک افتخار به شمار می‌رفته است، اما بعد از ورود اسلام به کشورمان، این ویژگی پررنگ‌تر نمایان شد و به‌تبع نیز عفاف، پاک‌دامنی و حجاب در جامعه ایرانی بیش‌ازپیش تقویت شد.

وی افزود: نکته دیگر اینکه فطرت انسان بافرهنگ عفاف و حجاب آمیخته‌شده است و به دین، زمان، مکان و قشر خاصی هم اختصاص ندارد؛ بنابراین پژوهش و بررسی‌های انجام‌شده از کتب دینی به این مهم اشاره دارد که اساساً اسلام و سایر ادیان الهی به‌طور جد و با صراحت کامل به مقوله عفاف و حجاب پرداخته و انسان‌ها را به عمل به دستورات تدوین و تبیین شده، فرا خواسته‌اند.

 فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهار کرد: بااین‌وجود نیز آنچه حائز اهمیت است اینکه اهمیت دادن به حجاب و حفظ و رعایت آن، آرامش و امنیت را برای فرد، خانواده و جامعه به ارمغان می‌آورد البته تا زمانی که از آن بهره‌گیری لازم به عمل‌آورده شود، نتیجه اینکه جامعه هم به‌سوی تکامل و شرایط آرمانی پیش خواهد رفت.

 سرهنگ محقق زاده گفت: اتفاقاتی که در زمان رژیم پهلوی (رضاخان قلدر) با واقعه مهم کشف حجاب رقم خورد، زنان و مردان پاک‌دامنی برای دفاع از جایگاه ارزشمند حجاب، جان خود را از دست دادند و بانوان بسیاری که سال‌های متمادی از خانه‌های خود خارج نشدند، خود به‌وضوح نشان می‌دهد که جامعه ایرانی اهمیت زیادی برای عفاف و حجاب قائل بوده است.

وی افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان الگوی منحصربه‌فرد در جهان مطرح است که بر پایه و مبانی شریعت و آموزه‌های ناب اسلامی بنیان نهاده شده است؛ بنابراین راهبردها، ترسیم‌ها، برنامه‌ها و چشم‌اندازهای آن باید در جایگاه عالی و متعالی قرار داشته باشد. یکی از سطوح فرهنگی و اجتماعی نظام اسلامی، همین بحث عفاف و حجاب است که همچنان باید با جدیت موردتوجه مردم و مسئولین قرار گیرد.

 سرهنگ محقق زاده ادامه داد: باید توجه کرد که داشتن حجاب و ملزم بودن به رعایت حیا و شئون اخلاقی تنها مختص بانوان نیست بلکه مردان هم باید در مراودات اجتماعی و نوع پوشش در جامعه، متانت و حیا را در نظر گرفته و از الگوهای نامتعارف که عموماً تولید جوامع غرب برای ایجاد بی‌عفتی در کشورهای اسلامی به شمار می‌روند، پرهیز کنند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهار کرد: امروز نظام سلطه به لحاظ جایگاه بسیار مهم عفاف و حجاب در جامعه ایرانی تلاش دارد که به‌عناوین‌مختلف این نماد را کمرنگ یا از بین ببرند که غفلت و کوتاهی در این امر مهم از هیچ فرد، مسئول و گروهی هم موردقبول نیست.

سرهنگ محقق زاده در پایان هم گفت: جهاد تبیین در مسئله عفاف و حجاب ضرورت مهم فرهنگی و اجتماعی است اگرچه جهت تبیین اهمیت و ارزش حجاب و عفاف در جامعه نیز ضروری است که به معرفی الگوهای کامل بپردازیم؛ حضرت زهرا سلام‌الله علیها مظهر کمالات الهی وبرترین اسوه انسان‌ها به‌ویژه زنان است؛ که سیره رفتاری حضرت زهرا سلام‌الله علیها در رعایت حجاب و عفاف به‌عنوان برترین الگوی زنان مسلمان به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها