کدخبر: ۷۹۰۲۱
۱۴ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۱
چاپ

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران:

ایام فاطمیه فرصتی ارزنده برای نهادینه شدن سبک زندگی فاطمی است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران گفت:ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای نهادینه شدن و ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه است و به عبارتی این بانوی بزرگوار حائز تمامی صفات متعالی و ارزنده هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سرهنگ ناصر صالحی،فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران در دیدار با متولیان و دست اندرکاران موکب طریق الکربلا این شهرستان ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت:حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها الگوی همه زنان و مردان هستند زندگی حضرت زهرا آیینه تمام نمای یک زندگی کامل و جامع دینی است  و توجه به سیره و سبک  زندگی ایشان، هر انسان حقیقت‌جویی را به حقیقت زندگی رهنمون می‌سازد فاطمه زهرا سلام‌الله علیها یکی از حجت‌های خداوند است بنابراین ابعاد فکری و سبک زندگی ایشان باید شناخته و به جامعه معرفی شود.

وی افزود: گرایش به الگو در جهت کمال‌گرایی و تکامل طلبی، نیاز بشری در همه اعصار است ازاین‌رو نیاز به سرمشق گیری از سیره معصومین علیهم‌السلام در آموزه‌های دینی مورد تأکید فراوان  قرارگرفته است و قرآن کریم به‌صراحت به معرفی سیره‌ها و اسوه‌های ارزشمند می‌پردازد و معصومین علیهم‌السلام  را به‌عنوان نمونه و الگوی عملی معرفی می‌کند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران بابیان اینکه نهادینه‌سازی سبک زندگی فاطمی نیاز جامعه است،اظهار کرد:در حقیقت ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای نهادینه شدن و ترویج سبک زندگی فاطمی در جامعه است. به عبارتی این بانوی بزرگوار حائز تمامی صفات متعالی و ارزنده است و  ایشان نه‌تنها در خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزند الگویی بی‌نظیر به شمار می‌روند  بلکه در سایر عرصه‌ها نیز نمونه و اسوه ای شایسته برای مردم جامعه هستند

سرهنگ صالحی در ادامه با اشاره به اهمیت کار فرهنگی در شهرستان هم گفت:گچساران ظرفیت‌های بالا اما خفته دارد،گچساران ازجمله شهرستان‌های راهبردی است که معبر ایثارگران هم نام‌گرفته است لذا اهمیت کار فرهنگی و ضرورت کار تشکیلاتی بسیار باید موردتوجه قرار گیرد چراکه فعالان فرهنگی پیشتازان عرصه انقلاب اسلامی هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج گچساران تصریح کرد:موکب‌های اربعین ظرفیت بزرگی برای خدمت‌رسانی در عرصه‌های مختلف به مردم رادارند و به‌بیان‌دیگر رمز موفقیت موکب‌ها داشتن پیوست فرهنگی است.موکب داران نه‌تنها در بحث خدمت‌رسانی به زوار اربعین بلکه در سیل، زلزله، کمک مؤمنانه و بسیاری موضوعات مهم دیگر هم پای‌کار مردم بوده و  هستند.

وی یادآور شد:امروز مکتب عاشورا جریانی قوی در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان است و بر همین اساس سال‌به‌سال بر تعداد شرکت‌کنندگان این کنگره بزرگ افزوده می‌شود.سفر اربعین نماد پاسداشت فرهنگ ایثار و آزادگی است و زائرین در این سفر معنوی روحیه هم دوستی و نوع‌دوستی را تمرین   می‌کنند اگرچه خدمت به زوار اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خود از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار است و موکب داران گچساران در این خصوص نیز اهتمام ویژه داشته‌اند.

محمد رمضانی، مسئول موکب طریق الکربلا گچساران در ادامه نیز  ضمن تسلیت ایام فاطمیه به بیان و تشریح گزارش اقدامات موکب طریق الکربلا پرداخت.

عزاداری و مرثیه‌سرایی ایام فاطمیه سلام‌الله علیها توسط مداح «محمودی» پایان‌بخش این آیین در محل نمازخانه ناحیه مقاومت بسیج گچساران بود.

تصاویری از این آیین را مشاهده کنید.

نظرات

نظرات شما، پس از تایید در وب سایت منتشر خواهد شد.

پربیننده ترین ها